Siirry suoraan sisältöön

Museologia II (5 op)

Toteutuksen tunnus: KX00EQ03-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 03.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
08.09.2023 - 19.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 16
Koulutus
Konservoinnin tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tannar Ruuben
Vastuuopettaja
Tannar Ruuben
Ryhmät
KXA21S1
Konservoinnin tutkinto-ohjelma päivä
Opintojakso
KX00EQ03

Toteutuksella on 11 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 72 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Pe 22.09.2023 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Museologia II KX00EQ03-3001
ARP41 Konservoinnin oppimistila 1
Pe 29.09.2023 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Museologia II KX00EQ03-3001
ARP41 Konservoinnin oppimistila 1
Pe 13.10.2023 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Museologia II KX00EQ03-3001
ARP41 Konservoinnin oppimistila 1
Ma 04.12.2023 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Museologia II KX00EQ03-3001
ARP41 Konservoinnin oppimistila 1
Ma 11.12.2023 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Museologia II KX00EQ03-3001
ARP41 Konservoinnin oppimistila 1
Ti 12.12.2023 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Museologia II KX00EQ03-3001
ARP41 Konservoinnin oppimistila 1
Ke 13.12.2023 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Museologia II KX00EQ03-3001
ARP41 Konservoinnin oppimistila 1
To 14.12.2023 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Museologia II KX00EQ03-3001
AR341 Oppimistila Montaasi
Pe 15.12.2023 klo 12:00 - 14:30
(2 t 30 min)
Museologia II KX00EQ03-3001
AR128b Tapahtumasali 2
Ma 18.12.2023 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Museologia II KX00EQ03-3001
ARP41 Konservoinnin oppimistila 1
Ti 19.12.2023 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Museologia II KX00EQ03-3001
ARP41 Konservoinnin oppimistila 1
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija tuntee museoiden näyttelynrakentamisen periaatteita ja prosesseja, niihin osallistuvia tahoja ja erityisesti konservaattorin roolin näyttelynrakentamisprosessissa.
Näyttelynrakentaminen ja logistiikka, näyttelyarkkitehdin tehtävät, näyttelyn saavutettavuus, kuratointi, näyttelyyn liittyvä kokoelmahallinta, näyttelyn viestintä ja markkinointi, näyttelyn tekniikka.

Sisältö

Näyttelynrakentaminen, sen kulku, prosessit ja tehtävänjako
Vierailu museoon ja tutustuminen näyttelynrakentamisprojektiin
Harjoitustehtävät näyttelyihin ja näyttelynrakentamiseen liittyen

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija pystyy hahmottamaan näyttelynrakentamisen aihepiirin keskeisen peruskäsitteistön ja tuntee perustasolla siihen liittyvän teorian. Opiskelija hallitsee taidollisesti opintojakson perusteet ja ymmärtää opintojakson keskeisen sisällön. Opiskelija ymmärtää välttämättömät aiheeseen liittyvät teoreettiset ja soveltavat periaatteet. Opiskelija kykenee itsenäiseen tiedonhankintaan ja suorittaa näyttelynrakentamisen prosessiin liittyvät, vaaditut harjoitustehtävät. Opiskelijalla on vaikeuksia toimia ryhmän jäsenenä kannustavasti ja ryhmää vahvistavasti

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hahmottaa hyvin näyttelynrakentamisen perusideat ja -käsitteistön. Opiskelija osoittaa hyvää teoreettisen ja soveltavan tiedon tuntemusta. Opiskelija osaa perustella asiantuntevasti tekemänsä valinnat ja käytäntöön soveltaminen etenee johdonmukaisesti ammattialan käytäntöjä noudattaen. Opiskelija hallitsee kokonaisuuden sekä teoriassa että käytännössä ja on saavuttanut hyvän tason tiedoissaan ja taidoissaan. Työskentely on ollut riittävän itsenäistä. Opiskelija kykenee itsenäiseen tiedonhankintaan, osaa kriittisesti analysoida tätä tietoa ja osoittaa hyvää aihepiirin tuntemusta näyttelynrakentamisen prosessiin liittyvissä harjoitustehtävissä . Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä kannustavasi ja ryhmän työskentelyä vahvistavasti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee näyttelynrakentamisen aihekokonaisuuden ja on saavuttanut erinomaisen tason tiedoissaan ja taidoissaan. Opiskelija osoittaa erinomaista teoreettisen ja soveltavan tiedon tuntemusta ja osaa soveltaa oppimaansa hyvin. Opiskelija kykenee laajaan itsenäiseen työskentelyyn sekä kirjallisten että taitoperustaisien tehtävien osalta ja osoittaa erinomaista aihepiirin tuntemusta näyttelynrakentamisen prosessiin liittyvissä harjoitustehtävissä. Opiskelija kykenee itsenäiseen tiedonhankintaan sekä tiedon analysointiin ja soveltamiseen. Opiskelija osallistuu keskusteluun argumentoidusti alan käsitteistöä käyttäen. Opiskelija työskentelee johdonmukaisesti ja itsenäisesti osoittaen oma-aloitteisuutta ja luovaa ongelmanratkaisukykyä. Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä kannustavasi ja ryhmän työskentelyä vahvistavasti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija pystyy hahmottamaan näyttelynrakentamisen aihepiirin keskeisen peruskäsitteistön ja tuntee perustasolla siihen liittyvän teorian. Opiskelija hallitsee taidollisesti opintojakson perusteet ja ymmärtää opintojakson keskeisen sisällön. Opiskelija ymmärtää välttämättömät aiheeseen liittyvät teoreettiset ja soveltavat periaatteet. Opiskelija kykenee itsenäiseen tiedonhankintaan ja suorittaa näyttelynrakentamisen prosessiin liittyvät, vaaditut harjoitustehtävät. Opiskelijalla on vaikeuksia toimia ryhmän jäsenenä kannustavasti ja ryhmää vahvistavasti

Siirry alkuun