Ohjelmointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: KX00ED30-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.05.2023 - 27.08.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
23.10.2023 - 07.11.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 20
- Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Turkka Loimisto
- Vastuuopettaja
- Turkka Loimisto
- Ryhmät
-
KXE22S1XRXR Design
- Opintojakso
- KX00ED30
Toteutuksella on 12 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 84 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 23.10.2023 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3003 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ti 24.10.2023 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3003 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ke 25.10.2023 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3003 |
AR454
Digitila Rotation
|
To 26.10.2023 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3003 |
AR454
Digitila Rotation
|
Pe 27.10.2023 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3003 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ma 30.10.2023 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3003 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ti 31.10.2023 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3003 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ke 01.11.2023 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3003 |
AR454
Digitila Rotation
|
To 02.11.2023 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3003 |
AR454
Digitila Rotation
|
Pe 03.11.2023 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3003 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ma 06.11.2023 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3003 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ti 07.11.2023 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3003 |
AR454
Digitila Rotation
|
Tavoitteet
Opiskelija tunnistaa ohjelmoinnin merkityksen tietoyhteiskunnan palveluiden, tuotteiden ja sisältöjen tuotannossa. Opiskelija tunnistaa yleisimmät ohjelmointikielet ja niiden käyttötarkoitukset. Opiskelija osaa tuottaa ja muokata XR-sovelluksissa tarvittavavia toiminnallisuuksia ja ymmärtää ohjelmoinnin merkityksen sovelluksen toiminnassa.
Sisältö
Opintojakso- ohjelmointi osana tietoyhteiskuntaa
- ohjelmointiosaamisen merkitys XR-ympäristöissä
- ohjelmointi pelimoottoreissa
- XR-sovellusten perustoimintojen ohjelmointi lla perehdytään ohjelmoinnin merkitykseen ja opitaan tuottamaan pelimoottoreissa ja XR-ympäristöissä tarvittavia keskeisiä toimintoja.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa ohjelmoida omia XR-sovelluksia käyttäen järkevästi ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa luoda laadukkaita omia XR-sovelluksia käyttäen ammattimaisesti ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä. Hän osaa vertailla erilaisia teknisiä ratkaisutapoja ja soveltaa niistä parhaiten sopivia omiin tarpeisiinsa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.
Osaamistavoitteet
Opiskelija tunnistaa ohjelmoinnin merkityksen tietoyhteiskunnan palveluiden, tuotteiden ja sisältöjen tuotannossa. Opiskelija tunnistaa yleisimmät ohjelmointikielet ja niiden käyttötarkoitukset. Opiskelija osaa tuottaa ja muokata XR-sovelluksissa tarvittavavia toiminnallisuuksia ja ymmärtää ohjelmoinnin merkityksen sovelluksen toiminnassa.
Sisältö
Opintojakso- ohjelmointi osana tietoyhteiskuntaa
- ohjelmointiosaamisen merkitys XR-ympäristöissä
- ohjelmointi pelimoottoreissa
- XR-sovellusten perustoimintojen ohjelmointi lla perehdytään ohjelmoinnin merkitykseen ja opitaan tuottamaan pelimoottoreissa ja XR-ympäristöissä tarvittavia keskeisiä toimintoja.