Siirry suoraan sisältöön

Kehittämisprojekti 1 (5 op)

Toteutuksen tunnus: KM00EJ41-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 02.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2024 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Esitys- ja teatteritekniikan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Mikko Pirinen
Vastuuopettaja
Mikko Pirinen
Ryhmät
KXH24S2
Esitys- ja teatteritekniikan tutkinto-ohjelma monimuoto
Opintojakso
KM00EJ41

Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 30 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 04.11.2024 klo 09:30 - 12:30
(3 t 0 min)
Kehittämisprojekti 1 KM00EJ41-3003
Online
Ke 18.12.2024 klo 14:30 - 16:30
(2 t 0 min)
Kehittämisprojekti 1 KM00EJ41-3003
ARP07 Esitystekniikan paja
Ti 14.01.2025 klo 13:30 - 16:30
(3 t 0 min)
Kehittämisprojekti 1 KM00EJ41-3003
Online
Ti 21.01.2025 klo 13:30 - 16:30
(3 t 0 min)
Kehittämisprojekti 1 KM00EJ41-3003
Online
Ke 29.01.2025 klo 13:30 - 17:00
(3 t 30 min)
Kehittämisprojekti 1 KM00EJ41-3003
ARP07 Esitystekniikan paja
Ma 10.02.2025 klo 13:30 - 16:30
(3 t 0 min)
Kehittämisprojekti 1 KM00EJ41-3003
Online
Ti 25.02.2025 klo 13:30 - 16:30
(3 t 0 min)
Kehittämisprojekti 1 KM00EJ41-3003
Online
Ma 24.03.2025 klo 13:30 - 16:30
(3 t 0 min)
Kehittämisprojekti 1 KM00EJ41-3003
Online
Ma 05.05.2025 klo 13:30 - 16:30
(3 t 0 min)
Kehittämisprojekti 1 KM00EJ41-3003
AR342 Oppimistila Konsepti
Ti 13.05.2025 klo 13:30 - 17:00
(3 t 30 min)
Kehittämisprojekti 1 KM00EJ41-3003
ARP07 Esitystekniikan paja
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija osaa arvioida ja kehittää omaa osaamistaan ja työskentelyään esitys- ja teatteriteknisellä alalla. Opiskelija kehittää ja hyödyntää omaa asiantuntijaosaamistaan suunnittelemalla ja/tai toteuttamalla organisaation kehittämistarpeeseen perustuvan henkilökohtaisen kehittämisprojektin. Opiskelija tunnistaa ja perustelee kehittämistarpeet ja käyttää ongelmaratkaisu-, yhteistyö- ja viestintätaitojaan kehittämisprosessissa. Opiskelija osaa raportoida ja esitellä kehittämisprojektin prosessin ja tulokset. Kehitysprojektin tavoitteena on syventää ja laajentaa opiskelijan ammatillista asiantuntijuutta.

Sisältö

Henkilökohtaisen kehittämishankkeen toteuttaminen organisaatiossa. Opintojakson toteutus voi sisältää luento-opetusta, työpajoja ja ryhmätyöskentelyä käytännön kehittämistyön lisäksi.

Aika ja paikka

4.11.2024-30.5.2025, liveopetus pääosin Zoomissa, lähiopetus kampuksella mahdollista

Oppimateriaalit

Materiaalit jaetaan kurssin Classroom-alustalla kurssin alkaessa.

Opetusmenetelmät

Luennot, ryhmätyöskentely, itsenäisen kehitysprojektin toteuttaminen, oppimistehtävät. Kurssilla käytetään Classroom-alustaa ja Zoomia.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kehittämisprojektit tehdään soveltuvin osin työelämäyhteistyössä. Lähtökohtaisesti kehittämisprojektit tehdään oman työn ja työpaikan tai vastaavan organisaation kehittämiseen.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

Mahdollisesti kv-vierailijan luento.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovittava kurssin opettajan ja hops-ohjaajan kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Liveopetussessiot 20 h
Tehtävät (Classroom) 20 h
Projektin suunnittelu ja toteutus 60 h
Projektin raportointi ja presentointi 35 h

Sisällön jaksotus

Sisällön jaksotus määritellään jakson alussa ja julkaistaan Classroom-työtilassa.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson suorittaminen edellyttää vähintään 80% läsnäoloa opetuksessa. Poissaolon korvaavasta menettelystä sovitaan vastuuopettajan kanssa. Opetuksen aikataulu löytyy Lukkarista. Kaikki opintojakson osuudet tulee olla hyväksytysti suoritettu. Projektin toteuttamisesta laaditaan yhteinen aikataulu.

Toteutuksen kontaktiopetussessioita tallennetaan esim. Microsoft Stream -palveluun kurssilaisten käytettäväksi Moodle- ja Google Classroom -alustojen kautta. Tallenteita säilytetään enimmillään 2 vuotta. Mikäli opiskelija ei halua osallistua tallennuksiin, on hänen otettava yhteyttä kurssin vastuuopettajaan.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa toteuttaa, raportoida ja esitellä henkilökohtaista kehittämistyötä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa toteuttaa, raportoida ja esitellä henkilökohtaista kehittämistyötä. Opiskelija arvioi omaa osuutta ja kehitystyön toimintaympäristöä. Opiskelija osoittaa esittelyssä asiantuntijuutta ja raportin kieli- ja ulkoasu on asiallinen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa toteuttaa haastavan kehittämistyön asiantuntevasti. Opiskelija arvioi analyyttisesti ja kriittisesti omaa osuutta, organisaation toimintaa ja kehitystyön toimintaedellytyksiä. Opiskelija osoittaa esittelyssä asiantuntijuutta ja raportin kieli- ja ulkoasu on lähes moitteeton.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa toteuttaa, raportoida ja esitellä henkilökohtaista kehittämistyötä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Projektin raportointi ja presentointi (sisältää reflektion) 60 %
Osallistuminen ja välitehtävät 40 %

Esitietovaatimukset

Opintojaksolle osallistuja tuntee esitys- ja teatteritekniikan käyttöä erilaisissa käyttöympäristöissä, tietää esitys- ja teatteritekniikan keskeiset turvallisuusmääräykset ja -käytännöt sekä omaa perustiedot ja -taidot esitysteknisten järjestelmien käytöstä projektin edellyttämässä laajuudessa.

Lisätiedot

Suositeltavat muut opinnot: Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa

Siirry alkuun