Skip to main content

Pedagogy of Instrument One-to-One Tuition 1 (5 cr)

Code: KX00EZ61-3002

General information


Enrollment

27.11.2023 - 07.01.2024

Timing

01.01.2024 - 17.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Cultural Services and Music

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Music

Teachers

  • Silja Raitio-Heikinheimo
  • Sirkku Wahlroos-Kaitila
  • Raili Honkanen-Korhonen
  • Asta Levy
  • Jarmo Hynninen
  • Kimmo Salonen
  • Okko Kivikataja
  • Marko Liski
  • Juha Karvonen
  • Susanna Mesiä
  • Antti Rissanen
  • musiikki virtuaali
  • AriPekka Korhonen
  • Tommi Rautiainen

Teacher in charge

Raili Honkanen-Korhonen

Groups

  • KXF23S1SPJ
    Musiikin tutkinto-ohjelma, soiton- ja laulunopetus pop/jazz
  • KXF23S1SKL
    Musiikin tutkinto-ohjelma, soiton- ja laulunopetus klassinen
  • KXF23S1
    Musiikin tutkinto-ohjelma päivä

Objective

The student can plan learner-oriented and flexible one-to-one tuition alone and together with a peer group. The student can utilize typical teaching methods of music education and the one-to-one tuition of their own instrument. The student knows the basic ethical principles of teaching and is able to consider the diversity of learning processes in their actions. The student is able to articulate their observations of student performance, identify various aspects affecting musical interaction, and apply these factors to their teaching.

Content

Teaching ethics, emotional intelligence in teaching, pedagogical interaction, diversity of teaching and learning, observation of teaching and learning, ePortfolio, individual and collaborative reflection, one-to-one instrument teaching practice.

Location and time

In schedule there is a reservation on Mondays at 13-16 pm. Link to the topics, place and schedule of general and pedagogical lectures can be found in the front page of workspace.

Materials

Material assigned by the teachers.

Teaching methods

Interactive lecture
Assignments, practical work,
Contact teaching

Employer connections

Of the total 5 ects, 1,5 ects are completed teachers training with 1 student.

Completion alternatives

Learning assignment

Recognition of prior learning (RPL) based on working life experience or previous higher education studies.

Self-study material can be found in the workspace after the lectures.

Student workload

Pedagogical lectures 2 ects
Instrumental lectures 1,5 ects
Teacher training 1,5 ects

Content scheduling

OSA1: KAIKILLE YHTEISET LUENNOT
Yhteiset luennot maanantaisin klo 13-15.30 AS 522
ALOITUS: PERJANTAINA 12.1. 10-12.15 Pedagogiikan aamupäivä: Eriika Levander: HUOM! KAIKILLE PEDAGOGIIKKAOPISKELIJOILLE). Paikkana KAMMARI AS 113
15.1. Opintojakson aloitusinfo: Raili Honkanen-Korhonen
5.2. Opettajan etiikka: Susanna Mesiä
4.3. Tunnetaidot opetuksessa: Raili H.-K.
8.4. Oppimisen ja opettamisen moninaisuus: Sanna Ryökkynen
22.4.. Reflektio ja palaute: Raili Honkanen-Korhonen

OSA 2. INSTRUMENTTILUENNOT
- Kevään mittaan olevista instrumenttikohtaisista luennoista ja opetusharjoittelun järjestämisestä vastaa ja antaa lisätietoja kunkin instrumentin pedagogisista opinnoista vastaava opettaja. Kunkin instrumentin opettajan laatima luentoaikataulu löytyy työtilan etusivulla olevan Google Drive-linkin takaa. Mikäli oman instrumenttisi tiedot puuttuvat, ota yhteyttä instrumenttisi pedagogisten opintojen vastuuopettajaan.

- KL laulu: Sirkku Wahlroos-Kaitila
- PJ laulu: Asta Levy
- KL piano: Kimmo Salonen
- PJ piano: Ari Pekka Korhonen
- KL puhaltimet: Okko Kivikataja
- PJ puhaltimet: Antti Rissanen
- KL kitara: Okko Kivikataja
- PJ kitara: Jarmo Hynninen
- Basso: Marko Liski luennot / Juhani Ahlajoki opetusharjoittelu
- Rummut: Tommi Rautiainen
- Viulut: Silja Raitio-Heikinheimo,
- Sello: Tapani Heikinheimo

- Opintojakson instrumenttiluentoihin kuuluu 3 observointitapahtumaa, joiden ohjeistuksesta, tehtävistä ja ajoituksesta vastaa instrumenttiluentojen opettaja/opettajat.

