Skip to main content

Human Growth and Development (5 cr)

Code: SX00EO99-3017

General information


Enrollment

06.05.2024 - 19.05.2024

Timing

12.08.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish

Seats

0 - 49

Degree programmes

  • Social Services

Teachers

  • Milla Karvonen
  • Tuomas Leisti

Groups

  • SXH24K1
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä

Objective

The students are familiar with the stages of human growth and development (early childhood, childhood, adolescence, adulthood and old age) and are able to analyze the factors affecting them. The students of the early childhood education path will be particularly familiar with the developmental stages of the child's early childhood.

Content

Key development theories. Human physical, mental, cognitive and social development and growth at different ages. The students of the early childhood education path will focus especially on the child's growth and development.

Location and time

21.08.2024 12.45 - 16.00 MPA6009 Opintojakson orientaatioluento ja aivojen kehitys, Milla Karvonen
27.08.2024 12.45 - 16.00 MPA5018 Kiintymyssuhteet ja itsesäätelytaidot, Milla Karvonen
04.09.2024 08.30 - 11.45 MPC5012 Sosiaalinen ja kognitiivinen kehitys, Milla Karvonen
20.09.2024 08.30 - 11.45 MPB6023 Kielellinen kehitys. Sukupuoli ja seksuaalisuus. Milla Karvonen
23.09.2024 12.45 - 16.00 MPB6023 Nuoruus, aikuisuus, Tuomas Leisti
25.09.2024 12.45 - 16.00 MPA4009 Vanhuus, Tuomas Leisti
30.09.2024 12.45 - 16.00 MPC5012 Tentti, Milla Karvonen
03.10.2024 12.45 - 16.00 MPA2010 Tehtävän purku, Milla Karvonen ja Tuomas Leisti

Läsnäolovelvoite jokaiselle kerralle. Poissaolosta luennon korvaava reflektiotehtävä.

Muutokset ovat mahdollisia.

Materials

Tenttimateriaali:

Sosiaaliohjauksen polku:
Luentomateriaalit
ja
Nurmi, J., Ahonen, T., Lyytinen, H., Lyytinen, P., Pulkkinen, L. & Ruoppila, I. (2014). Ihmisen psykologinen kehitys (5. uud. p.). PS-kustannus.


VAKA-polku
Luentomateriaalit
ja
Nurmi, J., Ahonen, T., Lyytinen, H., Lyytinen, P., Pulkkinen, L. & Ruoppila, I. (2014). Ihmisen psykologinen kehitys (5. uud. p.). PS-kustannus.

- Ennen vuotta 2014 ilmestyneistä painoksista s. 10-123
(sisällöllisesti varhaislapsuus ja keskilapsuus)
- V. 2014 painoksesta s. 14-112, s. 115-129, s. 139-141

Havainnointitehtävän tueksi: Koivunen, P-L . & Lehtinen, T. 2015.
Kasvu kiikarissa: Havainnoinnin käsikirja varhaiskasvattajille. Jyväskylä: PS-kustannus

Teaching methods

osallistavat luennot
oppimistehtävät
kirjallisuus
tentti

Employer connections

Haastattelu- tai havainnointitehtävän voi toteuttaa työelämäyhteistyössä.

Exam schedules

30.09.2024 12.45 - 16.00 MPC5012 Tentti

Student workload

5 op (135 tuntia)

Further information

21.08.2024 12.45 - 16.00 MPA6009 Opintojakson orientaatioluento ja aivojen kehitys, Milla Karvonen
27.08.2024 12.45 - 16.00 MPA5018 Kiintymyssuhteet ja itsesäätelytaidot, Milla Karvonen
04.09.2024 08.30 - 11.45 MPC5012 Sosiaalinen ja kognitiivinen kehitys, Milla Karvonen
20.09.2024 08.30 - 11.45 MPB6023 Kielellinen kehitys. Sukupuoli ja seksuaalisuus. Milla Karvonen
23.09.2024 12.45 - 16.00 MPB6023 Nuoruus, aikuisuus, Tuomas Leisti
25.09.2024 12.45 - 16.00 MPA4009 Vanhuus, Tuomas Leisti
30.09.2024 12.45 - 16.00 MPC5012 Tentti, Milla Karvonen
03.10.2024 12.45 - 16.00 MPA2010 Tehtävän purku, Milla Karvonen ja Tuomas Leisti

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, good (3)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, excellent (5)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, approved/failed

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment methods and criteria

Oppimistehtävä
Tentti

Tentistä tulee numeerinen arviointi, joka on opintojakson arvosana. Oppismistehtävä voi korottaa tentin arvosanaa. Lisäksi aktiivinen osallistuminen luennoille/korvaavat reflektiotehtävät sekä tehtävien palautus hyväksytysti.