Skip to main content

Event Management Marketing and Sales (5 cr)

Code: KU00EI30-3004

General information


Enrollment

21.08.2023 - 31.08.2023

Timing

23.10.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Cultural Services and Music

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Cultural Management

Teachers

  • Maija Sydänmaanlakka
  • Anu Kantola

Teacher in charge

Leena Björkqvist

Groups

  • KXB23S1
    Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma päivä

Objective

On completion of the course the student
- knows the importance of marketing, basic concepts and current phenomena
- can apply target group thinking, plan marketing and measure its effectiveness
- can acquire marketing services
- can assess the central role of marketing and sales in various events and organizations

Content

- Basic concepts of marketing, planning and measuring effectiveness
- Digital marketing
- Consumer behavior
- B-to-B marketing and sales
- Cultural manager as a provider of marketing communication services

Location and time

Lähiaopetus Arabian kampuksella.Luentopäivät:

PE 27.10 klo 9.15 - 16.00
PE 3.11. klo 9.15 - 16.00
PE 10.11. Klo 9.15 - 16.00
PE 17.11. Klo 9.15 - 12.00
TO 23.11. Klo 9.15-12
PE 1.12. klo 9.15 - 16.00
PE 8.12. Klo 9.15 - 16.00
TO 14.12. 9.15 - 12.00
PE 15.12. Klo 9.15 - 16.00

Materials

Luentomateriaalit
Luennoilla annettavat verkkoaineistot

E-kirjat:

Riku Mattila ja Petteri Lillberg 2020, Kestävä Markkinointi

Misme Halonen, 2019, Vaikuttajamarkkinointi

Mikko Rummukainen, Ida akola, Ilona Hiila, 2019, Sisältömarkkinoinnin työkalut

Niko Lahtinen, Kimmo Pulkka, Heikki Karjaluoto, Joel Mero, 2022, Digimarkkinointi.

Helena Wallo, Eija Häyrinen, 2022, Tapahtuma on tilaisuus. Tapahtuman suunnittelu ja toteutus

Tytti Huhtaniska, Johanna Tirronen 2019, Faktaa ja fiilistä tapahtumatuottajalle

Teaching methods

Luennot
Ryhmätyöt
Työpajat
Oppimistehtävät (ryhmä- ja yksilötehtävät)

Completion alternatives

Opintojaksolla ei ole valinnaisia suoritustapoja.

Student workload

- Luentopäivät ja niiden aikana tehdyt tehtävät: 2,5 opintopistettä
- Markkinointisuunnitelma & mediasuunnitelma (ryhmätehtävä): 1 opintopiste per ryhmän jäsen
- Kohderyhmätehtävä (yksilötehtävä): 1 op
- Luentojen välillä tehtävät benchmarking- tehtävät (yksin tai pareittain), 0,5 op

- Yksi opintopiste vastaa 27 tunnin työskentelyä
- Arvosana perustuu tehtävien arviointiin (0-5 ja hyväksytty-täydennettävä-hylätty) ja aktiivisuus luennoilla +/- tästä

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student knows the basic concepts of marketing and the latest phenomena. They recognize target group thinking, are able to plan marketing and measure its effectiveness. The student is able to acquire marketing services at planning stage and recognize the role of marketing and sales in various events and organizations.

Assessment criteria, good (3)

The student knows the significance, basic concepts and latest phenomena of marketing. They can apply target group thinking, plan marketing and measure its effectiveness. The student is able to acquire marketing services and assess the central role of marketing and sales in various events and organizations.

Assessment criteria, excellent (5)

The student is able to apply the basic concepts of marketing with distinction and see their role as part of current phenomena.They can apply target group thinking to an excellent degree, plan marketing and measure its effectiveness. The student is able to acquire marketing services proficiently, and evaluate and apply the central role of marketing and sales in various events and organizations.

Assessment criteria, approved/failed

The student knows the basic concepts of marketing and the latest phenomena. They recognize target group thinking, are able to plan marketing and measure its effectiveness. The student is able to acquire marketing services at planning stage and recognize the role of marketing and sales in various events and organizations.

Assessment methods and criteria

- Ryhmätehtävä arvioidaan asteikolla 0-5
- Yksilötehtävä arvioidaan asteikolla 0-5
- Luentojen välillä tehtävät benchmarking-tehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty