Toimintaterapeutin ammatti-identiteetin vahvistaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00EQ74-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.03.2024 - 19.05.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 27.05.2024 - 31.12.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 30
- Koulutus
- Toimintaterapian tutkinto-ohjelma
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 8 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 22.08.2024 klo 13:00 - 15:00 (2 t 0 min) |
ETÄ pienryhmä Toimintaterapeutin ammatti-identiteetin vahvistaminen SX00EQ74-3001 |
|
Pe 27.09.2024 klo 09:00 - 11:00 (2 t 0 min) |
LÄHI pienryhmä Toimintaterapeutin ammatti-identiteetin vahvistaminen SX00EQ74-3001 |
MPA2028
Aikuisten toimintaterapia
|
To 31.10.2024 klo 13:00 - 15:00 (2 t 0 min) |
ETÄ pienryhmä Toimintaterapeutin ammatti-identiteetin vahvistaminen SX00EQ74-3001 |
|
Pe 22.11.2024 klo 09:00 - 11:00 (2 t 0 min) |
LÄHI pienryhmä Toimintaterapeutin ammatti-identiteetin vahvistaminen SX00EQ74-3001 |
MPA2028
Aikuisten toimintaterapia
|
Aika ja paikka
osan 1 (Tehoa työnhakuun ja urakehitykseen 2op) oppiminen moodlessa periodin mittaisena aikana (kesäperiodilla, syksyn 1. ja 2. periodilla omat ajoitukset)
osan 2 (Toimintaterapeutin ammatti-identiteetin vahvistaminen 3op ) itsenäisen tehtävän deadline pienryhmän mukaan määrittyvänä. pienryhmät nähtävillä toteutuksen ajoituksessa sekä opintojakso orientaatiossa. tehtävän palautus on pienryhmän jälkeen , palautus avoinna kokoajan.
osaan 2 tulee lisäksi myös vapaaehtoisia porinaryhmiä , jonne voi tulla jakamaan ajatuksia opiskeljakollegojen ja opettajan kanssa. nämä ajoitukset nähtävillä orinataatioaineistossa ja linkki tulee opintojakson työtilan työkaluihin.
Oppimateriaalit
n/a
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
opiskelija voi valita ajoituksen oman tarpeen mukaan jokaisella periodilla
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
osa 1 arvioidaan ko opintojakso ohjeiden mukaan.
osa 2 arvioidaan jäsennyksen, perehtymisen ja oppimistehtävän perusteluiden näkökulmasta. ammatillisen kasvun vaihetta ei arvoteta. oppimistehtävä henkilökohtainen , josta saa yksilöllisen palautteen. Pienryhmässä ei esitellä tehtäviä, mutta työskennellään yhdessä ilmiön parissa. pienryhmässä myös lukupiiri, johon artikkeli aineistossa.
Opetusmenetelmät
opintojakso jakautuu kahteen osaan, jotka on mahdollista opiskella yksilöllisesti erilaisia aikatauluja noudattaen.
osa1 Tehoa työnhakuun ja urakehitykseen yhteensä 2op:
Opiskelija valitsee omaa osaamistaan parhaiten kehittävät 2 osaa opintojaksosta: Tehoa työnhakuun ja urakehitykseen. Osat ovat: 1) Työnhaku ja urasuunnittelu 1 op, 2) Työlainsäädäntö, työsopimukset ja palkkaus 1 op , 3) Tulevaisuuden työelämätaidot 1 op, 4) Osaamisen kehittäminen ja itsensä johtaminen 1 op, 5) Työelämä 2030 1 op
näistä on tarjolla toteutus kesäperiodilla ja molemmilla syksyn periodeilla.
osa 2, yhteensä 3op:
oman Toimintaterapian osaamisen jäsentäminen itsenäisesti ja siihen liittyvä oppimisen jakaminen pienryhmässä . Opiskelija voi valita läpi lukukauden aikataulutetuista vaihtoehdoista itselleen soveltuvimman pienryhmän. Pienryhmätapaamisessa myös opintopiiri, johon annetaan artikkeli joka pitää lukea ennen pienryhmään tuloa. Kesätoteutuksen pienryhmä toteutuu elokuussa.
Opiskelija ilmoittautuu vain tälle "Toimintaterapeutin ammatti-identiteetin vahvistaminen"- toteutukselle ja saa tarkemmat ohjeet kokonaisuuteen opintojakson orientaatio-aineistossa. Opiskelijat viedään Tehoa työnhakuun -opintojaksolle näiden ilmoittautumisten perusteella opettajan toimesta.
Lisätiedot
Suositellaan valittavaksi opiskelijan viimeisen lukukauden opintona.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
ks.opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Opiskelija:
-etsii tietoa eri lähteistä ja arvioi lähteiden luotettavuutta tarkoituksenmukaisesti,
-yhdistää tietoa eri lähteistä asianmukaisiksi kokonaisuuksiksi sekä
- hyödyntää ja soveltaa alan tietoperustaa.
