Skip to main content

Research and Development Methods (5 cr)

Code: LD00EI89-3009

General information


Enrollment

02.05.2023 - 08.10.2023

Timing

23.10.2023 - 22.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 35

Degree programmes

  • Economics and Business Administration

Teachers

  • Jukka Mattila
  • Terhi Kaunismäki

Teacher in charge

Anne Perkiö

Groups

  • LXD23K2
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma monimuoto

Objective

Upon completion of the course students will gain the basic know-how for research and development work and be familiar with the methods and models of development work. Student will understand the basic concepts of quantitative and qualitative research, be familiar with the research process and the principles of data analysis and interpretation and be able to communicate professionally in various research and development functions. Student will be familiar with research reporting practices and able to apply them in research and development work.

Content

- Methods and models of research and development work
- Quantitative and qualitative research
- Communication in research and development work
- The basics of academic writing

Teaching methods

Luennot, luennoilla tehtävät harjoitukset sekä kotitehtävät.

Completion alternatives

Kurssin voi suorittaa myös osallistumatta lähiopetukseen. Kurssin aiheen vaativuuden takia läsnäolo lähiopetuksessa on - jos nyt ei välttämätöntä, niin ainakin hyvin tarpeellista. Itsenäisesti suorittavista 80% on aikaisemmin saanut hylätyn kurssisuorituksen.

Further information

Kurssin tavoitteena on kehittää opiskelijoita ymmärtämään erilaisia metodologisia perinteitä ja niiden vaikutuksia tutkimukseen ja tiedonmuodostukseen. Opiskelijat oppivat tunnistamaan eri laadullisten ja määrällisten menetelmien mahdollisuudet ja rajoitukset tiedonkeruun ja analysoinnin eri vaiheissa. Opiskelija kykenee soveltamaan tietojaan ja taitojaan empiirisen tutkimuksen tai kehitystyön suunnitteluun valitulla toimialalla.

Kurssin jälkeen opiskelijalla on valmiudet

1. ymmärtää tiedontuotannon merkityksen liike-elämässä, tieteessä ja yhteiskunnassa
2. tunnistaa tärkeimmät tutkimus- ja kehitystavat ja analyysimenetelmät
2. valita ja soveltaa omaan työhönsä sopivia menetelmiä
3. arvioida tutkimuksen validiteettia
4. ymmärtää hyvän tieteellisen käytännön periaatteet
5. viestiä tutkimukseen ja kehitystyöhön liittyvistä asioista

Opintojakson tavoitteet Metropolian opintosuunnitelmassa:

Opiskelija saavuttaa perusvalmiudet kehittämis- ja tutkimustoimintaan. Opiskelija tuntee kehittämistyön menetelmiä ja malleja. Opiskelijan ymmärtää määrälliseen ja laadullisen tutkimuksen peruskäsitteet sekä hallitsee tutkimusprosessin ja aineiston analyysin ja tulkinnan. Opiskelija osaa viestiä asiantuntijana erilaisissa tutkimus- ja kehittämistehtävissä. Hän tuntee tutkimusraportoinnin käytänteet ja osaa soveltaa niitä tutkimus- ja kehittämistehtävissä.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.

Assessment criteria, good (3)

The student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. The student is able to define the course concepts and models and are able to justify the analysis. The student is able to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyze his/her own expertise.

Assessment criteria, excellent (5)

The student has achieved the objectives of the course with excellent marks. The student masters commendably the course subject area’s concepts and models. The student is able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The student is well prepared to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student is able to analyze the business sector expertise and the development of his/her own expertise.

Assessment criteria, approved/failed

The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.

Assessment methods and criteria

Kurssi rakentuu aktiiviselle vuorovaikutukselle ja osallistuvaan tiedon ja osaamisen luontiin. Osaaminen näytetään seuraavin suorituksin:

1. Jatkuva osaamisen näyttö 20 pistettä. Opiskelijalla on mahdollisuus näyttää osaamistaan kurssin ajan. Arviointi on jatkuvaa ja integroitua. Jatkuva tarkoittaa sitä, että arviointi tapahtuu koko kurssin aikana. Integroitu tarkoittaa sitä, että jokainen arviointi vaikuttaa kokonaisarvosanaan ja mikä tahansa arvioitava osa voi kattaa useita kurssin oppimistavoitteita.

2. Luennolla tehtävät harjoitukset 30 pistettä.

3. Luentojen teemaan liittyvät kotitehtävät. Tehtävät koskettavat seuraavia aihealueita: Mitä on tutkimus? Määrälliset menetelmät. Laadulliset menetelmät. Kehitysmenetelmät. Oman lopputyön metodivalinnat. Reflektio. Osuudesta voi saada maksimissaan 50 pistettä. Tarkemmat ohjeet annetaan kurssin aikana.

Tehtävät tulee toimittaa eräpäivään mennessä. Myöhässä toimitetuista tehtävistä arvosana on ”Hylätty”.
Tekoälyn tekemät opintosuoritukset saavat arvosanan hylätty ja asia käsitellään Metropolian plagiointisäännösten puitteissa.

Prerequisites

Business Mathematics and Statistics or equivalent competences
Orientation and Professional Competences and Business Communication or equivalent competences