Kulttuuri, psykologia ja nykyaikainen kohderyhmäajattelu (2 op)
Toteutuksen tunnus: LX00GL19-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
05.05.2025 - 01.06.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
01.09.2025 - 30.09.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 10 - 20
- Koulutus
- Degree Programme in International Business and Logistics
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Degree Programme in European Business Administration
- Opettajat
- Maria Paassola
- Vastuuopettaja
- Suvi Moll
- Ryhmät
-
LITO_VVVapaastivalittavat, liiketalous
- Opintojakso
- LX00GL19
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää erilaisia kulttuurisia ja psykologisia teorioita ja viitekehyksiä, kulttuurista herkkyyttä ja nykyistä yhteiskunnallista kehitystä sekä sitä, miten ne vaikuttavat nykyaikaiseen kohderyhmäajatteluun markkinoinnissa. Opiskelija soveltaa näitä teorioita käytäntöön yhdessä muiden, eri puolilla maailmaa sijaitsevista kumppanuusyliopistoista (Amsterdam University of Applied Sciences, Université Paris Cité, and Syracuse University) tulevien opiskelijoiden kanssa uuden kohderyhmän tunnistamiseksi ja segmentoimiseksi.
Sisältö
- Erilaiset kulttuuriset ja sosiologiset teoriat, jotka vaikuttavat kuluttajakäyttäytymiseen
- Erilaiset psykologiset teoriat, jotka vaikuttavat kuluttajakäyttäytymiseen
- Kohderyhmätutkimus
- Kulttuurienvälinen analyysi
- Käytännön ryhmätyö teorioiden toteuttamiseksi käytännössä
Aika ja paikka
Opetus englannniksi.
Oppimateriaalit
Opetus englannniksi.
Opetusmenetelmät
Opetus englannniksi.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opetus englanniksi.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opetus englanniksi.
Kansainvälisyys
Opetus englanniksi.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opetus englanniksi.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opetus englanniksi.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija
• on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi
• tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja
• ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija
• on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää
• osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä
• on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa
• ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija
• on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi
• hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit
• osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä
• on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa
• osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija
• on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi
• tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja
• ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opetus englanniksi.
Esitietovaatimukset
Marketing or equivalent competences