Siirry suoraan sisältöön

Pelimoottorit (5 op)

Toteutuksen tunnus: TX00EW58-3005

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
18.08.2025 - 19.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Antti Laiho
Ryhmät
TVT24-PE
Pelikehitys
Opintojakso
TX00EW58

Toteutuksella on 16 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 47 t 30 min.

Aika Aihe Tila
To 21.08.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3005
KMC592 Digitila
Pe 22.08.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3005
KMC592 Digitila
To 28.08.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3005
KMC592 Digitila
Pe 29.08.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3005
KMC592 Digitila
To 04.09.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3005
KMC592 Digitila
Pe 05.09.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3005
KMC592 Digitila
To 11.09.2025 klo 09:00 - 11:30
(2 t 30 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3005
KMC592 Digitila
Pe 12.09.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3005
KMC592 Digitila
To 18.09.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3005
KMC592 Digitila
Pe 19.09.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3005
KMC592 Digitila
To 25.09.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3005
KMC592 Digitila
Pe 26.09.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3005
KMC592 Digitila
To 02.10.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3005
KMC592 Digitila
Pe 03.10.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3005
KMC592 Digitila
To 09.10.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3005
KMC592 Digitila
Pe 10.10.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimoottorit TX00EW58-3005
KMC592 Digitila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija saavuttaa kokonaiskuvan erityyppisistä pelimoottoreista ja –kirjastoista, ja oppii perusteellisesti käyttämään ja ohjelmoimaan yhtä pelimoottoria. Opiskelija oppii myös 2D- ja 3D-grafiikan perusteet ja hallitsee työnkulun eri ohjelmistojen välillä.

Sisältö

• Pelimoottorien ja –kirjastojen tyypit ja arkkitehtuurit
• Pelimoottorin käyttö, ominaisuudet ja rajoitukset (esim. Unity)
• Pelimoottorin ohjelmointi (esim. Unity/C#)
• 2D- ja 3D-grafiikan perusteet
• 3D-animaation perusteet
• Työnkulku eri ohjelmistojen välillä
• Peliprojektin toteutus

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottorin avulla. Hänellä on käsitys 2D- ja 3D-grafiikan perusteista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa toteuttaa pelimoottorin avulla pelin itsenäisesti. Hän hallitsee hyvin 2D- ja 3D-grafiikan perusteet sekä eri työkalujen välisen työnkulun.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa toteuttaa pelimoottorin avulla pelin itsenäisesti, hyödyntäen monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Hän hallitsee erinomaisesti 2D- ja 3D-grafiikan perusteet.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottorin avulla. Hänellä on käsitys 2D- ja 3D-grafiikan perusteista.

Lisätiedot

Opintojakso sisältää toteutusprojektin.

Lisätiedot

Opintojakso sisältää toteutusprojektin.

Siirry alkuun