Skip to main content

Tutkimus- ja kehittämismenetelmät (Terveys) (5 ECTS)

Code: S000GK13-3001

General information


Enrollment
05.05.2025 - 31.08.2025
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
Timing
20.10.2025 - 19.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Virtual portion
5 ECTS
RDI portion
5 ECTS
Mode of delivery
Online
Unit
School of Health Care
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 90
Degree programmes
Master’s Degree Programme in Emergency Services Development and Leadership
Master's Degree Programme in Health Promotion
Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Midwifery
Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Health Care
Teachers
Riitta Vilkko
Iira Lankinen
Teacher in charge
Iira Lankinen
Course
S000GK13

Implementation has 6 reservations. Total duration of reservations is 9 h 0 min.

Time Topic Location
Wed 22.10.2025 time 16:00 - 17:30
(1 h 30 min)
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät (Terveys) S000GK13-3001
Thu 30.10.2025 time 16:00 - 17:30
(1 h 30 min)
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät (Terveys) S000GK13-3001
Thu 06.11.2025 time 16:00 - 17:30
(1 h 30 min)
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät (Terveys) S000GK13-3001
Wed 12.11.2025 time 16:00 - 17:30
(1 h 30 min)
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät (Terveys) S000GK13-3001
Wed 19.11.2025 time 16:00 - 17:30
(1 h 30 min)
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät (Terveys) S000GK13-3001
Thu 27.11.2025 time 16:00 - 17:30
(1 h 30 min)
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät (Terveys) S000GK13-3001
Changes to reservations may be possible.

Objective

Opiskelija
- osaa soveltaa oman alansa keskeisiä tutkimus- tai kehittämismenetelmiä
- osaa arvioida oman alansa erityisiä tutkimusetiikkaan ja tietosuojaan liittyviä kysymyksiä
- osaa analysoiden viestiä tutkimus- ja kehittämistoiminnasta

Content

Laadulliset ja määrälliset tutkimusmenetelmät, kirjallisuuskatsaus, tutkimuksellinen kehittämistyö
Tutkimusetiikan ja tietosuojan erityiskysymykset
Tutkimus- ja kehittämistyön suullinen ja kirjallinen viestintä

Location and time

Moodle learning environment
Workspace name: to be announced later
Login key: to be announced later

Schedule in the timetable

Materials

Course material in the Moodle workspace

Teaching methods

Online studying (Moodle):

Interactive contact teaching online
Independent study on the online learning platform

Activating tasks and knowledge tests

Employer connections

N/A

Exam schedules

Active assignments and exams must be completed during the course.

The possibility to retake of a failed course components can be retaken during 8-9.1.2026

If a student fails to justify their absence from an exam or a retake of it with an acceptable reason, the exam will count as one attempt.

International connections

N/A

Completion alternatives

N/A

Student workload

The student's workload is a total of 135 hours (5 credits).

Content scheduling

Recommended progression of content in Moodle.

Further information

The assignments and materials prepared by the teacher are protected by copyright, and the teacher holds the copyright to them. The assignments and materials may only be used for personal studies, and public distribution is not allowed without the teacher's permission.

Misconduct:
By returning an online exam or online assignment, students certify that their knowledge is based on independent work and ethical behaviour. All misconduct (including cheating) can lead to suspension from the UAS for up to a year. Act on Universities of Applied Sciences 932/2014, Section 38.

AI:
It is not possible to use artificial intelligence in this course.

Course feedback:
Course feedback is collected on the implementation of the course, which is an important part of the development of teaching and activities. By providing feedback, you have the opportunity to influence the content of the courses and the development of teaching. Feedback enables the teacher to improve his/her own implementation and teaching methods for other courses. Giving constructive feedback will also develop your own work life skills. Course feedback is given anonymously and the person giving the feedback cannot be identified.

RPL:
Recognition of Prior Learning (RPL): If a student receives an RPL decision as a pedagogical solution, the decision must be submitted to the responsible teacher before the start of the course.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön,
mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa
työelämän kontekstiin on puutteita.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön.
Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky
analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti
opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan
osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä
ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja
laaja-alaisuutta.

Assessment methods and criteria

Partial completions of the course, such as active assignments and knowledge tests, must be successfully completed before the course assessment.

Assessment criteria, pass/fail
The assessment criteria for a ‘pass’ grade are the same as the assessment criteria for a ‘satisfactory’ (1) grade, which is that the student has achieved the core competence.

Assessment criteria, satisfactory (1)
The student displays competence to deal with the basic content of the study unit but lacks competence in independent data acquisition, interpretation and the ability to apply the acquired knowledge to the context of workplace.

Qualifications

Opintojakso Tutkimisen ja kehittämisen lähtökohdat 5 op suoritettu hyväksytysti.

Go back to top of page