Work Placement in Occupational Therapy 2 (10 ECTS)
Code: SX00EP81-3010
General information
- Enrollment
-
05.05.2025 - 18.05.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
20.10.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 ECTS
- Virtual portion
- 1 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus and online
- Unit
- (2019-2024) School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 23
- Degree programmes
- Occupational Therapy
- Teacher in charge
- Sanna Piikki
- Groups
-
SXI24K2Toimintaterapian tutkinto-ohjelma, monimuoto
- Course
- SX00EP81
Implementation has 34 reservations. Total duration of reservations is 232 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 15.10.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
ETÄ/Aloitusinfo Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Mon 27.10.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Tue 28.10.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Wed 29.10.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Thu 30.10.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Fri 31.10.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Mon 03.11.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Tue 04.11.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Wed 05.11.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Thu 06.11.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Fri 07.11.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Mon 10.11.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Tue 11.11.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Wed 12.11.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Thu 13.11.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Fri 14.11.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Mon 17.11.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Tue 18.11.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Wed 19.11.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Thu 20.11.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Fri 21.11.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Mon 24.11.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Tue 25.11.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Wed 26.11.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Thu 27.11.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Fri 28.11.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Mon 01.12.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Tue 02.12.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Wed 03.12.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Thu 04.12.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Fri 05.12.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Mon 08.12.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Tue 09.12.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
|
Wed 10.12.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toimintaterapian työelämäharjoittelu 2 (Ryhmä 2) SX00EP81-3010 |
Objective
Learning outcomes:
The students become acquainted with the work practices, instructions and legislation governing client work. At the work placement The students apply a client-centered approach, act professionally and in accordance with the ethical principles of occupational therapy. The students practice to form therapeutic relationships and reflect afterwards on the outcomes. The students collaborate with other professionals and, if possible, with the client's close persons and relatives. The students also use information from other disciplines to form an overall picture of the client's situation. The students use guidance to support the development of competence.
The students plan the client processes of occupational therapy from the perspectives of the individual's everyday life and participation. The students utilise theoretical knowledge in the planning planning and documentation of client processes in occupational therapy. The students make recommendations and instructions in order to enable the clients` occupational performance. The students analyse the collected information in order to enable meaningful, purposeful activities and performance areas that are relevant to the client. The students asses the clients` occupational performance and aim to influence the client's environment. The students set goals with the client, plan and implement therapeutic activities in accordance with the goals in order to enable the clients´ occupational performance. The students practice professional reasoning in the client process. The students evaluate occupational therapy in relation to evidence-based practice. The students analyse the information collected in relation to the multidisciplinary data. The students give information about the client process orally and in writing.
Content
Contents:
- Instructions, rules, legislation and safety guiding the work of the occupational therapist
- Job description and related tasks of the occupational therapist
- Client processes in occupational therapy and implementation
- Activity analyses and therapeutic occupation
- Forming relationships related to collaboration in occupational therapy
- Utilising expertise of therapeutic relationship in client relationships
- Give information about the client process orally and in client platform
- Reflecting on one’s own actions
- Evidence-based practice
- Professional reasoning
- Learning objectives set by the students to strengthen competence
- Practical application of the theory through learning assignments
Location and time
Ryhmä 2
Harjoittelun alkuinfo: 15.10. / ETÄ/ Tarkemmat tiedot lukujärjestys
harjoitteluaika: 27.10 - 10.12.25 / 33päivää
Harjoittelu on opintojakso johon liittyy eri tavoin toteutuvaa osaamisen kehittymiseen tähtäävää työskentelyä.
Harjoitteluopintojakson työskentelyyn kuuluu: mm. oppimistehtävän tekeminen, ohjaukseen osallistuminen, itsenäinen opiskelu ja toimintaterapeutin tyähön liittyvät teot.
Harjoittelupäivän pituus 8h.
Harjoittelutehtävä palautetaan harjoittelun päättymiseen mennessä Workseediin.
