Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi (15 op)
Toteutuksen tunnus: KX00ED28-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 27.11.2023 - 14.01.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 11.03.2024 - 02.05.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 15 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 20
- Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Turkka Loimisto
- Vastuuopettaja
- Turkka Loimisto
- Ryhmät
-
KXE23S1XRXR Design
- Opintojakso
- KX00ED28
Toteutuksella on 36 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 252 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 11.03.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Ti 12.03.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Ke 13.03.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
To 14.03.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Pe 15.03.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Ma 18.03.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Ti 19.03.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Ke 20.03.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
To 21.03.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Pe 22.03.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Ma 25.03.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Ti 26.03.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Ke 27.03.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
To 28.03.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Ti 02.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Ke 03.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
To 04.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Pe 05.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Ma 08.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Ti 09.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Ke 10.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
To 11.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Pe 12.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Ma 15.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Ti 16.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Ke 17.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
To 18.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Pe 19.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Ma 22.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Ti 23.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Ke 24.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
To 25.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Pe 26.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Ma 29.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Ti 30.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
To 02.05.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi KX00ED28-3004 |
AR453
Digitila Transform
|
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää pelimoottoreiden merkityksen interaktiivisten sovellusten toteuttamisessa ja XR-tuotannossa. Opiskelija osaa käyttää mediaelementtejä pelimoottorissa, ohjelmoida toiminnallisuuksia sekä tuottaa pelimoottorilla interaktiivisia julkaisuja eri alustoille.
Sisältö
Opintojaksolla opiskellaan reaaliaikaista renderointia pelimoottoreilla.
- 3D-mallinnus ja -animaatio pelimoottorikäyttöön
- mediaelementtien teko ja muokkaus pelimoottorikäyttöön.
- pelimoottorien toimintaperiaatteet ja käyttö
- interaktiivisuuden toteuttaminen ohjelmointityökaluilla
- julkaisualustat
Esitietovaatimukset
Opiskelijalla pitää olla suoritettuna opintojakso ”3D-ohjelmistot, polygonimallinnus ja animaatio”.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija hahmottaa pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija hallitsee pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia eri alustoille. Opiskelija osaa luoda omia interaktiivisia toiminnallisuuksia sovelluksiin.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija kykenee soveltamaan monipuolisesti ja pelimoottoreiden ominaisuuksia ja tuottamaan interaktiivisia sovelluksia eri alustoille. Opiskelija osaa luoda omia interaktiivisia toiminnallisuuksia sovelluksiin. Opiskelija osaa optimoida pelimoottorityöskentelyn ja mediaelemettien käytön.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Opiskelija hahmottaa pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia.