Innovation Project: Dance and Movement as Drama Instructor´s Tool (12 ECTS)
Code: KE00AA97-2000
General information
- Enrollment
- 20.04.2011
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.01.2012 - 08.03.2012
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 12 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Teaching languages
- Finnish
- Teacher in charge
- Metsälintu Pahkin
- Course
- KE00AA97
Learning outcomes
Opiskelija osaa huoltaa ja kehittää omaa kehoaan ja kehollista ilmaisuaan. Opiskelija osaa ohjata liikkeellisiä ja kehollisia ryhmäprosesseja.
Content
Kurssin aikana opiskellaan erilaisia liikkeentuottamisen työvälineitä, joita harjoitetaan kaksisuuntaisesti; tehdään paljon käytännön harjoitteita, sekä tutkitaan sitä taustateoriaa, josta oppimisen kohteena oleva työväline on syntynyt.
Opiskelijan oma keho on oppimisen keskiössä; kehonhuolto on päivittäistä ja kehollisten prosessien ymmärrys syvenee. Kehollisia prosesseja harjoitetaan myös vetäjyyden näkökulmasta. Kurssilla avataan harjoitteiden kautta vetäjyyden kysymyksiä: Kuinka ohjaan liikkeellisiä/ kehollisia prosesseja? Miten teen koreografiaa?
Miten keholliset ryhmäprosessit eroavat tai ovat samankaltaisia muiden esittävän taiteen ryhmäprosessien kanssa?
Kurssin aikana valmistetaan yksi työelämälähtoinen tilaustyö, sekä valmistetaan pienimuotoisia demoja.
Opintojaksolla kerrataan ja syvennetään esiintyjyys-kurssilla opittuja asioita. Palataan mm. tanssikinesiologiaan (liikkuvan kehon anatomiaan), Bartenieffin perusteisiin ja Labanin liikeanalyysiin.
Teaching methods
Interactive lecture
Problem based learning
Guided assignments
Workshop
Small group tutorial
Individual Tutorials
Learning materials and recommended literature
Eeva Anttila: Tanssin aika
Hannele Jyrkkä (toim.) : 35 näkökulmaa koreografin työhön
Student workload
Kurssilta tulostuu materiaalia ja työtapoja, joita käytetään Helsinki 200-päivänä huhtikuussa. Tämän tapahtuman aikataulu tarkentuu alkusyksystä.
Opetus tapahtuu viikoilla 2-10, viikko 8 on lomaviikko.
Assessment methods and criteria
Continuous assessment
Peer evaluation
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty