Siirry suoraan sisältöön

Geronomin ammattietiikka I (2 op)

Toteutuksen tunnus: SX00GE91-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.05.2025 - 30.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
11.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Hyvinvointi
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Geronomin tutkinto-ohjelma
Opettajat
Mia Rosenström
Ryhmät
SXT25S2
Geronomin tutkinto-ohjelma monimuoto
Opintojakso
SX00GE91

Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 9 t 45 min.

Aika Aihe Tila
Ke 19.11.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Geronomin ammattietiikka I SX00GE91-3001
MPA6010 Oppimistila
To 04.12.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Geronomin ammattietiikka I SX00GE91-3001
MPA6011 Oppimistila
To 18.12.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Geronomin ammattietiikka I SX00GE91-3001
MPA6017 Oppimistila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa nimetä etiikkaan liittyviä perusteita ja peruskäsitteitä kuten etiikka, moraali ja arvot
- tunnistaa oman arvomaailmansa merkityksen eettisesti haasteellisissa tilanteissa
- tunnistaa vanhustyön ja geronomin ammattieettiset periaatteet
- osaa nimetä geronomin työhön liittyviä eettistä herkkyyttä edellyttäviä tilanteita

Sisältö

- etiikan perusteet
- ammattieettiset arvot
- geronomin ammattietiikan lähtökohtia
- eettinen herkkyys geronomin työssä

Aika ja paikka

19.11.2025 08.30 - 11.45
4.12.2025 12.45 - 16.00
19.12.2025 12.45 - 16.00

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alussa

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento
Lähiopetus
Reflektointi
Oppimistehtävä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 h opiskelijan työtä

Lisätietoja opiskelijoille

Huomioithan, että oppimistehtävissä tulee hyödyntää opintojakson tavoitteisiin soveltuvia ja/tai määriteltyjä lähteitä ja tekoäly voi toimia tukena omalle ajattelulle. Oppimistehtävien tekstiä ei siis voi muodostaa tekoälyllä. Mikäli hyödynnät tekoälyä oppimistehtävissä, tulee se kirjata selkeästi esille.

Ohjeistus löytyy OMA:sta kohdasta Työkalut > Opettajan työkalut > Oppimistoiminta > Linjaukset ja ohjeet > Ohjeet > Tekoälyn käyttö opetus- ja oppimistoiminnassa sekä opinnäytetyössä - Työohje opettajille, ohjaajille ja opiskelijoille?(8.8.2024) (pdf-tiedosto)

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointikehikko opetussuunnitelman liitteenä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointikehikko opetussuunnitelman liitteenä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa nimetä etiikkaan liittyviä perusteita ja peruskäsitteitä kuten etiikka, moraali ja arvot
- tunnistaa oman arvomaailmansa merkityksen eettisesti haasteellisissa tilanteissa
- tunnistaa vanhustyön ja geronomin ammattieettiset periaatteet
- osaa nimetä geronomin työhön liittyviä eettistä herkkyyttä edellyttäviä tilanteita

Sisältö

- etiikan perusteet
- ammattieettiset arvot
- geronomin ammattietiikan lähtökohtia
- eettinen herkkyys geronomin työssä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointikehikko opetussuunnitelman liitteenä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointikehikko opetussuunnitelman liitteenä.

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa nimetä etiikkaan liittyviä perusteita ja peruskäsitteitä kuten etiikka, moraali ja arvot
- tunnistaa oman arvomaailmansa merkityksen eettisesti haasteellisissa tilanteissa
- tunnistaa vanhustyön ja geronomin ammattieettiset periaatteet
- osaa nimetä geronomin työhön liittyviä eettistä herkkyyttä edellyttäviä tilanteita

Sisältö

- etiikan perusteet
- ammattieettiset arvot
- geronomin ammattietiikan lähtökohtia
- eettinen herkkyys geronomin työssä

Siirry alkuun