Instrumentin yksilöopetuksen pedagogiikka 2, solaop (5 op)
Toteutuksen tunnus: KX00EZ62-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
05.05.2025 - 31.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Musiikin tiimi
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Musiikin tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Sirkku Wahlroos-Kaitila
- Raili Honkanen-Korhonen
- Jarmo Hynninen
- Asta Levy
- Kimmo Salonen
- Marko Liski
- Okko Kivikataja
- Susanna Mesiä
- Juha Karvonen
- Antti Rissanen
- musiikki virtuaali
- AriPekka Korhonen
- Tommi Rautiainen
- Vastuuopettaja
- Raili Honkanen-Korhonen
- Ryhmät
-
KXF24S1Musiikin tutkinto-ohjelma päivä
-
KXF24S1SPJMusiikin tutkinto-ohjelma, soiton- ja laulunopetus pop/jazz
-
KXF24S1SKLMusiikin tutkinto-ohjelma, soiton- ja laulunopetus klassinen
- Opintojakso
- KX00EZ62
Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 12 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 03.09.2025 klo 13:00 - 15:30 (2 t 30 min) |
Instrumentin yksilöopetuksen pedagogiikka 2, solaop KX00EZ62-3003 |
AR128a
Tapahtumasali 1
|
Ke 01.10.2025 klo 13:00 - 15:30 (2 t 30 min) |
Instrumentin yksilöopetuksen pedagogiikka 2, solaop KX00EZ62-3003 |
AR128a
Tapahtumasali 1
|
Ke 05.11.2025 klo 13:00 - 15:30 (2 t 30 min) |
Instrumentin yksilöopetuksen pedagogiikka 2, solaop KX00EZ62-3003 |
AR128a
Tapahtumasali 1
|
Ke 19.11.2025 klo 13:00 - 15:30 (2 t 30 min) |
Instrumentin yksilöopetuksen pedagogiikka 2, solaop KX00EZ62-3003 |
AR342
Oppimistila Konsepti
|
Ke 26.11.2025 klo 13:00 - 15:30 (2 t 30 min) |
Instrumentin yksilöopetuksen pedagogiikka 2, solaop KX00EZ62-3003 |
AR342
Oppimistila Konsepti
|
Tavoitteet
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa loogisesti eteneviä oppimiskokonaisuuksia ja osaa soveltaa oppijalähtöisiä ja kannustavia työtapoja oman instrumenttinsa yksilöopetuksessa. Opiskelija osaa motivoida oppilasta ja antaa monipuolisesti palautetta. Opiskelija osaa tukea oppilaan oppimista ohjelmiston suunnittelun avulla ja osaa valita oppilaalleen sopivan tasoista opetusmateriaalia. Opiskelija kykenee reflektoimaan omaa oppimisprosessiaan ja toimintaansa opettajana myös ePortfoliossa.
Sisältö
Erilaiset palautteen antamisen muodot, ergonomia, musiikkipedagogin työelämän pätevyysvaatimukset, palkkaus ja työsopimuskäytännöt, reflektointi yksin ja ryhmässä, opetuksen ja oppimisen observointi, portfoliotyöskentely, yksilöopetuksen opetusharjoittelu.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa suunnitella loogisesti eteneviä oppimiskokonaisuuksia ja soveltaa niissä oppijalähtöisiä ja kannustavia työtapoja. Hän osaa valita oppilaalle soveltuvaa ohjelmistoa ja antaa monipuolista ja motivoivaa palautetta. Opiskelija osaa reflektoida ja arvioida omaa osaamistaan, toimintaansa ja pedagogista oppimisprosessiaan sekä suullisesti että kirjallisesti.
Esitietovaatimukset
Opiskelija osaa suunnitella instrumenttinsa yksilöopetusta joustavasti ja oppijalähtöisesti sekä osaa hyödyntää opetuksessaan musiikkikasvatuksen ja oman instrumenttinsa yksilöopetuksen tyypillisiä menetelmiä. Opiskelija osaa kuvata opettajan eettisen toiminnan perusperiaatteet ja osaa toiminnassaan huomioida oppimisprosessien monimuotoisuutta. Opiskelija kykenee erittelemään huomioitaan oppilaan toiminnasta ja osaa tunnistaa musiikilliseen vuorovaikutukseen vaikuttavia tekijöitä sekä osaa soveltaa näitä opetuksessaan.