Skip to main content

Advancing the Wellbeing and Health of Older People (5 ECTS)

Code: SX00EQ42-3002

General information


Enrollment
06.05.2024 - 19.05.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.08.2024 - 19.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Virtual portion
1 ECTS
RDI portion
2 ECTS
Mode of delivery
On-campus and online
Unit
(2019-2024) School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Elderly Care
Teachers
Eeva Tawast
Merja Lahdenperä
Heidi Oilimo
Teacher in charge
Heidi Oilimo
Groups
SXC22S2
Vanhustyön tutkinto-ohjelma monimuoto
Course
SX00EQ42

Implementation has 11 reservations. Total duration of reservations is 47 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 28.10.2024 time 08:30 - 11:45
(3 h 15 min)
Ikääntyneiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen SX00EQ42-3002
MPA6011 Oppimistila
Mon 28.10.2024 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Mielen hyvinvoinnin edistäminen/ Ikääntyneiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen SX00EQ42-3002
MPA6010 Oppimistila
Tue 29.10.2024 time 08:30 - 11:45
(3 h 15 min)
Ikääntyneiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen SX00EQ42-3002
MPB6008 Oppimistila
Tue 29.10.2024 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
ETÄ Zoom: Mielen hyvinvoinnin edistäminen/ Ikääntyneiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen SX00EQ42-3002 https://metropolia.zoom.us/j/61765947114
Mon 04.11.2024 time 08:30 - 11:45
(3 h 15 min)
Ikääntyneiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen SX00EQ42-3002
MPA6010 Oppimistila
Mon 04.11.2024 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Ikääntyneiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen SX00EQ42-3002
MPA6010 Oppimistila
Wed 13.11.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
PROJEKTI 1 - Ikääntyneiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen SX00EQ42-3002
Wed 20.11.2024 time 08:30 - 16:00
(7 h 30 min)
PROJEKTI 2 - Ikääntyneiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen SX00EQ42-3002
Wed 27.11.2024 time 08:30 - 16:00
(7 h 30 min)
PROJEKTI 3 - Ikääntyneiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen SX00EQ42-3002
Thu 05.12.2024 time 09:30 - 11:45
(2 h 15 min)
Zoom: HKT-projektien purku Ikääntyneiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen SX00EQ42-3002 https://metropolia.zoom.us/j/62519195328
Fri 06.12.2024 time 09:30 - 11:45
(2 h 15 min)
Zoom! HKT-projektien purku ETÄNÄ: Ikääntyneiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen SX00EQ42-3002 https://metropolia.zoom.us/j/62519195328
Changes to reservations may be possible.

Objective

The Students
• are able to explain the importance of preventive work in promoting the well-being and health of older people
• are able to describe ways to advance the well-being and health of an older person
• plan and implement preventive measures to support the health and well-being of older people, taking into account technological opportunities
• are able to explain the importance of sexual health to an older person

Content

• the fundamentals of advancing health, well-being and the functional capacity of older people
• health behaviour and prevention of health risks
• basics of preventive mental health work and psychosocial support
• ageing and nutrition
• utilizing remote services in counselling
• sexuality and sexual health when ageing
• motivating methods in advancing health

Location and time

Ks. tarkemmin lukujärjestys

Opintojakson lähipäivät:

28.10. Opintojakson orientaatio + mielenterveyden edistäminen - Huom. ETÄ
29.10. koko pvä: Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen + mielenterveyden edistäminen
4.11. koko pvä: Hyvinvointia edistävät etäpalvelut + ravitsemus
5.12. Projektin purku - Huom. ETÄ

Lähiopiskelukerroilla käsitellään yleisesti ikäihmisten terveyden edistämisen teemoja ja teorioita sekä hyvinvointia edistäviä etäpalveluita.

Projektin toteutukseen varatut päivät (3): 13., 20. ja 27.11.

Materials

Material will be published in Moodle.

Teaching methods

Essay / paper
Distance learning
Assignments / coursework
Field work
Face-to-face teaching / Contact teaching / Instruction
Participatory methods
Project
Reflective practice
Collaborative learning

Employer connections

Projekti työelämäyhteistyössä

Mielen hyvinvoinnin- ja aivoterveyden edistämisen projektina voi olla mm. terveyden edistämisen kurssi tai terveyden edistämisen ohjausmateriaali ikäihmisille, teemana mielen hyvinvoinnin ja aivoterveyden edistäminen (kuhunkin projektiin 3-4 opiskelijaa). Jos projekti toteutetaan aivoterveyden ja mielenhyvinvoinnin edistämisen kurssina, toteutuskertoja on kolme.

Student workload

5 ects = 135 hours of student work

Further information

Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla opintojakson vastuuopettajaan yhteydessä heti opintojakson ilmoittautumisajan päätyttyä.

Metropolian tietosuojaseloste:
https://www.metropolia.fi/fi/metropoliasta/tietosuoja-ja-gdpr/tietosuojaselosteet/metropolian-opiskelija-ja-opintotietorekisteri

Tekoälyn käyttö opintojaksolla

Huomioithan, että oppimistehtävissä tulee hyödyntää opintojakson tavoitteisiin soveltuvia ja/tai määriteltyjä lähteitä ja tekoäly voi toimia tukena omalle ajattelulle. Oppimistehtävien tekstiä ei siis voi muodostaa tekoälyllä. Mikäli hyödynnät tekoälyä oppimistehtävissä, tulee se kirjata selkeästi esille.

Ohjeistus löytyy OMA:sta kohdasta Työkalut > Opettajan työkalut > Oppimistoiminta > Linjaukset ja ohjeet > Ohjeet > Tekoälyn käyttö opetus- ja oppimistoiminnassa sekä opinnäytetyössä - Työohje opettajille, ohjaajille ja opiskelijoille?(8.8.2024) (pdf-tiedosto)

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment criteria see the curriculum attachment
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course

Assessment criteria, good (3)

Assessment criteria see the curriculum attachment
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course

Assessment criteria, excellent (5)

Assessment criteria see the curriculum attachment
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course

Assessment criteria, approved/failed

Assessment criteria see the curriculum attachment
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course

Assessment methods and criteria

Scale 0-5:

Continuous assessment
Learning assignment
Attendance requirement
Employer feedback
See evaluation criteria

Go back to top of page