Innovation Project (10 ECTS)
Code: XX00AB51-3013
General information
- Enrollment
- 26.05.2014 - 18.08.2014
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2014 - 31.07.2015
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 ECTS
- RDI portion
- 10 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 35
- Degree programmes
- Nursing (in Finnish)
- Course
- XX00AB51
Learning outcomes
The objective is to identify and show one´s own competence, to develop it in partnership based on multi-professionalism. Furthermore, a professional culture should be created, in which students, teachers, workforce representatives and clients participate in development processes and decision-making in collaboration and in a responsible way.
Equally, collaborative learning, agreement and commitment are seen as modes of operation. Practical and creative solutions are created as well as services to meet the multi-faceted needs of the residents of the Helsinki metropolitan area. Participation in regional, national and international development work is learned. This requires project and networking skills.
Content
Areas of community development competence: process competence, competence in coordination and management and competence in reformation of development concepts
Principles of project work: planning, implementation, evaluation, communication, publication, branding and marketing
Collaboration skills and interest group activities
Creative problem-solving, creative process
Prerequisites
Fundamentals and Methods of Research and Development Studies
Teaching methods
Interactive lecture, projekt diary, closed book exame, guided assignment, workshop, seminar
Learning materials and recommended literature
Exame litterature:
-Paul Silfverberg: Ideasta projektiksi. Projektinvetäjän käsikirja. www.mol.fi/ennakointi/raportit/pvopas.pdf
-Ruuska, Kai 2007. Projektiviestintä - väline ja voimavara. Teema-artikkeli. Hytky 3/2007. 13 - 15.
Saatavissa sähköisesti http://www.prodictor.fi/hetky0907.pdf?
_Ulla Vehkaperä, Kaarina Pirilä & Marianne Roivas (toim.) 2013. Innostu ja innovoi
Käsikirja innovaatioprojektiopintoihin. Metropolia Ammattikorkeakoulun julkaisusarja.
Saatavilla sähköisesti http://www.metropolia.fi/palvelut/julkaisutoiminta/julkaisusarjat/oiva-oppimateriaalit/oiva1/
Exam dates and retake possibilities
Alkutentti 29.8. 2014 klo 9.00 - 11.00
Uusintatentit:
Student workload
1op on 27 h opiskelijan työtä
Further information for students
Lisätiedot
Arvosana lasketaan, painotettu keskiarvo ( 2op) + ( 5 op)
Opinjakso koostuu seuraavasti:
Tosun osa 1: Alkutentti 2 op ,arviointi T1-K5, uusinta uusintakokeissa
Tosun osa 2: Valinnaiset opinnot ja substanssikohtaiset menetelmät 2 op, arviointi hyväksytty
Tosun osa 3: 0,5 op viestintä, arviointi hyväksytty
Tosun osa 4: 0,5 op tietotekniikka ja tilasto, arviointi hyväksytty
Tosun osa 5: 5 op Projektityö 5 op , arviointi T1- K5
Projektiin osallistuminen edellyttää 1. osion (tentti) suoritusta
Opintojaksoon sisältyy yhteistyötaitoja, sidosryhmätoimintaa ja moniammatillista yhteistyötä ja sen johtamista. Innovaatioprojektin aikana on tarkoitus tuottaa uusia toimintatapoja ja -malleja.
Assessment methods and criteria
Closed book exam 20%
Project work 80%
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tietää projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteet.
Opiskelija tunnistaa projekti- ja verkostotyöskentely -osaamistaan
Opiskelija käyttää yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa.
Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä omaa asiantuntijaosaamistaan
Opiskelija on mukana kehittämässä toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan metropolialueen monimuotoisiin tarpeisiin
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija soveltaa projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita ja osaamistaan alueellisessa, valtakunnallisessa tai kansainvälisessä kehittämistyössä. Opiskelija käyttää tarkoituksenmukaisesti yhteistyö- ja viestintäosaamistaan yhteisöllisessä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa.
Opiskelija luo yhteistoiminnallista neuvottelukulttuuria muiden toimijoiden kanssa
Opiskelija hyödyntää omaa asiantuntijaosaamistaan ja tuo sen moniasiantuntijuuteen perustuvaan toimintaan. Opiskelija kehittää toimijoiden kanssa käytännöllisiä ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan metropolialueen monimuotoisiin tarpeisiin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija soveltaa ansiokkaasti projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita ja osaamistaan alueellisessa, valtakunnallisessa tai kansainvälisessä kehittämistyössä. Opiskelija analysoi ja kehittää monipuolisesti yhteistyö- ja viestintäosaamistaan yhteisöllisessä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa.
Opiskelija osaa tulkita yhteistoiminnallista neuvottelukulttuuria ja rakentaa sitä muiden toimijoiden kanssa.
Opiskelija analysoi ja kehittää asiantuntijaosaamistaan ja tuo sen moniasiantuntijuuteen perustuvaan toimintaan. Opiskelija kehittää muiden toimijoiden kanssa käytännöllisiä, luovia ja innovatiivisia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan metropolialueen monimuotoisiin tarpeisiin.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija tietää projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteet. Opiskelija tunnistaa projekti- ja verkostotyöskentely -osaamistaan. Opiskelija käyttää yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa. Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä omaa asiantuntijaosaamistaan. Opiskelija on mukana kehittämässä toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan metropolialueen monimuotoisiin tarpeisiin.