Harjoittelun opintopisteet voidaan hyväksyä vasta, kun oppimistehtävä on palautettu ja hyväksytty.
Materials
Harjoittelupaikaan ja asiakasryhmään liittyvä opiskelijan itse etsimä materiaali.
Omaa toimintaterapiaosaamista ja harjoittelun tavoitteiden saavuttamista tukeva materiaali.
Opiskelijan valitsema oppimistehtävään liittyvä materiaali: tutkimusartikkeli ja toiminnan analysoinnista kertova materiaali.
Tavoitteiden asettamiseen liittyvä materiaali.
Teaching methods
Harjoittelupaikalla työskentely
Oppimistehtävä
Ohjauskeskustelut + pienryhmiin osallistuminen x2
Oppimistavoitteiden asettaminen ja niiden reflektointi ja edistymisen arviointi workseedissä.
Employer connections
Opiskelijan itse etsimä harjoittelupaikka.
Harjoittelupaikka ilmoitetaan koululle wiki-sivuilta löytyvän harjoittelupaikkalomakkeen avulla.
Lisäksi opiskelija vie harjoittelupaikan tiedot workseediin ennen harjoittelun alkua.
Tarkemmat tiedot harjoittelun vastuuopettaja:
Kevätlukukaudella 2025 kysymykset osoitetaan Sanna Piikki ja syyslukukaudesta 2025 eteenpäin Sanna Saikko
Exam schedules
Opintojakson tehtävä palautetaan harjoittelun päättymispäivään mennessä Workseediin.
International connections
-
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja
Student workload
Ennen harjoitteluopintojaksoa: Harjoittelupaikan hakeminen, siihen tutustuminen ja ilmoittaminen koululle.
Huomioi monipuolinen harjoittelukokemus: Harjoittelupaikan on hyvä olla erilainen kuin 1.harjoittelun paikka ja jos 1.harjoittelussa ei ollut toimintaterapeutti ohjaajaa on 2.harjoittelussa hyvä priorisoida sitä.
Harjoittelua ei voi suorittaa omalla työpaikalla.
Harjoittelua 33päivää/ 8h päivä.
1op= 27h
Oppimistehtävän tekemiseen on varattu harjoitteluopintojaksolta 27h.
Opintojakson alkuinfo: 15.10 kts. lukujärjestys
Opiskelija vahvistaa ilmoittautumisensa opintojaksolle osallistumalla alkuinfoon.
2.Harjoittelun ohjeet: toimintaterapian työelämäharjoittelujen wiki-sivut
Further information
Ei ahot/ opinnollistamisen mahdollisuutta.
Opintojakson ilmoittautumisen hyväksyminen on alustava esitietovaatimusten täyttymiseen saakka. Esitietojen tulee täyttyä ennen harjoitteluopintojakson alkua.
Opintojakson alkuinfo: 15.10 kts. lukujärjestys
Opiskelija vahvistaa ilmoittautumisensa opintojaksolle osallistumalla alkuinfoon.
Kaikki harjoitteluun liittyvät kysymykset voi esittää harjoittelun vastuuopettajalle: Kevätlukukaudella 2025 kysymykset osoitetaan Sanna Piikille ja syyslukukaudella 2025 Sanna Saikolle
Ohjaavat opettajat jaetaan ennen 27.10.25
Opettaja ottaa yhteyttä opiskelijaan ennen jakson alkua ja ilmoittaa pienryhmien ja yksilöohjausten ajankohdat/ajanvarauskäytännöt.
Harjoittelun aikana opiskelija käyttää harjoittelujen wiki-sivua, workseedia sekä seuraa oppilaitoksen spostia.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment criteria: see the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Students
- master the concepts of the field and can apply them to the right contexts
- search and combine information from different sources and understand the significance of source criticism as well as
- show they have familiarized themselves with the knowledge base of the field
- act appropriately in the typical tasks and situations of the professional field
-apply the principles of client-oriented work and
- evaluate their own choices and own actions in professional situations.
