Advancing the Wellbeing and Health of Older People (5 ECTS)
Code: SX00EQ42-3002
General information
- Enrollment
- 06.05.2024 - 19.05.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 12.08.2024 - 19.12.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Virtual portion
- 1 ECTS
- RDI portion
- 2 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus and online
- Unit
- (2019-2024) School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Elderly Care
- Teachers
- Eeva Tawast
- Merja Lahdenperä
- Heidi Oilimo
- Teacher in charge
- Heidi Oilimo
- Groups
-
SXC22S2Vanhustyön tutkinto-ohjelma monimuoto
- Course
- SX00EQ42
Implementation has 11 reservations. Total duration of reservations is 47 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 28.10.2024 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Ikääntyneiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen SX00EQ42-3002 |
MPA6011
Oppimistila
|
Mon 28.10.2024 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Mielen hyvinvoinnin edistäminen/ Ikääntyneiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen SX00EQ42-3002 |
MPA6010
Oppimistila
|
Tue 29.10.2024 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Ikääntyneiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen SX00EQ42-3002 |
MPB6008
Oppimistila
|
Tue 29.10.2024 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
ETÄ Zoom: Mielen hyvinvoinnin edistäminen/ Ikääntyneiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen SX00EQ42-3002 https://metropolia.zoom.us/j/61765947114 |
|
Mon 04.11.2024 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Ikääntyneiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen SX00EQ42-3002 |
MPA6010
Oppimistila
|
Mon 04.11.2024 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Ikääntyneiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen SX00EQ42-3002 |
MPA6010
Oppimistila
|
Wed 13.11.2024 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
PROJEKTI 1 - Ikääntyneiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen SX00EQ42-3002 |
|
Wed 20.11.2024 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
PROJEKTI 2 - Ikääntyneiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen SX00EQ42-3002 |
|
Wed 27.11.2024 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
PROJEKTI 3 - Ikääntyneiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen SX00EQ42-3002 |
|
Thu 05.12.2024 time 09:30 - 11:45 (2 h 15 min) |
Zoom: HKT-projektien purku Ikääntyneiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen SX00EQ42-3002 https://metropolia.zoom.us/j/62519195328 |
|
Fri 06.12.2024 time 09:30 - 11:45 (2 h 15 min) |
Zoom! HKT-projektien purku ETÄNÄ: Ikääntyneiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen SX00EQ42-3002 https://metropolia.zoom.us/j/62519195328 |
Objective
The Students
• are able to explain the importance of preventive work in promoting the well-being and health of older people
• are able to describe ways to advance the well-being and health of an older person
• plan and implement preventive measures to support the health and well-being of older people, taking into account technological opportunities
• are able to explain the importance of sexual health to an older person
Content
• the fundamentals of advancing health, well-being and the functional capacity of older people
• health behaviour and prevention of health risks
• basics of preventive mental health work and psychosocial support
• ageing and nutrition
• utilizing remote services in counselling
• sexuality and sexual health when ageing
• motivating methods in advancing health
Location and time
Ks. tarkemmin lukujärjestys
Opintojakson lähipäivät:
28.10. Opintojakson orientaatio + mielenterveyden edistäminen - Huom. ETÄ
29.10. koko pvä: Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen + mielenterveyden edistäminen
4.11. koko pvä: Hyvinvointia edistävät etäpalvelut + ravitsemus
5.12. Projektin purku - Huom. ETÄ
Lähiopiskelukerroilla käsitellään yleisesti ikäihmisten terveyden edistämisen teemoja ja teorioita sekä hyvinvointia edistäviä etäpalveluita.
Projektin toteutukseen varatut päivät (3): 13., 20. ja 27.11.
Materials
Material will be published in Moodle.
Teaching methods
Essay / paper
Distance learning
Assignments / coursework
Field work
Face-to-face teaching / Contact teaching / Instruction
Participatory methods
Project
Reflective practice
Collaborative learning
Employer connections
Projekti työelämäyhteistyössä
Mielen hyvinvoinnin- ja aivoterveyden edistämisen projektina voi olla mm. terveyden edistämisen kurssi tai terveyden edistämisen ohjausmateriaali ikäihmisille, teemana mielen hyvinvoinnin ja aivoterveyden edistäminen (kuhunkin projektiin 3-4 opiskelijaa). Jos projekti toteutetaan aivoterveyden ja mielenhyvinvoinnin edistämisen kurssina, toteutuskertoja on kolme.
Student workload
5 ects = 135 hours of student work
Further information
Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla opintojakson vastuuopettajaan yhteydessä heti opintojakson ilmoittautumisajan päätyttyä.
Metropolian tietosuojaseloste:
https://www.metropolia.fi/fi/metropoliasta/tietosuoja-ja-gdpr/tietosuojaselosteet/metropolian-opiskelija-ja-opintotietorekisteri
Tekoälyn käyttö opintojaksolla
Huomioithan, että oppimistehtävissä tulee hyödyntää opintojakson tavoitteisiin soveltuvia ja/tai määriteltyjä lähteitä ja tekoäly voi toimia tukena omalle ajattelulle. Oppimistehtävien tekstiä ei siis voi muodostaa tekoälyllä. Mikäli hyödynnät tekoälyä oppimistehtävissä, tulee se kirjata selkeästi esille.
Ohjeistus löytyy OMA:sta kohdasta Työkalut > Opettajan työkalut > Oppimistoiminta > Linjaukset ja ohjeet > Ohjeet > Tekoälyn käyttö opetus- ja oppimistoiminnassa sekä opinnäytetyössä - Työohje opettajille, ohjaajille ja opiskelijoille?(8.8.2024) (pdf-tiedosto)
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment criteria see the curriculum attachment
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course
Assessment criteria, good (3)
Assessment criteria see the curriculum attachment
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course
Assessment criteria, excellent (5)
Assessment criteria see the curriculum attachment
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course
Assessment criteria, approved/failed
Assessment criteria see the curriculum attachment
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course
Assessment methods and criteria
Scale 0-5:
Continuous assessment
Learning assignment
Attendance requirement
Employer feedback
See evaluation criteria