Markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LD00EH20-3042
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 05.05.2025 - 10.08.2025
-
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
- Ajoitus
- 25.08.2025 - 12.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähi- ja etäopetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 30
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Pia Väkiparta-Lehtonen
- Vastuuopettaja
- Anne Perkiö
- Ryhmät
-
LLF25SISS Trade
- Opintojakso
- LD00EH20
Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 17 t 45 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 02.09.2025 klo 17:00 - 20:15 (3 t 15 min) |
Markkinointi LD00EH20-3042 |
Online
|
La 27.09.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Markkinointi LD00EH20-3042 |
MMC304
Oppimistila
|
Ti 21.10.2025 klo 17:00 - 20:15 (3 t 15 min) |
Markkinointi LD00EH20-3042 |
Online
|
Pe 24.10.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Markkinointi LD00EH20-3042 |
MMC240
Oppimistila
|
Ti 18.11.2025 klo 17:00 - 20:15 (3 t 15 min) |
Markkinointi LD00EH20-3042 |
Online
|
Pe 12.12.2025 klo 09:00 - 11:00 (2 t 0 min) |
Markkinointi LD00EH20-3042 |
MMC308
Oppimistila
|
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Sisältö
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Työmuodot
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Aika ja paikka
On-line, Lukujärjestyksen mukaan
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
* Bergström Seija & Leppänen Arja, 2009 tai uudempi. Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita. (myös e-kirjana)
* Luentoaineisto ja tunneilla/OMA:ssa jaettava materiaali.
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
100% kirja
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintakoe.
Koepäivät uusintamahdollisuuksineen löytyvät kurssiaikataulusta.
Kansainväliset yhteydet
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27h/op
Sisällön jaksotus
Lähiopetus 20 h
Oppimistehtävät 70 h
Itsenäinen opiskelu 45 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät 60%
Kokeet 40%
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.