Siirry suoraan sisältöön

Muotoilualan yritystoiminta ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: KX00EF08-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.11.2024 - 31.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.02.2025 - 15.04.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettajat
Päivi Rantala
Vastuuopettaja
Merja Kosonen
Ryhmät
KXE22S1SA
Sisustusarkkitehtuuri
KXE22S1TS
Tekstiilisuunnittelu
KXE22S1TM
Teollinen muotoilu
Opintojakso
KX00EF08

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 56 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 28.01.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Muotoilualan yritystoiminta ja markkinointi KX00EF08-3003
AR128b Tapahtumasali 2
Ti 04.02.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Muotoilualan yritystoiminta ja markkinointi KX00EF08-3003
AR128b Tapahtumasali 2
Ti 11.02.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Muotoilualan yritystoiminta ja markkinointi KX00EF08-3003
AR128b Tapahtumasali 2
Ti 25.02.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Muotoilualan yritystoiminta ja markkinointi KX00EF08-3003
AR128b Tapahtumasali 2
Ti 04.03.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Muotoilualan yritystoiminta ja markkinointi KX00EF08-3003
AR128b Tapahtumasali 2
Ti 11.03.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Muotoilualan yritystoiminta ja markkinointi KX00EF08-3003
AR128b Tapahtumasali 2
Ti 18.03.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Muotoilualan yritystoiminta ja markkinointi KX00EF08-3003
AR128b Tapahtumasali 2
Ti 25.03.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Muotoilualan yritystoiminta ja markkinointi KX00EF08-3003
AR128b Tapahtumasali 2
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija hallitsee markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeiset käsitteet, osa-alueet sekä kohderyhmäajattelun. Opiskelija osaa soveltaa alan ammatillisia ja eettisiä periaatteita markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija tunnistaa markkinointistrategiat ja ymmärtää mielikuvamarkkinoinnin ja brändin rakentamisen periaatteet.
Opiskelija tuntee oman yrityksen perustamistoimet ja osaa tehdä yritysmuodon kannalta merkittävät päätökset. Opiskelija perehtyy monimuotoisiin tehtäviin, jotka yrittäjän on hallittava kyetäkseen toimimaan jatkuvasti ja menestyksellisesti alan yrittäjänä.
Opiskelijan tuntemus muotoilun toimintaympäristöstä, sopimuskäytänteistä ja tekijänoikeuksista kasvaa.

Sisältö

- Oman osaamisen markkinointi
- Markkinoinnin ja markkinointiviestinnän osa-alueet
- Kohderyhmäajattelu, asiakkaan tarpeen tunnistaminen
- Asiakassuhteen rakentaminen ja ylläpito
- Yrittäjyys ja yrityksen perustaminen
- Yritysympäristö ja yritystoiminnan edellytykset, verkostoituminen
- Rahoitus, yrityksen perustamismuodollisuudet ja riskinhallinta
- Sopimuskäytänteet ja tekijänoikeudet

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hallitsee myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija tietää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeiset käsitteet, osa-alueet sekä kohderyhmäajattelun. Opiskelija osaa soveltaa alan ammatillisia ja eettisiä periaatteita markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija hallitsee markkinointistrategiat ja ymmärtää mielikuvamarkkinoinnin ja brändin rakentamisen periaatteet. Hän hallitsee oman yrityksen perustamistoimet ja osaa tehdä yritysmuodon kannalta merkittävät päätökset. Opiskelija tuntee muotoilun toimintaympäristöstä, sopimuskäytänteitä ja tekijänoikeuksia.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hallitsee hyvin myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija hallitsee markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeiset käsitteet, osa-alueet sekä kohderyhmäajattelun. Opiskelija osaa soveltaa alan ammatillisia ja eettisiä periaatteita markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija hallitsee hyvin markkinointistrategiat ja ymmärtää mielikuvamarkkinoinnin ja brändin rakentamisen periaatteet. Hän hallitsee laajasti oman yrityksen perustamistoimet ja osaa tehdä yritysmuodon kannalta merkittävät päätökset. Opiskelija tuntee hyvin muotoilun toimintaympäristöstä, sopimuskäytänteitä ja tekijänoikeuksia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee hyvin myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija hallitsee laajasti markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeiset käsitteet, osa-alueet sekä kohderyhmäajattelun. Opiskelija osaa soveltaa alan ammatillisia ja eettisiä periaatteita markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija hallitsee erinomaisesti markkinointistrategiat ja ymmärtää mielikuvamarkkinoinnin ja brändin rakentamisen periaatteet. Hän hallitsee laajasti oman yrityksen perustamistoimet ja osaa tehdä yritysmuodon kannalta merkittävät päätökset. Opiskelija tuntee erinomaisesti muotoilun toimintaympäristöstä, sopimuskäytänteitä ja tekijänoikeuksia.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija hallitsee myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija tietää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeiset käsitteet, osa-alueet sekä kohderyhmäajattelun. Opiskelija osaa soveltaa alan ammatillisia ja eettisiä periaatteita markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija hallitsee markkinointistrategiat ja ymmärtää mielikuvamarkkinoinnin ja brändin rakentamisen periaatteet. Hän hallitsee oman yrityksen perustamistoimet ja osaa tehdä yritysmuodon kannalta merkittävät päätökset. Opiskelija tuntee muotoilun toimintaympäristöstä, sopimuskäytänteitä ja tekijänoikeuksia.

Siirry alkuun