Skip to main content

Public Health Nursing of Schoolchildren and Young People (5 cr)

Code: SX00EB03-3003

General information


Enrollment
27.11.2023 - 31.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
18.03.2024 - 24.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Mode of delivery
On-campus
Unit
(2019-2024) School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
Public Health Nursing
Teachers
Maria Kauppinen
Merja Lahdenperä
Luennoitsija Terveysala
Päivi Eskola
Groups
SXQ24K2
Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma monimuoto
Course
SX00EB03

Implementation has 9 reservations. Total duration of reservations is 37 h 15 min.

Time Topic Location
Tue 19.03.2024 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3003, orientaatio Zoomissa
Wed 27.03.2024 time 09:00 - 16:00
(7 h 0 min)
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3003, etänä Zoomissa
Wed 03.04.2024 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3003 Ryhmä A Ensiavun harjoitukset / Päivi Eskola
MPB5003.2 Ensiapu 1
Wed 03.04.2024 time 12:45 - 16:15
(3 h 30 min)
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3003 Ryhmä B Ensiavun harjoitukset / Päivi Eskola
MPB5003.2 Ensiapu 1
Wed 10.04.2024 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3003, ravitsemus, Zoom
Wed 10.04.2024 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3003. Zoom
Mon 15.04.2024 time 12:00 - 15:45
(3 h 45 min)
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3003 Ryhmä C ensiavun kertausharjoitukset / Päivi Eskola
MPB5003.2 Ensiapu 1
Mon 22.04.2024 time 09:00 - 16:00
(7 h 0 min)
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3003
MPB4008 Vastaanotto
MPB4011 Terveydenedistäminen
Tue 21.05.2024 time 12:30 - 16:00
(3 h 30 min)
Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyö SX00EB03-3003
MPB4020 Simulaatio, terveydenhoito
MPB4025 Reflektointitila
Changes to reservations may be possible.

Objective

Student
- know how to plan, implement and evaluate evidence-based public health nursing of schoolchildren and students in a client-oriented way
- can use evidence-based knowledge on the growth and development of school-aged children and young people
- are able to evaluate and support the resources of a school-aged young person and his/her family as well as evaluate the need for increased support and extended services if necessary
- are able to use the effective and client-oriented health promotion work methods
- are proficient in working as experts of public health nursing in multi-actor school and student communities
- can utilize a research and development-minded approach in the operating environment of school and student health nurses

Content

- operating environments of school and student health care
- growth and development of school-age children and young persons
- follow up on the growth and development of school-age children and young persons
- contents and work methods of health promotion
- resources and inclusion of school-age children, young persons and families
- pupil and student health care and multi-actor collaboration
- outreach youth work and youth development in school and student health care
- medical studies: sexual health

Location and time

Orientation, Lectures, Laboratories and Visitors Lectures in Reading Order

Materials

The course material is in Moodle.

Teaching methods

Activated Lectures in Zoom, Schedule in Reading Order
Moodle Working
Laboratory on campus, duty of attendance
First aid (0.25 cr) laboratory, attendance obligation
Exam: Learning assignment
Nutritional Lectures: Merja Lahdenperä
Sexuality and the beginning of contraception, guest lecturer: Leena Väisälä

Employer connections

N/A

Exam schedules

As an exam, a summary of learning diaries made as a group of 2-3 students. Instructions in Moodle.

International connections

N/A

Completion alternatives

N/A

Student workload

Total number of hours of execution 135 hours.

Content scheduling

Lessons in Zoom
Orientation Lecture
Laboratory on campus: screening for posture and scoliosis, vision and hearing, growth monitoring, attendance
Moodle tasks
First aid abortion on campus, attendance obligation

Further information

Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.

Opiskelijalla on suorittanut hyväksytysti ennen opintojakson alkua:
- Terveyden edistämisen työmenetelmät ja rokottaminen opintojakso

Lisäksi suositeltavaa, että opiskelija on suorittanut Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyön -opintojakson, jossa on suoritettu seulonnat.


HUOM: opintojaksoon liittyvät lääkelaskut tulee olla hyväksytysti suoritettuna ja laboraatiot tulee olla hyväksytysti suoritettuna ennen harjoittelua

Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan
kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei
sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.

Opintojaksopalaute:

Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

See the attachment "Framework for evaluation criteria of competence"
Evaluation criteria expert level is used.

Assessment methods and criteria

As an exam, a summary of learning diaries made as a group of 2-3 students, a numerical assessment (0-5), which makes up the grade of the entire course.
Moodle tasks, approved
Laboratories and First Aid Presence Obligations

Qualifications

The student may choose professional studies of public health nursing after successfully completing the theoretical requirements of professional nursing studies as well as all the clinical practices in medical and surgical operating environments, unless otherwise agreed in the student's PSP.

Go back to top of page