Skip to main content

Innovation Project (10 ECTS)

Code: XX00AB51-3013

General information


Enrollment
26.05.2014 - 18.08.2014
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2014 - 31.07.2015
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 ECTS
RDI portion
10 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 35
Degree programmes
Nursing (in Finnish)
No reservations found for implementation XX00AB51-3013!

Learning outcomes

The objective is to identify and show one´s own competence, to develop it in partnership based on multi-professionalism. Furthermore, a professional culture should be created, in which students, teachers, workforce representatives and clients participate in development processes and decision-making in collaboration and in a responsible way.

Equally, collaborative learning, agreement and commitment are seen as modes of operation. Practical and creative solutions are created as well as services to meet the multi-faceted needs of the residents of the Helsinki metropolitan area. Participation in regional, national and international development work is learned. This requires project and networking skills.

Content

Areas of community development competence: process competence, competence in coordination and management and competence in reformation of development concepts
Principles of project work: planning, implementation, evaluation, communication, publication, branding and marketing
Collaboration skills and interest group activities
Creative problem-solving, creative process

Prerequisites

Fundamentals and Methods of Research and Development Studies

Teaching methods

Interactive lecture, projekt diary, closed book exame, guided assignment, workshop, seminar

Learning materials and recommended literature

Exame litterature:
-Paul Silfverberg: Ideasta projektiksi. Projektinvetäjän käsikirja. www.mol.fi/ennakointi/raportit/pvopas.pdf
-Ruuska, Kai 2007. Projektiviestintä - väline ja voimavara. Teema-artikkeli. Hytky 3/2007. 13 - 15.
Saatavissa sähköisesti http://www.prodictor.fi/hetky0907.pdf?
_Ulla Vehkaperä, Kaarina Pirilä & Marianne Roivas (toim.) 2013. Innostu ja innovoi
Käsikirja innovaatioprojektiopintoihin. Metropolia Ammattikorkeakoulun julkaisusarja.
Saatavilla sähköisesti http://www.metropolia.fi/palvelut/julkaisutoiminta/julkaisusarjat/oiva-oppimateriaalit/oiva1/

Exam dates and retake possibilities

Alkutentti 29.8. 2014 klo 9.00 - 11.00
Uusintatentit:

Student workload

1op on 27 h opiskelijan työtä

Further information for students

Lisätiedot
Arvosana lasketaan, painotettu keskiarvo ( 2op) + ( 5 op)
Opinjakso koostuu seuraavasti:
Tosun osa 1: Alkutentti 2 op ,arviointi T1-K5, uusinta uusintakokeissa
Tosun osa 2: Valinnaiset opinnot ja substanssikohtaiset menetelmät 2 op, arviointi hyväksytty
Tosun osa 3: 0,5 op viestintä, arviointi hyväksytty
Tosun osa 4: 0,5 op tietotekniikka ja tilasto, arviointi hyväksytty
Tosun osa 5: 5 op Projektityö 5 op , arviointi T1- K5
Projektiin osallistuminen edellyttää 1. osion (tentti) suoritusta
Opintojaksoon sisältyy yhteistyötaitoja, sidosryhmätoimintaa ja moniammatillista yhteistyötä ja sen johtamista. Innovaatioprojektin aikana on tarkoitus tuottaa uusia toimintatapoja ja -malleja.

Assessment methods and criteria

Closed book exam 20%
Project work 80%

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tietää projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteet.
Opiskelija tunnistaa projekti- ja verkostotyöskentely -osaamistaan
Opiskelija käyttää yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa.
Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä omaa asiantuntijaosaamistaan
Opiskelija on mukana kehittämässä toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan metropolialueen monimuotoisiin tarpeisiin

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija soveltaa projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita ja osaamistaan alueellisessa, valtakunnallisessa tai kansainvälisessä kehittämistyössä. Opiskelija käyttää tarkoituksenmukaisesti yhteistyö- ja viestintäosaamistaan yhteisöllisessä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa.
Opiskelija luo yhteistoiminnallista neuvottelukulttuuria muiden toimijoiden kanssa
Opiskelija hyödyntää omaa asiantuntijaosaamistaan ja tuo sen moniasiantuntijuuteen perustuvaan toimintaan. Opiskelija kehittää toimijoiden kanssa käytännöllisiä ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan metropolialueen monimuotoisiin tarpeisiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija soveltaa ansiokkaasti projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita ja osaamistaan alueellisessa, valtakunnallisessa tai kansainvälisessä kehittämistyössä. Opiskelija analysoi ja kehittää monipuolisesti yhteistyö- ja viestintäosaamistaan yhteisöllisessä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa.
Opiskelija osaa tulkita yhteistoiminnallista neuvottelukulttuuria ja rakentaa sitä muiden toimijoiden kanssa.
Opiskelija analysoi ja kehittää asiantuntijaosaamistaan ja tuo sen moniasiantuntijuuteen perustuvaan toimintaan. Opiskelija kehittää muiden toimijoiden kanssa käytännöllisiä, luovia ja innovatiivisia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan metropolialueen monimuotoisiin tarpeisiin.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tietää projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteet. Opiskelija tunnistaa projekti- ja verkostotyöskentely -osaamistaan. Opiskelija käyttää yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa. Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä omaa asiantuntijaosaamistaan. Opiskelija on mukana kehittämässä toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan metropolialueen monimuotoisiin tarpeisiin.

Go back to top of page