Educational Perspectives to Teaching 1 (10 ECTS)
Code: KX00DX03-3004
General information
- Enrollment
- 05.05.2025 - 31.08.2025
-
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
- Timing
- 01.08.2025 - 31.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) School of Cultural Services and Music
- Campus
- Hämeentie 135 D
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Music
- Teachers
- Kimmo Salonen
- musiikki virtuaali
- Teacher in charge
- Kimmo Salonen
- Groups
-
KXF23S1Musiikin tutkinto-ohjelma päivä
- Course
- KX00DX03
Objective
After completing the course, the student is capable of justifying their pedagogical choices and actions based on theories of teaching and learning as well as teacher ethics. They are able to describe premises of educational and cultural politics affecting teaching practices. They can reflect on teaching situations they encounter by utilizing theoretical knowledge of learning and teaching.
Content
Teaching and learning. Learning during the course of life. Learner-oriented music teaching and pedagogical flexibility.
Location and time
Opintojakso alkaa pe 11.4.2025 klo 9-13 yhteisellä Musiikkipedagogiikan symposiumilla jakson päättävän ryhmän kanssa.
Syksyn kontaktipäivät ovat klo 9–14 perjantaisin 12.9. (Haaga-Helia Pasila), 3.10. (verkossa), 31.10. (verkossa), 21.11. (verkossa) sekä 5.12.2025 (Haaga-Helia Pasila).
Aloitus- sekä lopetuspäivän opetus pidetään Haaga-Helian tiloissa Pasilassa; muut kerrat etäopetuksena.
Materials
Opintojaksolla annettava kirjallisuus.
International connections
x
Student workload
x
Content scheduling
Opintojakso alkaa pe 11.4.2024 klo 9-13 yhteisellä Musiikkipedagogiikan symposiumilla jakson päättävän ryhmän kanssa.
Syksyn kontaktipäivät ovat klo 9–14 perjantaisin 12.9. (Haaga-Helia Pasila), 3.10. (verkossa), 31.10. (verkossa), 21.11. (verkossa) sekä 5.12.2025 (Haaga-Helia Pasila).
Aloitus- sekä lopetuspäivän opetus pidetään Haaga-Helian tiloissa Pasilassa; muut kerrat etäopetuksena.
Further information
Opintojakso suoritetaan Haaga-Helia Ammatillisessa opettajakorkeakoulussa.
Tavoitteena on, että opintojakson jälkeen opiskelija osaa perustella tekemänsä pedagogiset valinnat opetus- ja oppimisteorioihin perustuen, on tietoinen opettajan työhön vaikuttavista koulutus- ja kulttuuripoliittisista lähtökohdista, kehittää itseään ryhmäopetuksen ohjaajana sekä huomioi opetuksen suunnittelussa ja toteutuksessa erilaiset oppijat.
Opintojakso alkaa pe 11.4.2024 klo 9-13 yhteisellä Musiikkipedagogiikan symposiumilla jakson päättävän ryhmän kanssa.
Syksyn kontaktipäivät ovat klo 9–14 perjantaisin 12.9. (Haaga-Helia Pasila), 3.10. (verkossa), 31.10. (verkossa), 21.11. (verkossa) sekä 5.12.2025 (Haaga-Helia Pasila).
Aloitus- sekä lopetuspäivän opetus pidetään Haaga-Helian tiloissa Pasilassa; muut kerrat etäopetuksena.
HUOM!
Ilmoittautuminen tehdään sekä tälle opintojaksolle että Haaga-Heliaan erikseen. Haaga-Helian ilmoittautuminen tehdään opiskelijoille jaettavan linkin kautta.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, approved/failed
The student is able to observe and describe pedagogical situations they encounter utilizing theoretical knowledge on learning and teaching. They are able to justify pedagogical choices and actions based on theories of teaching and learning as well as teacher ethics.
Qualifications
- The student is able to utilize learner-oriented pedagogical practices as an expert in the one-to-onetuition of their own instrument or in early childhood music education.
- The student is capable of constructive interaction and goal-directed, learner-oriented music teaching.
- The student can plan and implement larger pedagogical arcs based on the learner’s strengths.
- The student is able to give feedback on longer learning processes and is able to use feedback as an activating and encouraging teaching method.
- The student is able to analyse learning and teaching situations in a versatile manner.
- The student can reflect on their pedagogical thinking and activities.