- act according to the ethical principles
of their professional field,
- take safety related questions into consideration in their actions as well as
- evaluate their own strengths and development needs.
Assessment criteria, good (3)
Assessment criteria: see the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Students
- seek information from different sources and evaluate the source reliability in a purposeful manner,
- combine information from different sources into purposeful units as well as
-utilize and apply the information base in the field.
- apply their competence in professional situations,
- act in a client-oriented way,
- demonstrate the ability to solve professional tasks and problems as well as
- can justify the presented points of view and their own action in a professional manner.
- act in accordance with the ethical principles of the professional field and can justify their actions,
- act professionally in the work community and share their competence
- act in a responsible and goal-oriented way and takes into account the security related questions,
- develop themselves as professionals
Assessment criteria, excellent (5)
Assessment criteria: see the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Students
- apply professional terminology and knowledge base in a fluent and versatile manner,
-combine new learning contents as parts of wider phenomena in the field,
- evaluate the sources of their choice and their usability as well as
-justify their choices on the basis on
prior knowledge.
- apply their expertise in professional situations in a responsible manner,
- act in a client- oriented way,
- solve versatile professional tasks and problems as well as
- justify the expressed points of view, evaluate their actions and their consequences in a professional way.
- act in accordance with the ethical principles of the professional field and can critically evaluate their actions
- can organize the activities of varied groups and share their competence,
- act in a responsible and goal-oriented way and take the security aspects into account as well as
- develop themselves as professionals and recognize the development needs of the work community.
Assessment criteria, approved/failed
Assessment criteria: see the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Students
- master the concepts of the field and can apply them to the right contexts
- search and combine information from different sources and understand the significance of source criticism as well as
- show they have familiarized themselves with the knowledge base of the field
- act appropriately in the typical tasks and situations of the professional field
-apply the principles of client-oriented work and
- evaluate their own choices and own actions in professional situations.
- act according to the ethical principles
of their professional field,
- take safety related questions into consideration in their actions as well as
- evaluate their own strengths and development needs.
Assessment methods and criteria
Opiskelija arvioi oman osaamisen kehittymistä ja tavoitteiden saavuttamista ja tekee oppimistehtävän hyväksytyllä tasolla.
Lisäksi harjoittelupaikan ohjaaja ja ohjauksesta vastannut opettaja antavat palautteen harjoittelusta workseedia hyödyntäen.
Huomioithan, että oppimistehtävissä tulee hyödyntää opintojakson tavoitteisiin soveltuvia ja/tai määriteltyjä lähteitä ja tekoäly voi toimia tukena omalle ajattelulle. Oppimistehtävien tekstiä ei siis voi muodostaa tekoälyllä. Mikäli hyödynnät tekoälyä oppimistehtävissä, tulee se kirjata selkeästi esille.
Qualifications
Prerequisites:
Before attending the course, the students must have completed minimum of 55 ECTS, including competence from the following courses: Work Placement in Occupational therapy 1 and Enabling Occupational Performance 1
Further information
Further information:
The degree in occupational therapy includes four work placements 10 ECTS each. Every work placement must differ from each other referring to the (WFOT minimum standards). The students acquire the work placement themselves and confirm the placement with the lecturer in charge. In the second work placement, an occupational therapist is recommended as the clinical supervisor.
It is also recommended to select the course: Factors Influencing a Therapeutic Relationship and Swedish at Work.
Further information
Further information:
The degree in occupational therapy includes four work placements 10 ECTS each. Every work placement must differ from each other referring to the (WFOT minimum standards). The students acquire the work placement themselves and confirm the placement with the lecturer in charge. In the second work placement, an occupational therapist is recommended as the clinical supervisor.
It is also recommended to select the course: Factors Influencing a Therapeutic Relationship and Swedish at Work.