Siirry suoraan sisältöön

Konseptitaide (5 op)

Toteutuksen tunnus: KM00ER89-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 05.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.01.2025 - 22.01.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
Viestinnän tutkinto-ohjelma
Opettajat
Mikko Eerola
Mari Silver
Vastuuopettaja
Kaarina Laitinen
Ryhmät
KXE22S1LG
Visuaalisen viestinnän muotoilu - Liikkuva grafiikka
Opintojakso
KM00ER89

Toteutuksella on 16 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 56 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 07.01.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konseptitaide KM00ER89-3002
AR402 Digitila Greiman
Ke 08.01.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Konseptitaide KM00ER89-3002
AR402 Digitila Greiman
Ke 08.01.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
ITSENÄINEN / Konseptitaide KM00ER89-3002
To 09.01.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Konseptitaide KM00ER89-3002
AR402 Digitila Greiman
To 09.01.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
ITSENÄINEN / Konseptitaide KM00ER89-3002
Pe 10.01.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Konseptitaide KM00ER89-3002
AR402 Digitila Greiman
Pe 10.01.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
ITSENÄINEN / Konseptitaide KM00ER89-3002
Ma 13.01.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Konseptitaide KM00ER89-3002
AR402 Digitila Greiman
Ma 13.01.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
ITSENÄINEN / Konseptitaide KM00ER89-3002
Ti 14.01.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Konseptitaide KM00ER89-3002
AR402 Digitila Greiman
Ti 14.01.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
ITSENÄINEN / Konseptitaide KM00ER89-3002
Ma 20.01.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Konseptitaide KM00ER89-3002
AR402 Digitila Greiman
Ma 20.01.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
ITSENÄINEN / Konseptitaide KM00ER89-3002
Ti 21.01.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Konseptitaide KM00ER89-3002
AR402 Digitila Greiman
Ti 21.01.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
ITSENÄINEN / Konseptitaide KM00ER89-3002
Ke 22.01.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konseptitaide KM00ER89-3002
AR402 Digitila Greiman
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee konseptitaiteen tekemisen metodit ja välineet. Hän tuottaa peli-, animaatio- tai elokuvaprojektien suunnittelussa tarvittavaa visuaalista materiaalia.

Sisältö

Konseptitaiteen suunnittelua ja toteutusta peli-, animaatio- ja elokuvaprojekteihin.

Konseptitaiteen tavoitteet. Konseptitaiteen merkitys produktioissa. Kuvanrakentamisen oppien soveltaminen konseptitaiteessa. Ympäristöjen ja hahmojen suunnittelu. Speedpainting.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa tuottaa peli-, animaatio- tai elokuvaprojektien suunnittelussa tarvittavaa visuaalista materiaalia. Opiskelija osaa perspektiivistä ja sommittelullista ilmaisua töissään ja osaa tuottaa hahmoja, joissa visualisoituu heidän roolinsa tarinassa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tuottaa laadukasta peli-, animaatio- tai elokuvaprojektien suunnittelussa tarvittavaa visuaalista materiaalia. Opiskelija osaa soveltaa perspektiivisen, sommittelullisen ja värisommittelullisen ilmaisun taitojaan töissään. Hän osaa tuottaa hahmoja, jotka selvästi edustavat rooliaan visuaalisesti. Opiskelija osaa perehtyä kuvitettavaan aikakauteen ja -paikkaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tuottaa erinomaista peli-, animaatio- tai elokuvaprojektien suunnittelussa tarvittavaa visuaalista materiaalia. Opiskelija osaa soveltaa ja kehittää perspektiivisen, sommittelullisen ja värisommittelullisen ilmaisun taitojaan töissään. Hän osaa tuottaa hahmoja, jotka selvästi edustavat rooliaan visuaalisesti ja kuuluvat samaan tarinaan. Opiskelija osaa perehtyä kuvitettavaan aikakauteen ja -paikkaan ja hankkia tarvitsemansa tiedot itsenäisesti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa tuottaa peli-, animaatio- tai elokuvaprojektien suunnittelussa tarvittavaa visuaalista materiaalia. Opiskelija osaa perspektiivistä ja sommittelullista ilmaisua töissään ja osaa tuottaa hahmoja, joissa visualisoituu heidän roolinsa tarinassa.

Esitietovaatimukset

Pikseli- ja vektorigrafiikan tuntemus. Kuvituksellinen osaaminen.

Siirry alkuun