- soveltaa osaamistaan ammatillisissa tilanteissa,
- toimii asiakaslähtöisesti,
- osoittaa kykyä ratkaista ammatillisia tehtäviä ja ongelmia sekä
- osaa perustella esittämiään näkökulmia ja omaa toimintaansa ammatillisesti.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti ja osaa perustella toimintaansa,
- toimii ammatillisesti työyhteisössä ja jakaa osaamistaan,
- toimii vastuullisesti, tavoitteellisesti ja huomioi turvallisuuden sekä
- kehittää itseään ammattilaisena.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
ks.opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Opiskelija:
- soveltaa ammattialan käsitteitä ja tietoperustaa sujuvasti ja monipuolisesti,
- yhdistää uusia oppimissisältöjä osaksi alan laajempia ilmiöitä,
- arvioi valitsemiaan lähteitä ja niiden käytettävyyttä sekä
- perustelee valintojaan aiemman tiedon avulla.
- soveltaa osaamistaan ammatillisissa tilanteissa vastuullisesti ja itsenäisesti
- toimii ammatillisesti asiakasprosesseissa,
- ratkaisee erilaisia ammatillisia tehtäviä ja ongelmia sekä
- perustelee esittämiään näkökulmia, arvioi toimintaansa ja toimintansa seurauksia ammatillisesti.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti ja osaa arvioida toimintaansa kriittisesti,
- osaa organisoida monenlaisten ryhmien toimintaa ja jakaa osaamistaan,
- toimii vastuullisesti, tavoitteellisesti ja huomioi kaikessa toiminnassaan turvallisuuden sekä
- kehittää itseään ammattilaisena ja tunnistaa työyhteisön kehittämistarpeita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
ks.opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Opiskelija:
- soveltaa ammattialan käsitteitä ja tietoperustaa asiantuntevasti ja monipuolisesti,
- yhdistää uusia oppimissisältöjä osaksi alan laajempia ilmiöitä ja luo uusia näkökulmia sekä
- arvioi valitsemiaan lähteitä ja niiden käytettävyyttä kriittisesti.
- soveltaa ja tuo esiin osaamistaan (moni)ammatillisissa tilanteissa kokonaisvaltaisesti ja vastuullisesti,
- pystyy itsenäiseen päätöksentekoon ja toimii ammatillisesti asiakasprosesseissa,
- ratkaisee erilaisia ammatillisia tehtäviä ja ongelmia oivaltavasti ja luovasti,
- perustelee esittämiään näkökulmia, arvioi toimintaansa ja toimintansa seurauksia asiantuntevasti sekä
- toimii ja tekee valintoja aiemman tiedon pohjalta.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti ja osaa soveltaa niitä eri tilanteissa,
- osaa organisoida ja kehittää monenlaisten ryhmien toimintaa ja jakaa osaamistaan,
- toimii vastuullisesti, tavoitteellisesti ja huomioi kaikessa toiminnassaan turvallisuuden sekä
- kehittää työyhteisöään ja itseään ammattilaisena.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
ks.opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Hyväksytty/
Opiskelija:
-etsii tietoa eri lähteistä ja arvioi lähteiden luotettavuutta tarkoituksenmukaisesti,
-yhdistää tietoa eri lähteistä asianmukaisiksi kokonaisuuksiksi sekä
- hyödyntää ja soveltaa alan tietoperustaa.
- soveltaa osaamistaan ammatillisissa tilanteissa,
- toimii asiakaslähtöisesti,
- osoittaa kykyä ratkaista ammatillisia tehtäviä ja ongelmia sekä
- osaa perustella esittämiään näkökulmia ja omaa toimintaansa ammatillisesti.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti ja osaa perustella toimintaansa,
- toimii ammatillisesti työyhteisössä ja jakaa osaamistaan,
- toimii vastuullisesti, tavoitteellisesti ja huomioi turvallisuuden sekä
- kehittää itseään ammattilaisena.
Hylätty/
Opiskelija:
- ei hallitse tai arvosta alan tietoa riittävästi ja
- käyttää alan käsitteitä puutteellisesti.
- ei osoita riittäviä ammatillisia tietoja ja taitoja (esim. päätöksentekotaidot ja palveluprosessien tuntemus),
- ei toimi ohjeistusten ja ohjauksen mukaisesti,
- ei sovella oppimaansa käytäntöön riittävästi,
- ei reflektoi omaa toimintaansa.
- ei ota toiminnassaan riittävästi huomioon ammattialan turvallisuusohjeita tai eettisiä periaatteita tai suhtautuu niihin välinpitämättömästi,
- ei toimi työyhteisössä rakentavasti eikä kehitä ammatillisia taitojaan.