Professional Ethics for a Bachelor of Social Services and Health Care (2 cr)
Code: SX00GE91-3001
General information
- Enrollment
-
05.05.2025 - 30.09.2025
Registration for implementation has not started yet.
- Timing
-
11.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Applied Gerontology
Implementation has 3 reservations. Total duration of reservations is 9 h 45 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 19.11.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Geronomin ammattietiikka I SX00GE91-3001 |
MPA6010
Oppimistila
|
Thu 04.12.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Geronomin ammattietiikka I SX00GE91-3001 |
MPA6011
Oppimistila
|
Thu 18.12.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Geronomin ammattietiikka I SX00GE91-3001 |
MPA6017
Oppimistila
|
Objective
The student will be able to
- name the basic principles and concepts related to ethics, such as ethics, moral and values
- recognise the importance of their own values in ethically challenging situations
- recognise the professional ethical principles of older people care
- identify situations requiring ethical sensitivity in the work of a Bachelor of Social Services and Health Care.
Content
- Basics of ethics
- Professional ethical values
- Starting points for the professional ethics of a Bachelor of Social Services and Health Care
- Ethical sensitivity in the work of a Bachelor of Social Services and Health Care
Location and time
19.11.2025 08.30 - 11.45
4.12.2025 12.45 - 16.00
19.12.2025 12.45 - 16.00
Materials
N/A
Teaching methods
Interactive lecture
Face-to-face teaching
Collaborative learning
Student workload
1 op = 27 h opiskelijan työtä
Further information
Huomioithan, että oppimistehtävissä tulee hyödyntää opintojakson tavoitteisiin soveltuvia ja/tai määriteltyjä lähteitä ja tekoäly voi toimia tukena omalle ajattelulle. Oppimistehtävien tekstiä ei siis voi muodostaa tekoälyllä. Mikäli hyödynnät tekoälyä oppimistehtävissä, tulee se kirjata selkeästi esille.
Ohjeistus löytyy OMA:sta kohdasta Työkalut > Opettajan työkalut > Oppimistoiminta > Linjaukset ja ohjeet > Ohjeet > Tekoälyn käyttö opetus- ja oppimistoiminnassa sekä opinnäytetyössä - Työohje opettajille, ohjaajille ja opiskelijoille?(8.8.2024) (pdf-tiedosto)
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Framework of assessment is attached in the curriculum's description.
Assessment criteria, approved/failed
Framework of assessment is attached in the curriculum's description.
Assessment methods and criteria
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa nimetä etiikkaan liittyviä perusteita ja peruskäsitteitä kuten etiikka, moraali ja arvot
- tunnistaa oman arvomaailmansa merkityksen eettisesti haasteellisissa tilanteissa
- tunnistaa vanhustyön ja geronomin ammattieettiset periaatteet
- osaa nimetä geronomin työhön liittyviä eettistä herkkyyttä edellyttäviä tilanteita
Sisältö
- etiikan perusteet
- ammattieettiset arvot
- geronomin ammattietiikan lähtökohtia
- eettinen herkkyys geronomin työssä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikehikko opetussuunnitelman liitteenä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Arviointikehikko opetussuunnitelman liitteenä.
Objective
The student will be able to
- name the basic principles and concepts related to ethics, such as ethics, moral and values
- recognise the importance of their own values in ethically challenging situations
- recognise the professional ethical principles of older people care
- identify situations requiring ethical sensitivity in the work of a Bachelor of Social Services and Health Care.
Content
- Basics of ethics
- Professional ethical values
- Starting points for the professional ethics of a Bachelor of Social Services and Health Care
- Ethical sensitivity in the work of a Bachelor of Social Services and Health Care