Kehittämisprojekti 1 (5 op)
Toteutuksen tunnus: KM00EJ41-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
06.05.2024 - 02.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2024 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Esitys- ja teatteritekniikan tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Mikko Pirinen
- Vastuuopettaja
- Mikko Pirinen
- Ryhmät
-
KXH24S2Esitys- ja teatteritekniikan tutkinto-ohjelma monimuoto
- Opintojakso
- KM00EJ41
Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 30 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 04.11.2024 klo 09:30 - 12:30 (3 t 0 min) |
Kehittämisprojekti 1 KM00EJ41-3003 |
Online
|
Ke 18.12.2024 klo 14:30 - 16:30 (2 t 0 min) |
Kehittämisprojekti 1 KM00EJ41-3003 |
ARP07
Esitystekniikan paja
|
Ti 14.01.2025 klo 13:30 - 16:30 (3 t 0 min) |
Kehittämisprojekti 1 KM00EJ41-3003 |
Online
|
Ti 21.01.2025 klo 13:30 - 16:30 (3 t 0 min) |
Kehittämisprojekti 1 KM00EJ41-3003 |
Online
|
Ke 29.01.2025 klo 13:30 - 17:00 (3 t 30 min) |
Kehittämisprojekti 1 KM00EJ41-3003 |
ARP07 Esitystekniikan paja
|
Ma 10.02.2025 klo 13:30 - 16:30 (3 t 0 min) |
Kehittämisprojekti 1 KM00EJ41-3003 |
Online
|
Ti 25.02.2025 klo 13:30 - 16:30 (3 t 0 min) |
Kehittämisprojekti 1 KM00EJ41-3003 |
Online
|
Ma 24.03.2025 klo 13:30 - 16:30 (3 t 0 min) |
Kehittämisprojekti 1 KM00EJ41-3003 |
Online
|
Ma 05.05.2025 klo 13:30 - 16:30 (3 t 0 min) |
Kehittämisprojekti 1 KM00EJ41-3003 |
AR342
Oppimistila Konsepti
|
Ti 13.05.2025 klo 13:30 - 17:00 (3 t 30 min) |
Kehittämisprojekti 1 KM00EJ41-3003 |
ARP07 Esitystekniikan paja
|
Tavoitteet
Opiskelija osaa arvioida ja kehittää omaa osaamistaan ja työskentelyään esitys- ja teatteriteknisellä alalla. Opiskelija kehittää ja hyödyntää omaa asiantuntijaosaamistaan suunnittelemalla ja/tai toteuttamalla organisaation kehittämistarpeeseen perustuvan henkilökohtaisen kehittämisprojektin. Opiskelija tunnistaa ja perustelee kehittämistarpeet ja käyttää ongelmaratkaisu-, yhteistyö- ja viestintätaitojaan kehittämisprosessissa. Opiskelija osaa raportoida ja esitellä kehittämisprojektin prosessin ja tulokset. Kehitysprojektin tavoitteena on syventää ja laajentaa opiskelijan ammatillista asiantuntijuutta.
Sisältö
Henkilökohtaisen kehittämishankkeen toteuttaminen organisaatiossa. Opintojakson toteutus voi sisältää luento-opetusta, työpajoja ja ryhmätyöskentelyä käytännön kehittämistyön lisäksi.
Aika ja paikka
4.11.2024-30.5.2025, liveopetus pääosin Zoomissa, lähiopetus kampuksella mahdollista
Oppimateriaalit
Materiaalit jaetaan kurssin Classroom-alustalla kurssin alkaessa.
Opetusmenetelmät
Luennot, ryhmätyöskentely, itsenäisen kehitysprojektin toteuttaminen, oppimistehtävät. Kurssilla käytetään Classroom-alustaa ja Zoomia.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kehittämisprojektit tehdään soveltuvin osin työelämäyhteistyössä. Lähtökohtaisesti kehittämisprojektit tehdään oman työn ja työpaikan tai vastaavan organisaation kehittämiseen.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
Mahdollisesti kv-vierailijan luento.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovittava kurssin opettajan ja hops-ohjaajan kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Liveopetussessiot 20 h
Tehtävät (Classroom) 20 h
Projektin suunnittelu ja toteutus 60 h
Projektin raportointi ja presentointi 35 h
Sisällön jaksotus
Sisällön jaksotus määritellään jakson alussa ja julkaistaan Classroom-työtilassa.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson suorittaminen edellyttää vähintään 80% läsnäoloa opetuksessa. Poissaolon korvaavasta menettelystä sovitaan vastuuopettajan kanssa. Opetuksen aikataulu löytyy Lukkarista. Kaikki opintojakson osuudet tulee olla hyväksytysti suoritettu. Projektin toteuttamisesta laaditaan yhteinen aikataulu.
Toteutuksen kontaktiopetussessioita tallennetaan esim. Microsoft Stream -palveluun kurssilaisten käytettäväksi Moodle- ja Google Classroom -alustojen kautta. Tallenteita säilytetään enimmillään 2 vuotta. Mikäli opiskelija ei halua osallistua tallennuksiin, on hänen otettava yhteyttä kurssin vastuuopettajaan.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa toteuttaa, raportoida ja esitellä henkilökohtaista kehittämistyötä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa toteuttaa, raportoida ja esitellä henkilökohtaista kehittämistyötä. Opiskelija arvioi omaa osuutta ja kehitystyön toimintaympäristöä. Opiskelija osoittaa esittelyssä asiantuntijuutta ja raportin kieli- ja ulkoasu on asiallinen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa toteuttaa haastavan kehittämistyön asiantuntevasti. Opiskelija arvioi analyyttisesti ja kriittisesti omaa osuutta, organisaation toimintaa ja kehitystyön toimintaedellytyksiä. Opiskelija osoittaa esittelyssä asiantuntijuutta ja raportin kieli- ja ulkoasu on lähes moitteeton.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa toteuttaa, raportoida ja esitellä henkilökohtaista kehittämistyötä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Projektin raportointi ja presentointi (sisältää reflektion) 60 %
Osallistuminen ja välitehtävät 40 %
Esitietovaatimukset
Opintojaksolle osallistuja tuntee esitys- ja teatteritekniikan käyttöä erilaisissa käyttöympäristöissä, tietää esitys- ja teatteritekniikan keskeiset turvallisuusmääräykset ja -käytännöt sekä omaa perustiedot ja -taidot esitysteknisten järjestelmien käytöstä projektin edellyttämässä laajuudessa.
Lisätiedot
Suositeltavat muut opinnot: Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa