Skip to main content

Diverse possibilities of Pediatric Occupational Therapy (5 cr)

Code: SX00FT03-3001

General information


Enrollment

11.03.2024 - 31.03.2024

Timing

27.05.2024 - 31.08.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish

Seats

0 - 20

Degree programmes

  • Occupational Therapy

Teachers

  • Mira Lönnqvist

Objective

- The student understands pediatric occupational therapists’ various duties in diverse working environments.
- The student can define the specific knowledge/skills required from a pediatric occupational therapist in various working environments and duties.
- The student can identify the primary occupational challenges of a child based on assessment.
- The student can set a client-oriented goal for a child’s rehabilitation process.
- The student can make a justified choice of a therapy framework and treatment that meets a child’s goals.
- The student understands the significance of the collaboration with a child’s network.

Content

- Pediatric occupational therapists’ various working environments and the specific skills/knowledge they require.
- Analysing the information of occupational therapy assessment
- Goal-setting
- Planning of pediatric rehabilitation process

Location and time

27.5. ORIENTAATIO MYLLYPURON KAMPUS klo 9-16 sisältönä esim.
- opintojakson tavoitteet, sisällöt , aikataulu ja eteneminen
- ongelmalähtöiseen pedagogiikkaan perustuvan yhteistoiminnallisen työskentelytavan esittely ja siihen liittyen tapausesimerkkien ja oppimistehtävien läpikäyminen

4.6. REAALIAIKAINEN ETÄOPETUS 9-16 keskeiset teemat
- arvioinnin synteesi, tavoitteiden laatiminen, kuntoutussuunnittelu
- vierailija varhaiskasvatuksessa työskentelevä toimintaterapeutti

5.6. TUTUSTUMISKÄYNTI Helsingin Toimintaterapia Oyssä (Malmi) klo 11-13
- erilaisiin terapiatiloihin ja terapiamenetelmiin/ välineisiin tutustuminen, keskustelua toiminnan muokkaamisesta, arvioinnin luotettavuuden ja kattavuuden merkityksestä kuntoutuksen suunnittelun ja toteutuksen vaikuttavuuden näkökulmasta

Huom! Opiskelijan ei ole välttämätöntä osallistua tähän tutustumiskäyntiin Helsingissä, hän voi järjestää tutustumiskäynnin myös itse omalla paikkakunnallaan tai sen lähiympäristössä

11.6. MYLLYPURON KAMPUS klo 9-16
- tapausesimerkkeihin liittyvä yhteistoiminnallinen työskentely

Materials

Opintojakson keskeistä kirjallisuutta esitellään opintojakson edetessä teoreettisten alustusten yhteydessä ja oppimateriaaleja kerätään yhdessä eri teemoihin liittyen > opintojakson lopussa yhteinen tietopankki jokaisen käyttöön.

Teaching methods

itsenäinen opiskelu
kontaktiopetus: reaaliaikainen etäopetus ja tapaamiset kampuksella
työelämäyhteistyö

Employer connections

Opintojaksoon sisältyy erilaisia työelämäyhteistyön mahdollisuuksia (esim. vierailut, haastattelut, ns. Job-Shadow-työskentely) ja opiskelijalla on osittain mahdollisuus valita mielenkiintonsa ja oman oppimisensa kannalta tarkoituksenmukaisia tapoja toimia.

Exam schedules

-

International connections

-

Student workload

Opintojakso ajoittuu ajalle 27.5-31.7.2024, mutta opiskelija voi toteuttaa sen hieman yli 3 viikon intensiivijaksona 27.5. alkaen.

laajuus 5 op = 135 t opiskelijan työtä

Further information

Lasten toimintaterapian monet mahdollisuudet -opintojaksoa on kehitetty yhdessä lasten toimintaterapeuttien sekä TT-opiskelijoiden kanssa. Opintojakson sisältö sekä toteutustapa perustuvat siis kyselyistä ja yhteiskehittelystä saatuun tietoon.

Opintojakson yhteistoiminnalliseen työskentelyyn liittyy avoimuus eli osallistuessaan tälle opintojaksolle opiskelija sitoutuu jakamaan oppimistehtäviensä tuotokset kaikkien käytettäväksi > opintojakson lopussa yhteinen "tietopankki".

Tämä on opintojakson ensimmäinen toteutus, joten opiskelijoilta toivotaan joustavuutta opintojakson aikana erilaisten oppimista edistävien ratkaisujen tarkasteluun sekä aktiivisuutta opintojakson edelleen kehittämiseen. Opintojakso edellyttää opiskelijalta itseohjautuvuutta sekä halua ja kykyä yhteistoiminnalliseen työskentelyyn, tehdään tästä yhdessä mielekäs kokonaisuus!

Ota yhteyttä, jos sinulle herää joku kysymys opintojaksoon liittyen, vastaan mielelläni!
mira.lonnqvist@metropolia.fi

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan hyväksytty/täydennettävä -asteikolla.

Hyväksytty suoriutuminen edellyttää aktiivista osallistumista kontaktiopetukseen ja opintojakson eri osiin liittyvien tehtävien toteuttamista.

Esimerkkejä itsenäisen opiskelun tehtävistä:

OPISKELIJAN ITSENÄINEN OPISKELU
- jos työskentelytapaa ei ole erikseen määritelty , opiskelija voi hakea tietoa valitsemallaan tavalla (esim. kirjallisuus, sosiaalinen media, tv-dokumentit, webinaarit, haastattelut, Job-shadow) > tieto ja tuotokset tulevat kaikkien yhteiseen käyttöön

Lasten toimintaterapeutin erilaiset työympäristöt sekä työtehtävät ja niihin liittyvä erityisosaaminen:

Opiskelija valitsee yhden TT-kontekstin ja kuvaa TT keskeiset työtehtävät ja erittelee työtehtävien edellyttämää erityisosaamista sekä miten TT käyttää tietotaitoa. Yhteenveto tiedosta liitetään Moodleen yhteiselle alustalle opiskelijan valitsemassa muodossa (esim. vlogi, word-tiedosto, infograafi, posteri, käsitekartta, PP-esitys).

Arviointitiedon analysoiminen, synteesin muodostamisesta:

Opiskelija tekee tiedonhakua toimintaterapiakirjallisuudesta (tieteellinen tutkimus, väitöskirja, laaja toimintaterapiaan liittyvä kansainvälinen teos) ja tuo keskustelualueelle teemaan liittyvät ydinasiat kirjallisen referaatin, yhteenvedon muodossa.

Tavoitteiden laatiminen:

Asiakaslähtöisen tavoitteen laatimisen ”Mitä - miksi - miten?” eli mitä pitää ottaa huomioon, miksi se on tärkeää ja miten se käytännössä olisi tarkoituksenmukaista toteuttaa?
Opiskelija kuvaa asiakaslähtöisen tavoitteen laatimisen kulmakivet valitsemallaan tavalla lähteisiin viitaten.

Lasten toimintaterapiakuntoutuksen suunnittelu:

Mitä toimintaterapiassa oikeasti tapahtuu tai voisi tapahtua? Voit palauttaa mieleen harjoittelussasi tapahtunutta, haastatella toimintaterapeuttia, seurata somessa lasten toimintaterapeuttien postauksia ja poimia sieltä ideoita tai vaikka kerätä toimintaideoita erilaisesta kirjallisuudesta. Jaa hyvät ideasi yhteiseen ”aarrearkkuun”!

Prerequisites

Assessing Occupational Performance 2, Enabling Occupational Performance 3