Tutkimuksen ja kehittämisen lähtökohdat (Terveys) (5 ECTS)
Code: S000GK12-3003
General information
- Enrollment
-
05.05.2025 - 31.08.2025
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
- Timing
-
20.10.2025 - 19.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Virtual portion
- 5 ECTS
- RDI portion
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- Online
- Unit
- School of Health Care
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 90
- Degree programmes
- Master’s Degree Programme in Emergency Services Development and Leadership
- Master's Degree Programme in Health Promotion
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Midwifery
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Health Care
- Teachers
- Riitta Vilkko
- Iira Lankinen
- Teacher in charge
- Iira Lankinen
- Groups
-
S3625S6Päivystyksellisten palveluiden kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma, ylempi
-
S3325S6Hoitotyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma, ylempi
-
S2625S6Kätilötyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma, ylempi amk
-
S1925S6Terveyden edistämisen tutkinto-ohjelma ylempi
- Course
- S000GK12
Implementation has 7 reservations. Total duration of reservations is 6 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 21.10.2025 time 16:00 - 17:30 (1 h 30 min) |
Tutkimuksen ja kehittämisen lähtökohdat (Terveys) S000GK12-3003 |
|
Tue 28.10.2025 time 16:00 - 16:45 (0 h 45 min) |
Tutkimuksen ja kehittämisen lähtökohdat (Terveys) S000GK12-3003 |
|
Tue 04.11.2025 time 16:00 - 16:45 (0 h 45 min) |
Tutkimuksen ja kehittämisen lähtökohdat (Terveys) S000GK12-3003 |
|
Tue 11.11.2025 time 16:00 - 16:45 (0 h 45 min) |
Tutkimuksen ja kehittämisen lähtökohdat (Terveys) S000GK12-3003 |
|
Tue 18.11.2025 time 16:00 - 16:45 (0 h 45 min) |
Tutkimuksen ja kehittämisen lähtökohdat (Terveys) S000GK12-3003 |
|
Tue 02.12.2025 time 16:00 - 16:45 (0 h 45 min) |
Tutkimuksen ja kehittämisen lähtökohdat (Terveys) S000GK12-3003 |
|
Tue 09.12.2025 time 16:00 - 16:45 (0 h 45 min) |
Tutkimuksen ja kehittämisen lähtökohdat (Terveys) S000GK12-3003 |
Objective
Opiskelija
- osaa tunnistaa ja arvioida tutkimus- ja kehittämistarpeita
- osaa kriittisesti arvioida ja hyödyntää kansallista ja kansainvälistä tutkimustietoa tutkimus- ja kehittämistoiminnassa
- osaa valita ja soveltaa tutkimus- ja kehittämistoimintaan soveltuvia menetelmiä tarkoituksenmukaisesti
- osaa tunnistaa, analysoida ja ratkaista tutkimuseettisiä kysymyksiä, osaa toimia hyvän tieteellisen käytännön ja tietosuojaan liittyvien vastuiden mukaisesti sekä osaa soveltaa avoimen tieteen ja tutkimuksen periaatteita tutkimus- ja kehittämistoiminnassa
- osaa viestiä tutkimus- ja kehittämistoiminnasta asianmukaisella tavalla
- osaa toteuttaa monialaisia työelämän tutkimus- ja kehittämishankkeita
Content
Tutkimus- ja kehittämistarpeiden tunnistaminen ja arviointi
Systemaattinen tiedonhankinta tutkimus- ja kehittämistyössä
Tutkimus- ja kehittämisprosessien piirteet
Tutkimussuunnitelma
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät ja niiden luotettavuus
Tutkimusetiikka, tietosuoja ja hyvä tieteellinen käytäntö sekä avoimen tieteen ja tutkimuksen periaatteet
Tutkimus- ja kehittämistyön suullinen ja kirjallinen viestintä
Location and time
Moodle learning environment
Workspace name: to be announced later
Login key: to be announced later
Schedule in the timetable.
The student must participate in the orientation.
The student will familiarize themselves in advance with the topics of the webinars that will be held in the following weeks on Moodle and will complete an engaging task related to each topic.
Materials
Course material in the Moodle workspace.
Teaching methods
Online studying (Moodle):
Interactive contact teaching online
Independent study on the online learning platform
Activating tasks (philosophical-theoretical foundations, research process, quantitative research, qualitative research, content analysis, research development work, literature review and quality assessment, research ethics and data protection)
3 knowledge tests
The Moodle platform has a system for tracking student performance.
The Moodle platform has two discussion areas: one based on peer support and the other for discussions with teachers.
Employer connections
N/A
Exam schedules
Active assignments and exams must be completed during the course.
The possibility to retake of a failed course components can be retaken during 11-12.12.1025 or 8-9.1.2026
If a student fails to justify their absence from an exam or a retake of it with an acceptable reason, the exam will count as one attempt.
International connections
N/A
Completion alternatives
N/A
Student workload
The student's workload is a total of 135 hours (5 credits).
Content scheduling
Recommended progression of content in Moodle.
Further information
The assignments and materials prepared by the teacher are protected by copyright, and the teacher holds the copyright to them. The assignments and materials may only be used for personal studies, and public distribution is not allowed without the teacher's permission.
Misconduct:
By returning an online exam or online assignment, students certify that their knowledge is based on independent work and ethical behaviour. All misconduct (including cheating) can lead to suspension from the UAS for up to a year. Act on Universities of Applied Sciences 932/2014, Section 38.
AI:
It is not possible to use artificial intelligence in this course.
Course feedback:
Course feedback is collected on the implementation of the course, which is an important part of the development of teaching and activities. By providing feedback, you have the opportunity to influence the content of the courses and the development of teaching. Feedback enables the teacher to improve his/her own implementation and teaching methods for other courses. Giving constructive feedback will also develop your own work life skills. Course feedback is given anonymously and the person giving the feedback cannot be identified.
RPL:
Recognition of Prior Learning (RPL): If a student receives an RPL decision as a pedagogical solution, the decision must be submitted to the responsible teacher before the start of the course.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön,
mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa
työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön.
Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky
analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti
opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan
osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä
ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja
laaja-alaisuutta.
Assessment methods and criteria
Partial completions of the course, such as active assignments and three knowledge tests, must be successfully completed before the course assessment.
Assessment criteria, pass/fail
The assessment criteria for a ‘pass’ grade are the same as the assessment criteria for a ‘satisfactory’ (1) grade, which is that the student has achieved the core competence.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student displays competence to deal with the basic content of the study unit but lacks competence in independent data acquisition, interpretation and the ability to apply the acquired knowledge to the context of workplace.