Palvelumuotoilu (5 op)
Toteutuksen tunnus: KQ00BW44-3014
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.05.2024 - 30.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 60
- Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Juha Ainoa
- Vastuuopettaja
- Juha Ainoa
- Ryhmät
-
KXE22S1TMTeollinen muotoilu
- Opintojakso
- KQ00BW44
Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 49 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Pe 30.08.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Palvelumuotoilu KQ00BW44-3014 |
AR341
Oppimistila Montaasi
|
Pe 06.09.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Palvelumuotoilu KQ00BW44-3014 |
AR342
Oppimistila Konsepti
|
Pe 13.09.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Palvelumuotoilu KQ00BW44-3014 |
AR128a
Tapahtumasali 1
|
Pe 20.09.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Palvelumuotoilu KQ00BW44-3014 |
ARP69
Oppimistila 1
|
Pe 27.09.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Palvelumuotoilu KQ00BW44-3014 |
AR341
Oppimistila Montaasi
|
Pe 04.10.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Palvelumuotoilu KQ00BW44-3014 |
AR128a
Tapahtumasali 1
|
Pe 11.10.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Palvelumuotoilu KQ00BW44-3014 |
Tavoitteet
Opintojakson tavoitteena on palvelumuotoilun tuntemus käsitteenä ja sen merkityksen hahmottaminen sekä uuden tuotteen että palvelun suunnittelussa. Käyttäjälähtöisen suunnittelun osaamista syvennetään palveluiden kehittämiseen sekä palveluntuottajan ja käyttäjän välisiin vuorovaikutussuhteisiin.
Sisältö
- Palveluiden suunnittelu ja mallintaminen
- Palvelukokemuksen kontaktipisteet, palvelupolku ja palvelutuokio sekä ja niiden suunnittelu ja mallintaminen
- Käyttäjäkeskeisen suunnittelun peruskäsitteet ja työmenetelmät ja niiden hyödyntäminen palveluiden suunnittelussa
Aika ja paikka
Arabian kampus
Oppimateriaalit
jaetaan kurssin yhteydessä
Opetusmenetelmät
esittävä luento
luento
harjoitustyö
yksilöohjaus
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
luennot 60h
kirjallisuuteen perehtyminen 20h
harjoitustehtävän teko 30h
presentaatioden valmistelu 20h
muut 5h
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
-
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä teollisen muotoilijan roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista hyvin palvelukehityksen ongelmia muotoilijan keinoin. Opiskelija osaa tuottaa esitysmateriaalia.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä teollisen muotoilijan roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista hyvin palvelukehityksen ongelmia muotoilijan keinoin. Opiskelija osaa perustella tekemänsä ratkaisut hyvin sekä hallitsee palvelukonseptoinnin hyvin. Opiskelija osaa tuottaa laadukasta esitysmateriaalia. Opiskelija osaa dokumentoida ja esitellä kehitystyönsä hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä teollisen muotoilijan roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista erinomaisesti palvelukehityksen ongelmia muotoilijan keinoin. Opiskelija osaa perustella tekemänsä ratkaisut erinomaisesti. Opiskelija hallitsee palvelukonseptoinnin erinomaisesti. Opiskelija osaa tuottaa laadukasta esitysmateriaalia. Opiskelija osaa dokumentoida ja esitellä kehitystyönsä erinomaisesti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä teollisen muotoilijan roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista hyvin palvelukehityksen ongelmia muotoilijan keinoin. Opiskelija osaa tuottaa esitysmateriaalia.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä teollisen muotoilijan roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista hyvin palvelukehityksen ongelmia muotoilijan keinoin. Opiskelija osaa tuottaa esitysmateriaalia.
jatkuva arvointi
harjoitustyö
läsnäolovaatimus
Lisätiedot
Valinnainen opintojakso (muille kuin teollisen muotoilun opiskelijoille)