Skip to main content

The Basic Practice of Clinical Nursing 2 (5 cr)

Code: SX00GB03-3003

General information


Enrollment
05.05.2025 - 31.08.2025
Registration for implementation has not started yet.
Timing
20.10.2025 - 19.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
On-campus and online
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 90
Degree programmes
Nursing (in Finnish)
Teachers
Anu Hintikka
Janne Kuloheimo
Teacher in charge
Anu Hintikka
Groups
SXO25S2
Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma monimuoto
Course
SX00GB03
No reservations found for implementation SX00GB03-3003!

Objective

Student
- understands the importance of nursing science and evidence-based nursing
- is able to act in accordance with the ethical principles and guidelines of nursing
- understands the importance of guidance in nursing
- can deal with different clients/patients in an individualised way
- understands the principles of sustainable development
- understands the importance of international networking
- understands the social welfare and health care system and its legislation
- can initiate emergency care and provide symptomatic first aid
- can promote patient, workplace and fire safety.

Content

Nursing science and evidence-based care
Ethics in nursing
Guidance in nursing
Diversity and multiculturalism
The social welfare and health care system and its legislation
Sustainable development and internationalisation
First aid
Patient and work safety and fire safety

Location and time

Fall 2025
Studying mainly takes place independently in the Moodle learning environment, contact teaching (laboratories, simulations) takes place on campus.

Materials

Materials provided by teachers

All assignments and materials are under the Copyright Act (404/61) and a teacher has the copyright. Assignments and materials are not allowed to be distributed or used in any other way. Distributing materials are only allowed if the teacher grants the permit.

Teaching methods

Teaching methods:
Flipped learning
Independent study and online courses
Case study work with evidence-based nursing solutions
Clinical laboratory teaching
Simulation

Employer connections

N/A

Exam schedules

No exam in this course

International connections

N/A

Completion alternatives

N/A

Student workload

1cr = 27 h, total number of hours is 135 h

Total number of hours on course is 135 h, of which contact teaching 22 hours

Content scheduling

More information on the progress of the course and course materials are presented in the orientation.

Further information

By attending Orientation student confirms his/her place on this course and it is compulsory. If student is ill and therefore, he/she can confirm the place on the course by informing the teacher beforehand.

Clinical laboratory teaching and simulation are compulsory attendance, and students are required to wear appropriate protective uniforms. Instructions given in asepsis lectures are to be obeyed during practices.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija
- osaa riittävästi etsiä tietoa ja käyttää alan tietoperustaa toimintansa suunnittelussa
- omaa riittävät tiedot ja taidot ammatillisessa toiminnassa
- toimii asiakas-/potilaslähtöisesti ja huomioi turvallisuuden sekä eettiset periaatteet
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija
- osaa hyödyntää näyttöön perustuvaa tietoa toimintansa suunnittelussa
- osaa toimia asiakas-/potilaslähtöisesti ja vastuullisesti
- osaa hyödyntää ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan, huomioiden turvallisuuden näkökulmat
- osaa toimia vuorovaikutuksessa moninaisuuden huomioiden
- tunnistaa omat vahvuudet sekä kehittymistarpeet

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija
- soveltaa laaja-alaisesti ja ammattialan tietoa näyttöön perustuen
- osaa toimia asiakas-/potilaslähtöisesti ja vastuullisesti sekä osaa arvioida toimintansa seurauksia
- toimii ammattieettisten periaatteiden mukaisesti, huomioiden turvallisuuden näkökulmat
- osaa toimia vuorovaikutuksessa moninaisuutta kunnioittaen
- tunnistaa omat vahvuudet sekä kehittymistarpeet ja osaa kehittää toimintaansa

Assessment criteria, approved/failed

HYVÄKSYTTY
Opiskelija
- osaa riittävästi etsiä tietoa ja käyttää alan tietoperustaa toimintansa suunnittelussa
- omaa riittävät tiedot ja taidot ammatillisessa toiminnassa
- toimii asiakas-/potilaslähtöisesti ja huomioi turvallisuuden sekä eettiset periaatteet
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan

HYLÄTTY
Opiskelija
- ei osaa riittävästi etsiä tietoa eikä osaa käyttää alan tietoperustaa toimintansa suunnittelussa
- ei omaa riittäviä tietoja ja taitoja ammatillisessa toiminnassa
- ei osaa toimia asiakas-/potilaslähtöisesti eikä osaa huomioida turvallisuus- eikä eettisiä periaatteita
- ei kykene arvioimaan omia vahvuuksiaan tai kehittymistarpeitaan

Assessment methods and criteria

Online courses and independent study pass/fail
Clinical laboratory teaching (100% attendance)

Qualifications

Basics of Clinical Nursing Competence.

Objective

Student
- understands the importance of nursing science and evidence-based nursing
- is able to act in accordance with the ethical principles and guidelines of nursing
- understands the importance of guidance in nursing
- can deal with different clients/patients in an individualised way
- understands the principles of sustainable development
- understands the importance of international networking
- understands the social welfare and health care system and its legislation
- can initiate emergency care and provide symptomatic first aid
- can promote patient, workplace and fire safety.

Content

Nursing science and evidence-based care
Ethics in nursing
Guidance in nursing
Diversity and multiculturalism
The social welfare and health care system and its legislation
Sustainable development and internationalisation
First aid
Patient and work safety and fire safety

Qualifications

Basics of Clinical Nursing Competence.

Go back to top of page