Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00EP19-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
05.05.2025 - 18.05.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
11.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Hyvinvointi
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Sosiaalialan tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Jyrki Konkka
- Katarina Groop
- Eveliina Korpela
- Minna Kalajoki
- Taina Valkeapää
- Miia Ojanen
- Saila Nevanen
- hyvinvointi sosiaaliala
- Ulla Saukkonen
- Vastuuopettaja
- Anu Pellinen
- Ryhmät
-
SXH23S2Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto, varhaiskasvatus
-
SXH23S1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä, sosiaaliohjaus
- Opintojakso
- SX00EP19
Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 16 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 23.09.2025 klo 09:00 - 10:30 (1 t 30 min) |
Englanti, Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3007 |
MPA4015
Luentosali
|
Ti 28.10.2025 klo 08:30 - 16:00 (7 t 30 min) |
Englanti esitykset, Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3007 |
MPA6020
Oppimistila
|
Ke 29.10.2025 klo 08:30 - 16:00 (7 t 30 min) |
Englanti esitykset, Opinnäytetyön suunnittelu ja englanti SX00EP19-3007 |
MPC1001
Showroom
|
Tavoitteet
Opiskelija perustelee opinnäytetyönsä lähtökohdat oman ammattialansa kehittämisen kannalta. Opiskelija toimii yhteistyössä erilaisissa työelämän verkostoissa työelämän edustajien, ohjaajien ja opiskelijoiden kanssa. Hän laatii opinnäytetyöstään toteuttamiskelpoisen suunnitelman, joka perustuu kriittiseen tiedonhankintaan ja luoviin ratkaisuihin. Hän toimii ammatti- ja tutkimuseettisten periaatteiden mukaisesti. Opiskelija käyttää suunnitelman laatimisessa kansainvälisen tason tutkimuskirjallisuutta. Opiskelija tutustuu tieteellisen tekstin lukemiseen ja työstämiseen sekä akateemisen kirjoittamisen käytänteisiin.
Sisältö
Opinnäytetyöprosessi. Alan ajankohtaiset kehittämistarpeet. Yhteistyöneuvottelut työelämäedustajien kanssa, verkostomainen työskentely ja vertaistuki. Tiedonhankinta kansainvälisen tason tutkimuskirjallisuuteen perehtyen. Työtapojen ja menetelmien perusteltu valinta. Menetelmäohjaus, tekstinohjaus ja tiedonhankinta. Tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä. Kirjallisuuskatsauksen ja alustavan tutkimussuunnitelman laatiminen ja niiden esittäminen seminaarissa. Tutkimuslupaan ja osallistujien suostumukseen liittyvät kysymykset.
Englannin osuus: Alan ammattisanaston hallinta. Tieteellisen tekstin lukeminen ja työstäminen. Opinnäytetyöhön liittyvästä teemasta viestiminen englanniksi.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Esitietovaatimukset
Opiskelijalla on suoritettuna seuraavat opintojaksot: Asiantuntijaviestintä ja akateeminen kirjoittaminen, Tutkimus- ja kehittämistoiminnan perusteet sekä Tutkimus- ja kehittämistoiminnan syventävät opinnot.
Lisätiedot
Opintojaksoon sisältyy 2 op englannin kielen opiskelua.
Varhaiskasvatuspolun opiskelija tekee opinnäytetyönsä varhaiskasvatukseen liittyvästä aiheesta.
Osaamistavoitteet
Opiskelija perustelee opinnäytetyönsä lähtökohdat oman ammattialansa kehittämisen kannalta. Opiskelija toimii yhteistyössä erilaisissa työelämän verkostoissa työelämän edustajien, ohjaajien ja opiskelijoiden kanssa. Hän laatii opinnäytetyöstään toteuttamiskelpoisen suunnitelman, joka perustuu kriittiseen tiedonhankintaan ja luoviin ratkaisuihin. Hän toimii ammatti- ja tutkimuseettisten periaatteiden mukaisesti. Opiskelija käyttää suunnitelman laatimisessa kansainvälisen tason tutkimuskirjallisuutta. Opiskelija tutustuu tieteellisen tekstin lukemiseen ja työstämiseen sekä akateemisen kirjoittamisen käytänteisiin.
Sisältö
Opinnäytetyöprosessi. Alan ajankohtaiset kehittämistarpeet. Yhteistyöneuvottelut työelämäedustajien kanssa, verkostomainen työskentely ja vertaistuki. Tiedonhankinta kansainvälisen tason tutkimuskirjallisuuteen perehtyen. Työtapojen ja menetelmien perusteltu valinta. Menetelmäohjaus, tekstinohjaus ja tiedonhankinta. Tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä. Kirjallisuuskatsauksen ja alustavan tutkimussuunnitelman laatiminen ja niiden esittäminen seminaarissa. Tutkimuslupaan ja osallistujien suostumukseen liittyvät kysymykset.
Englannin osuus: Alan ammattisanaston hallinta. Tieteellisen tekstin lukeminen ja työstäminen. Opinnäytetyöhön liittyvästä teemasta viestiminen englanniksi.
Lisätiedot
Opintojaksoon sisältyy 2 op englannin kielen opiskelua.
Varhaiskasvatuspolun opiskelija tekee opinnäytetyönsä varhaiskasvatukseen liittyvästä aiheesta.
Esitietovaatimukset
Opiskelijalla on suoritettuna seuraavat opintojaksot: Asiantuntijaviestintä ja akateeminen kirjoittaminen, Tutkimus- ja kehittämistoiminnan perusteet sekä Tutkimus- ja kehittämistoiminnan syventävät opinnot.