Public Health Nursing of Schoolchildren and Young People (5 cr)
Code: SX00EB03-3003
General information
- Enrollment
-
27.11.2023 - 31.01.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
18.03.2024 - 24.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) School of Health Care
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 35
- Degree programmes
- Public Health Nursing
- Groups
-
SXQ24K2Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma monimuoto
- Course
- SX00EB03
Implementation has 9 reservations. Total duration of reservations is 37 h 15 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 19.03.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3003, orientaatio Zoomissa |
|
Wed 27.03.2024 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3003, etänä Zoomissa |
|
Wed 03.04.2024 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3003 Ryhmä A Ensiavun harjoitukset / Päivi Eskola |
MPB5003.2
Ensiapu 1
|
Wed 03.04.2024 time 12:45 - 16:15 (3 h 30 min) |
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3003 Ryhmä B Ensiavun harjoitukset / Päivi Eskola |
MPB5003.2
Ensiapu 1
|
Wed 10.04.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3003, ravitsemus, Zoom |
|
Wed 10.04.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3003. Zoom |
|
Mon 15.04.2024 time 12:00 - 15:45 (3 h 45 min) |
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3003 Ryhmä C ensiavun kertausharjoitukset / Päivi Eskola |
MPB5003.2
Ensiapu 1
|
Mon 22.04.2024 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3003 |
MPB4008
Vastaanotto
MPB4011 Terveydenedistäminen |
Tue 21.05.2024 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3003 |
MPB4020
Simulaatio, terveydenhoito
MPB4025 Reflektointitila |
Objective
Student
- know how to plan, implement and evaluate evidence-based public health nursing of schoolchildren and students in a client-oriented way
- can use evidence-based knowledge on the growth and development of school-aged children and young people
- are able to evaluate and support the resources of a school-aged young person and his/her family as well as evaluate the need for increased support and extended services if necessary
- are able to use the effective and client-oriented health promotion work methods
- are proficient in working as experts of public health nursing in multi-actor school and student communities
- can utilize a research and development-minded approach in the operating environment of school and student health nurses
Content
- operating environments of school and student health care
- growth and development of school-age children and young persons
- follow up on the growth and development of school-age children and young persons
- contents and work methods of health promotion
- resources and inclusion of school-age children, young persons and families
- pupil and student health care and multi-actor collaboration
- outreach youth work and youth development in school and student health care
- medical studies: sexual health
Location and time
Orientation, Lectures, Laboratories and Visitors Lectures in Reading Order
Materials
The course material is in Moodle.
Teaching methods
Activated Lectures in Zoom, Schedule in Reading Order
Moodle Working
Laboratory on campus, duty of attendance
First aid (0.25 cr) laboratory, attendance obligation
Exam: Learning assignment
Nutritional Lectures: Merja Lahdenperä
Sexuality and the beginning of contraception, guest lecturer: Leena Väisälä
Employer connections
N/A
Exam schedules
As an exam, a summary of learning diaries made as a group of 2-3 students. Instructions in Moodle.
International connections
N/A
Completion alternatives
N/A
Student workload
Total number of hours of execution 135 hours.
Content scheduling
Lessons in Zoom
Orientation Lecture
Laboratory on campus: screening for posture and scoliosis, vision and hearing, growth monitoring, attendance
Moodle tasks
First aid abortion on campus, attendance obligation
Further information
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.
Opiskelijalla on suorittanut hyväksytysti ennen opintojakson alkua:
- Terveyden edistämisen työmenetelmät ja rokottaminen opintojakso
Lisäksi suositeltavaa, että opiskelija on suorittanut Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyön -opintojakson, jossa on suoritettu seulonnat.
HUOM: opintojaksoon liittyvät lääkelaskut tulee olla hyväksytysti suoritettuna ja laboraatiot tulee olla hyväksytysti suoritettuna ennen harjoittelua
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan
kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei
sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.
Opintojaksopalaute:
Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the attachment "Framework for evaluation criteria of competence"
Evaluation criteria expert level is used.
Assessment methods and criteria
As an exam, a summary of learning diaries made as a group of 2-3 students, a numerical assessment (0-5), which makes up the grade of the entire course.
Moodle tasks, approved
Laboratories and First Aid Presence Obligations
Qualifications
The student may choose professional studies of public health nursing after successfully completing the theoretical requirements of professional nursing studies as well as all the clinical practices in medical and surgical operating environments, unless otherwise agreed in the student's PSP.