OSA 3 OPETUSHARJOITTELU
- Kevään aikana suoritettava opetusharjoittelu (13x45min.) tehdään yhden harjoitusoppilaan kanssa. Myös opetusharjoittelun järjestelyistä ja ajankohdasta sovitaan pedagogisista opinnoista vastaavan opettajan kanssa.
- Opetusharjoittelua ohjaava opettaja seuraa kevään aikana jokaisen opiskelijan opetusharjoittelua 6x45min ja käy jokaisen seuraamansa tunnin jälkeen 15 min. palautekeskustelun.
- Opiskelija pitää opetuksestaan päiväkirjaa. Päiväkirjapohja löytyy dokumentit -kansiosta.
- Opetusharjoittelun päiväkirjat palautetaan asianmukaisesti täytettyinä opetusharjoittelun päätyttyä sähköisessä muodossa opintojakson työtilaan

Further information

OSA1: KAIKILLE YHTEISET LUENNOT
Yhteiset luennot maanantaisin klo 13-15.30 AS 522
ALOITUS: PERJANTAINA 12.1. 10-12.15 Pedagogiikan aamupäivä: Eriika Levander: HUOM! KAIKILLE PEDAGOGIIKKAOPISKELIJOILLE). Paikkana KAMMARI AS 113
15.1. Opintojakson aloitusinfo: Raili Honkanen-Korhonen
5.2. Opettajan etiikka: Susanna Mesiä
4.3. Tunnetaidot opetuksessa: Raili H.-K.
8.4. Oppimisen ja opettamisen moninaisuus: Sanna Ryökkynen
22.4.. Reflektio ja palaute: Raili Honkanen-Korhonen

OSA 2. INSTRUMENTTILUENNOT
- Kevään mittaan olevista instrumenttikohtaisista luennoista ja opetusharjoittelun järjestämisestä vastaa ja antaa lisätietoja kunkin instrumentin pedagogisista opinnoista vastaava opettaja. Kunkin instrumentin opettajan laatima luentoaikataulu löytyy työtilan etusivulla olevan Google Drive-linkin takaa. Mikäli oman instrumenttisi tiedot puuttuvat, ota yhteyttä instrumenttisi pedagogisten opintojen vastuuopettajaan.

- KL laulu: Sirkku Wahlroos-Kaitila
- PJ laulu: Asta Levy
- KL piano: Kimmo Salonen
- PJ piano: Ari Pekka Korhonen
- KL puhaltimet: Okko Kivikataja
- PJ puhaltimet: Antti Rissanen
- KL kitara: Okko Kivikataja
- PJ kitara: Jarmo Hynninen
- Basso: Marko Liski luennot / Juhani Ahlajoki opetusharjoittelu
- Rummut: Tommi Rautiainen
- Viulut: Silja Raitio-Heikinheimo,
- Sello: Tapani Heikinheimo

- Opintojakson instrumenttiluentoihin kuuluu 3 observointitapahtumaa, joiden ohjeistuksesta, tehtävistä ja ajoituksesta vastaa instrumenttiluentojen opettaja/opettajat.

OSA 3 OPETUSHARJOITTELU
- Kevään aikana suoritettava opetusharjoittelu (13x45min.) tehdään yhden harjoitusoppilaan kanssa. Myös opetusharjoittelun järjestelyistä ja ajankohdasta sovitaan pedagogisista opinnoista vastaavan opettajan kanssa.
- Opetusharjoittelua ohjaava opettaja seuraa kevään aikana jokaisen opiskelijan opetusharjoittelua 6x45min ja käy jokaisen seuraamansa tunnin jälkeen 15 min. palautekeskustelun.
- Opiskelija pitää opetuksestaan päiväkirjaa. Päiväkirjapohja löytyy dokumentit -kansiosta.
- Opetusharjoittelun päiväkirjat palautetaan asianmukaisesti täytettyinä opetusharjoittelun päätyttyä sähköisessä muodossa opintojakson työtilaan

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, approved/failed

The student is able to plan and implement learner-oriented private lessons in accordance with basic ethical principles of teaching. The student is able to utilize standard methods of music education and private instruction. The student is able to offer feedback on the learner’s progress and receive feedback on teaching. The student is able to reflect on and evaluate their own skills, activities and pedagogical learning processes both orally and in writing.

Assessment methods and criteria

Continuous assessment (based on teacher training lessons and diary, planning of lessons, observational tasks), learning assignments (written reflection), attendance (or completing defined assignments) in pedagogical lectures.

Prerequisites

The student is able to reflect on their own pedagogical path, strengths, knowledge and interaction skills, and is able to develop their competence and expertise in music pedagogy. The student recognizes aspects of pedagogical interaction and is familiar with various environments of instrument teaching. The student identifies different aspects of encountering and teaching people of diverse ages and abilities and is able to proceed to one-to-one teacher training.