Baroque and Classicism: History and Practices of Performance (5 cr)
Code: KX00GB70-3001
General information
- Enrollment
-
05.05.2025 - 31.08.2025
Registration for implementation has not started yet.
- Timing
-
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- School of Cultural Services and Music
- Campus
- Hämeentie 135 D
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Music
- Teacher in charge
- Joonas Pohjonen
- Course
- KX00GB70
Implementation has 15 reservations. Total duration of reservations is 26 h 15 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 05.09.2025 time 09:30 - 11:15 (1 h 45 min) |
Barokki ja klassismi: historia ja esittämisen kysymykset, solaop KL KX00GB70-3001 |
AS412
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 12.09.2025 time 09:30 - 11:15 (1 h 45 min) |
Barokki ja klassismi: historia ja esittämisen kysymykset, solaop KL KX00GB70-3001 |
AS412
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 19.09.2025 time 09:30 - 11:15 (1 h 45 min) |
Barokki ja klassismi: historia ja esittämisen kysymykset, solaop KL KX00GB70-3001 |
AS412
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 26.09.2025 time 09:30 - 11:15 (1 h 45 min) |
Barokki ja klassismi: historia ja esittämisen kysymykset, solaop KL KX00GB70-3001 |
AS412
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 03.10.2025 time 09:30 - 11:15 (1 h 45 min) |
Barokki ja klassismi: historia ja esittämisen kysymykset, solaop KL KX00GB70-3001 |
AS412
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 10.10.2025 time 09:30 - 11:15 (1 h 45 min) |
Barokki ja klassismi: historia ja esittämisen kysymykset, solaop KL KX00GB70-3001 |
AS412
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 24.10.2025 time 09:30 - 11:15 (1 h 45 min) |
Barokki ja klassismi: historia ja esittämisen kysymykset, solaop KL KX00GB70-3001 |
AS412
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 31.10.2025 time 09:30 - 11:15 (1 h 45 min) |
Barokki ja klassismi: historia ja esittämisen kysymykset, solaop KL KX00GB70-3001 |
AS412
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 07.11.2025 time 09:30 - 11:15 (1 h 45 min) |
Barokki ja klassismi: historia ja esittämisen kysymykset, solaop KL KX00GB70-3001 |
AS412
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 14.11.2025 time 09:30 - 11:15 (1 h 45 min) |
Barokki ja klassismi: historia ja esittämisen kysymykset, solaop KL KX00GB70-3001 |
AS412
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 21.11.2025 time 09:30 - 11:15 (1 h 45 min) |
Barokki ja klassismi: historia ja esittämisen kysymykset, solaop KL KX00GB70-3001 |
AS412
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 28.11.2025 time 09:30 - 11:15 (1 h 45 min) |
Barokki ja klassismi: historia ja esittämisen kysymykset, solaop KL KX00GB70-3001 |
AS412
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 05.12.2025 time 09:30 - 11:15 (1 h 45 min) |
Barokki ja klassismi: historia ja esittämisen kysymykset, solaop KL KX00GB70-3001 |
AS412
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 12.12.2025 time 09:30 - 11:15 (1 h 45 min) |
Barokki ja klassismi: historia ja esittämisen kysymykset, solaop KL KX00GB70-3001 |
AS412
Monitoimitila Metropolia
|
Fri 19.12.2025 time 09:30 - 11:15 (1 h 45 min) |
Barokki ja klassismi: historia ja esittämisen kysymykset, solaop KL KX00GB70-3001 |
AS412
Monitoimitila Metropolia
|
Objective
The student
-knows the main repertoire, musical phenomena and stylistic features of the Baroque and Classical periods and can recognise them in the works they hear
- knows the main performance practices of the era’s music and can apply them to their own instrument
- comprehends the connections between social phenomena, music history, theory and performance of the period
- is able to apply this knowledge analytically, critically and creatively, both in writing and in their own musical interpretations.
Content
- Main musical phenomena, composers, repertoire, performance practices and social context of the stylistic period through lectures, listening examples and literary sources
- Investigation of the key phenomena of the stylistic period through written analysis tasks and learning exercises with the students’ own instruments
- Performing a piece from the stylistic period in a concert and writing a presentation about it
Location and time
Luennot pe klo 9.45-11.15, luokka AS412, 7 luentokertaa, päivämäärät ilmoitetaan myöhemmin.
Ensimmäinen tapaamiskerta ilmoitetaan myöhemmin.
Verkko-osuus itsenäisesti noudattaen oppimistehtävien palautusaikataulua.
Päätöskonsertti luennon ajankohtaan Kammarissa, päivämäärä ilmoitetaan myöhemmin.
Teaching methods
Luentoja, kuuntelu- ja oppimistehtäviä Moodlessa, kirjoitustehtäviä, esitystehtävä (konsertti+teosesittely).
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty/hylätty: Opiskelija tuntee barokin ja klassismin ajan keskeistä ohjelmistoa, musiikillisia ilmiöitä ja tyylipiirteitä ja tunnistaa niitä kuulemistaan teoksista. Hän tuntee aikakauden musiikin keskeisiä esittämiskäytäntöjä ja osaa soveltaa niitä omalla instrumentillaan.
Opiskelija hahmottaa yhteyksiä aikakauden yhteiskunnallisten ilmiöiden, musiikin historian, teorian ja esittämisen välillä. Hän osaa soveltaa tietoa analyyttisesti, kriittisesti ja luovasti sekä kirjallisesti että omissa musiikin tulkinnoissaan.
Assessment methods and criteria
Hyväksyttyyn suoritukseen edellytetään läsnäoloa luennoilla (vähintään 5/7) tai mahdollisia poissaoloja korvaavien tehtävien suoritus, kaikkien verkko-oppimistehtävien suorittaminen hyväksytysti sekä esiintyminen kurssin loppukonsertissa (tai korvaava tehtävä).
Qualifications
Degree according to the extended syllabus level of basic education in music in Finland or equivalent skills and knowledge.
Objective
The student
-knows the main repertoire, musical phenomena and stylistic features of the Baroque and Classical periods and can recognise them in the works they hear
- knows the main performance practices of the era’s music and can apply them to their own instrument
- comprehends the connections between social phenomena, music history, theory and performance of the period
- is able to apply this knowledge analytically, critically and creatively, both in writing and in their own musical interpretations.
Content
- Main musical phenomena, composers, repertoire, performance practices and social context of the stylistic period through lectures, listening examples and literary sources
- Investigation of the key phenomena of the stylistic period through written analysis tasks and learning exercises with the students’ own instruments
- Performing a piece from the stylistic period in a concert and writing a presentation about it
Qualifications
Degree according to the extended syllabus level of basic education in music in Finland or equivalent skills and knowledge.