Siirry suoraan sisältöön

Työn digitalisoituminen ja palvelujen kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: S000FO49-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 15.12.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.04.2025 - 31.05.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Hyvinvointi
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
Ikääntyneiden palvelujen kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma
Vanhustyön tutkinto-ohjelma (YAMK)
Opettajat
Panu Karhinen
Mia Rosenström
Tuomas Leisti
hyvinvointi vanhustyö yamk
Vastuuopettaja
Tuomas Leisti
Ryhmät
S3224S6
Ikääntyneiden palvelujen kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
Opintojakso
S000FO49

Toteutuksella on 2 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 6 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 02.04.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
ETÄ/ Työn digitalisoituminen ja palvelujen kehittäminen S000FO49-3001

Ti 20.05.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
HYBRIDI / Työn digitalisoituminen ja palvelujen kehittäminen S000FO49-3001
MPC5014 Oppimistila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- ennakoida digitalisoitumisen vaikutuksia yhteiskunnassa, työympäristöissä ja ikääntyneiden palvelujen tulevaisuuden kehityksessä
- analysoida digitaalisten palvelujen saavutettavuutta ja vaikuttavuutta ikääntyneiden ihmisten tarpeiden näkökulmasta
- arvioida digitalisoitumisen eettisiä vaikutuksia ikääntyneiden palveluihin ja ikääntyneiden ihmisten asemaan palvelujen käyttäjinä
- soveltaa käyttäjälähtöistä suunnittelua ikäystävällisten digitaalisten palvelujen kehittämisessä

Sisältö

Digitalisoitumisen vaikutukset yhteiskunnassa, työssä ja palveluissa

Ikääntyneet ihmiset digitaalisten palvelujen käyttäjinä

Digitalisoitumisen eettiset näkökulmat

Käyttäjälähtöinen suunnittelu ja menetelmät palvelujen kehittämisessä

Aika ja paikka

2.4.2025: 13-16: Orientaatiotapaaminen
20.5.2025 klo 9-12: Ryhmätöiden esittely

Opetusmenetelmät

- Ilmiölähtöinen oppiminen
- Omatoiminen opiskelu
- Etä- ja lähiopetus
- Ryhmätyö

Lisätietoja opiskelijoille

Teköälyn käytöstä oppimistoiminnassa:
https://oma.metropolia.fi/delegate/desktop_web_content_attachment/attachment/9890974

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa:
-määritellä digitaalisoitumisen merkitykstä yhteiskunnassa, työympäristöissä ja ikääntyneiden palvelujen tulevaisuuden kehityksessä
-kuvata digitaalisten palvelujen saavutettavuutta ja vaikuttavuutta ikääntyneiden ihmisten tarpeiden näkökulmasta
- tarkastella digitalisoitumisen eettisiä vaikutuksia ikääntyneiden palveluissa
-soveltaa käyttäjälähtöisiä palvelujen kehittämisen menetelmiä

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa:
- analysoida toiminnassaan digitaalisoitumisen merkitykstä yhteiskunnassa, työympäristöissä ja ikääntyneiden palvelujen tulevaisuuden kehityksessä
- analysoida digitaalisten palvelujen saavutettavuutta ja vaikuttavuutta ikääntyneiden ihmisten tarpeiden näkökulmasta
- analysoida digitalisoitumisen eettisiä vaikutuksia ikääntyneiden palveluissa
- soveltaa monipuolisesti käyttäjälähtöisiä palvelujen kehittämisen menetelmiä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti toiminnassaan digitaalisoitumisen merkitykstä yhteiskunnassa, työympäristöissä ja ikääntyneiden palvelujen tulevaisuuden kehityksessä
- arvioida kriittisesti digitaalisten palvelujen saavutettavuutta ja vaikuttavuutta ikääntyneiden ihmisten tarpeiden näkökulmasta
- arvioida kriittisesti toiminnassaan digitalisoitumisen eettisiä vaikutuksia ikääntyneiden palveluissa
-soveltaa innovatiivisesti käyttäjälähtöisiä palvelujen kehittämisen menetelmiä

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty
Opiskelija osaa:
- määritellä digitaalisoitumisen merkitykstä yhteiskunnassa, työympäristöissä ja ikääntyneiden palvelujen tulevaisuuden kehityksessä
-kuvata digitaalisten palvelujen saavutettavuutta ja vaikuttavuutta ikääntyneiden ihmisten tarpeiden näkökulmasta
- tarkastella digitalisoitumisen eettisiä vaikutuksia ikääntyneiden palveluissa
-soveltaa käyttäjälähtöisiä palvelujen kehittämisen menetelmiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointi tapahtuu ryhmätyön perusteella.

Siirry alkuun