Siirry suoraan sisältöön

Kulttuuri, psykologia ja nykyaikainen kohderyhmäajatteluLaajuus (2 op)

Opintojakson tunnus: LX00GL19

Opintojakson perustiedot


Laajuus
2 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää erilaisia kulttuurisia ja psykologisia teorioita ja viitekehyksiä, kulttuurista herkkyyttä ja nykyistä yhteiskunnallista kehitystä sekä sitä, miten ne vaikuttavat nykyaikaiseen kohderyhmäajatteluun markkinoinnissa. Opiskelija soveltaa näitä teorioita käytäntöön yhdessä muiden, eri puolilla maailmaa sijaitsevista kumppanuusyliopistoista (Amsterdam University of Applied Sciences, Université Paris Cité, and Syracuse University) tulevien opiskelijoiden kanssa uuden kohderyhmän tunnistamiseksi ja segmentoimiseksi.

Sisältö

- Erilaiset kulttuuriset ja sosiologiset teoriat, jotka vaikuttavat kuluttajakäyttäytymiseen
- Erilaiset psykologiset teoriat, jotka vaikuttavat kuluttajakäyttäytymiseen
- Kohderyhmätutkimus
- Kulttuurienvälinen analyysi
- Käytännön ryhmätyö teorioiden toteuttamiseksi käytännössä

Esitietovaatimukset

Marketing or equivalent competences

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija
• on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi
• tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja
• ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija
• on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää
• osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä
• on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa
• ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
• on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi
• hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit
• osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä
• on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa
• osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija
• on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi
• tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja
• ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Siirry alkuun