Siirry suoraan sisältöön

Kulttuuri, psykologia ja nykyaikainen kohderyhmäajattelu (2 op)

Toteutuksen tunnus: LX00GL19-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.05.2025 - 01.06.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.09.2025 - 30.09.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
englanti
Paikat
10 - 20
Koulutus
Degree Programme in International Business and Logistics
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Degree Programme in European Business Administration
Opettajat
Maria Paassola
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
LITO_VV
Vapaastivalittavat, liiketalous
Opintojakso
LX00GL19
Toteutukselle LX00GL19-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää erilaisia kulttuurisia ja psykologisia teorioita ja viitekehyksiä, kulttuurista herkkyyttä ja nykyistä yhteiskunnallista kehitystä sekä sitä, miten ne vaikuttavat nykyaikaiseen kohderyhmäajatteluun markkinoinnissa. Opiskelija soveltaa näitä teorioita käytäntöön yhdessä muiden, eri puolilla maailmaa sijaitsevista kumppanuusyliopistoista (Amsterdam University of Applied Sciences, Université Paris Cité, and Syracuse University) tulevien opiskelijoiden kanssa uuden kohderyhmän tunnistamiseksi ja segmentoimiseksi.

Sisältö

- Erilaiset kulttuuriset ja sosiologiset teoriat, jotka vaikuttavat kuluttajakäyttäytymiseen
- Erilaiset psykologiset teoriat, jotka vaikuttavat kuluttajakäyttäytymiseen
- Kohderyhmätutkimus
- Kulttuurienvälinen analyysi
- Käytännön ryhmätyö teorioiden toteuttamiseksi käytännössä

Aika ja paikka

Opetus englannniksi.

Oppimateriaalit

Opetus englannniksi.

Opetusmenetelmät

Opetus englannniksi.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opetus englanniksi.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opetus englanniksi.

Kansainvälisyys

Opetus englanniksi.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opetus englanniksi.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opetus englanniksi.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija
• on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi
• tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja
• ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija
• on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää
• osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä
• on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa
• ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
• on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi
• hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit
• osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä
• on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa
• osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija
• on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi
• tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja
• ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opetus englanniksi.

Esitietovaatimukset

Marketing or equivalent competences

Siirry alkuun