Siirry suoraan sisältöön

C++ -ohjelmoinnin jatkokurssi (5 op)

Toteutuksen tunnus: TX00EX67-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 18.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.08.2024 - 13.10.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 35
Koulutus
Degree Programme in Information Technology
Opettajat
Jarkko Vuori
Ryhmät
ICT22-G
Game Development
Opintojakso
TX00EX67

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 48 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 20.08.2024 klo 09:30 - 16:00
(6 t 30 min)
Advanced C++ Programming TX00EX67-3002
KMD657 Oppimistila
Pe 23.08.2024 klo 09:30 - 16:00
(6 t 30 min)
Advanced C++ Programming TX00EX67-3002
KMC565 Digitila
Pe 30.08.2024 klo 09:30 - 16:00
(6 t 30 min)
Advanced C++ Programming TX00EX67-3002
KMC565 Digitila
Ti 03.09.2024 klo 09:30 - 16:00
(6 t 30 min)
Advanced C++ Programming TX00EX67-3002
KMD750 Oppimistila
To 05.09.2024 klo 09:30 - 16:00
(6 t 30 min)
Advanced C++ Programming TX00EX67-3002
KMD750 Oppimistila
Pe 06.09.2024 klo 09:30 - 16:00
(6 t 30 min)
Advanced C++ Programming TX00EX67-3002
KMC592 Digitila
Ti 10.09.2024 klo 09:30 - 16:00
(6 t 30 min)
Advanced C++ Programming TX00EX67-3002
KMD657 Oppimistila
To 12.09.2024 klo 09:30 - 12:00
(2 t 30 min)
Advanced C++ Programming TX00EX67-3002
KMD758 Oppimistila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija tutustuu C++ -kielen edistyneisiin ja uusiin ominaisuuksiin. Hän osaa profiloida ja optimoida ohjelmia, sekä arvioida koodin laatua staattisen ja dynaamisen analyysin pohjalta. Opiskelija osaa käyttää käännös- ja kokoamistyökaluja ja määritellä yksikkötestejä. Hän pystyy hyödyntämään kirjastoja ja osaa toteuttaa tärkeimpiä olio-ohjelmoinnin suunnittelumalleja C++ -kielellä. Hän osaa käyttää hyödyntää C++ -pohjaisia pelimoottoreita.

Sisältö

- moderni C++
- profilointi
- optimointi
- koodin staattinen ja dynaaminen analyysi
- työkalut ja kirjastot
- suunnittelumallit
- C++:aa hyödyntävät pelimoottorit

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut tyydyttävästi. Hän osaa profiloida ja tuntee tärkeimpiä suunnittelumalleja.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut hyvin. Hän osaa profiloida ohjelmia ja tehdä tähän perustuen yksinkertaisia optimointeja. Hän tuntee ja osaa toteuttaa muutamia suunnittelumalleja.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut erinomaisesti. Hän osaa profiloida ja optimoida ohjelmia. Hän tuntee ja osaa toteuttaa suunnittelumalleja.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut tyydyttävästi. Hän osaa profiloida ja tuntee tärkeimpiä suunnittelumalleja.

Siirry alkuun