Siirry suoraan sisältöön

Ensihoidon operatiivisen johtamisen ja moniviranomaisyhteistyön kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: S000FG29-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 15.12.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2025 - 31.12.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Ensihoidon kehittäminen ja johtaminen (YAMK)
Opettajat
Jukka Lehtimäki
Jukka Kettunen
Vastuuopettaja
Jukka Lehtimäki
Ryhmät
S1824S6
Ensihoidon kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
Opintojakso
S000FG29

Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 25 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Pe 07.02.2025 klo 09:00 - 17:00
(8 t 0 min)
Ensihoidon operatiivisen johtamisen ja moniviranomaisyhteistyön kehittäminen S000FG29-3002
Pe 11.04.2025 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Ensihoidon operatiivisen johtamisen ja moniviranomaisyhteistyön kehittäminen S000FG29-3002
Pe 09.05.2025 klo 13:00 - 17:00
(4 t 0 min)
Ensihoidon operatiivisen johtamisen ja moniviranomaisyhteistyön kehittäminen S000FG29-3002
Ti 02.09.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Ensihoidon operatiivisen johtamisen ja moniviranomaisyhteistyön kehittäminen S000FG29-3002
Ti 30.09.2025 klo 10:00 - 17:00
(7 t 0 min)
Ensihoidon operatiivisen johtamisen ja moniviranomaisyhteistyön kehittäminen S000FG29-3002
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija
- ymmärtää moniviranomaisyhteistyön ja niiden johtosuhteiden merkityksen päivittäis- ja poikkeusolosuhteissa sekä monipotilas että suuronnettomuustilanteissa
- ymmärtää operatiivisen johtamisen merkityksen omassa työyksikössä mutta myös sidosryhmieni toiminnassa
- osaa suunnitella ja ennakoida päivittäis- ja poikkeustilanteissa tarvittavia ensihoidon resursseja
- arvioi ensihoitopalvelun yhteistyötä sosiaali- ja terveysalan sekä muiden sidosryhmien ja viranomaisten kanssa sekä määrittelee keinoja yhteistyön kehittämiseksi
- ymmärtää varautumisen ja valmiuden ylläpidon kehittämisen merkityksen sairaanhoitopiiri ja kansallisella tasolla

Sisältö

Päivystyksellisten palveluiden operatiivinen johtaminen ja kehittämien nyt ja tulevaisuudessa
Operatiivisen johtamisen johtosuhteet, menetelmät ja välineet sekä niiden kehittäminen
Varautumisen ja valmiuden kehittäminen nyt ja tulevaisuudessa

Työmuodot

Ennakkotehtävä
Aktivoivat luennot
Oppimistehtävät

Aika ja paikka

Zoom

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Jaetaan Moodlessa

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Oppimistehtävät

Kansainväliset yhteydet

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Materiaaliin tututustuminen 0,5 op
Lähiopetus 2,5 op
Tentti/tehtävä 2 op

5 op = 135h

Sisällön jaksotus

Ennakkotehtävä
Luennot ja tunitehtävät
Tenttti/tehtävä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kirjalliset tehtävät
Jatkuva arviointi

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Läpäisytaso: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Siirry alkuun