Skip to main content

Advancing the Wellbeing and Health of Older People (5 cr)

Code: SX00EQ42-3002

General information


Enrollment

06.05.2024 - 19.05.2024

Timing

12.08.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Elderly Care

Teachers

  • Eeva Tawast
  • Merja Lahdenperä
  • Heidi Oilimo

Teacher in charge

Mia Rosenström

Groups

  • SXC22S2
    Vanhustyön tutkinto-ohjelma monimuoto

Objective

The Students
• are able to explain the importance of preventive work in promoting the well-being and health of older people
• are able to describe ways to advance the well-being and health of an older person
• plan and implement preventive measures to support the health and well-being of older people, taking into account technological opportunities
• are able to explain the importance of sexual health to an older person

Content

• the fundamentals of advancing health, well-being and the functional capacity of older people
• health behaviour and prevention of health risks
• basics of preventive mental health work and psychosocial support
• ageing and nutrition
• utilizing remote services in counselling
• sexuality and sexual health when ageing
• motivating methods in advancing health

Location and time

Ks. tarkemmin lukujärjestys

Opintojakson lähipäivät:

28.10. Opintojakson orientaatio + mielenterveyden edistäminen - Huom. ETÄ
29.10. koko pvä: Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen + mielenterveyden edistäminen
4.11. koko pvä: Hyvinvointia edistävät etäpalvelut + ravitsemus
5.12. Projektin purku - Huom. ETÄ

Lähiopiskelukerroilla käsitellään yleisesti ikäihmisten terveyden edistämisen teemoja ja teorioita sekä hyvinvointia edistäviä etäpalveluita.

Projektin toteutukseen varatut päivät (3): 13., 20. ja 27.11.

Materials

Material will be published in Moodle.

Teaching methods

Essay / paper
Distance learning
Assignments / coursework
Field work
Face-to-face teaching / Contact teaching / Instruction
Participatory methods
Project
Reflective practice
Collaborative learning

Employer connections

Projekti työelämäyhteistyössä

Mielen hyvinvoinnin- ja aivoterveyden edistämisen projektina voi olla mm. terveyden edistämisen kurssi tai terveyden edistämisen ohjausmateriaali ikäihmisille, teemana mielen hyvinvoinnin ja aivoterveyden edistäminen (kuhunkin projektiin 3-4 opiskelijaa). Jos projekti toteutetaan aivoterveyden ja mielenhyvinvoinnin edistämisen kurssina, toteutuskertoja on kolme.

Student workload

5 ects = 135 hours of student work

Further information

Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla opintojakson vastuuopettajaan yhteydessä heti opintojakson ilmoittautumisajan päätyttyä.

Metropolian tietosuojaseloste:
https://www.metropolia.fi/fi/metropoliasta/tietosuoja-ja-gdpr/tietosuojaselosteet/metropolian-opiskelija-ja-opintotietorekisteri

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment criteria see the curriculum attachment
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course

Assessment criteria, good (3)

Assessment criteria see the curriculum attachment
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course

Assessment criteria, excellent (5)

Assessment criteria see the curriculum attachment
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course

Assessment criteria, approved/failed

Assessment criteria see the curriculum attachment
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course

Assessment methods and criteria

Scale 0-5:

Continuous assessment
Learning assignment
Attendance requirement
Employer feedback
See evaluation criteria