Brändin vastuullisuusviestintä tekstiili- ja vaatetusalalla (5 op)
Toteutuksen tunnus: K000FA55-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
28.11.2022 - 11.12.2022
Ajoitus
14.04.2023 - 26.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kulttuurituotannon ja vaatetuksen tiimi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 20
Koulutus
- Vaatetusalan tutkinto-ohjelma (YAMK)
Opettaja
- Päivi Lonka
- Vaatetus Kulttuuripalvelut
- Essi Karell
Vastuuopettaja
Päivi Lonka
Ryhmät
-
K0922S6Vaatetusalan tutkinto-ohjelma ylempi
Tavoitteet
• Opiskelija laajentaa ammatillista osaamistaan brändin vastuullisuusviestintään.
• Opiskelija ymmärtää vastuullisuudesta viestimisen merkityksen osana brändin menestyksekästä toimintaa sekä yhteiskuntavastuuta.
• Opiskelija osaa tarkastella kriittisesti alansa organisaatioiden vastuullisuusviestintää sekä suunnitella ja johtaa vastuullisuusviestintään liittyvää kehitystyötä alansa organisaatiossa erilaiset viestintäkanavat ja sidosryhmät huomioiden.
• Opiskelija ymmärtää vastuullisuusraportoinnin eri osa-alueet ja raportointivelvoitteen taustalla vaikuttavaa lainsäädäntöä.
Sisältö
• Vastuullisuusviestinnän tavoitteet ja haasteet
• Brändin strategia vastuullisuusviestinnässä
• Vastuullisuusviestinnän kohderyhmät ja viestintäkanavat
• Yhteiskuntavastuu ja vastuullisuusraportointi
• Viestinnän vastuullisuus
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kuvailla brändin vastuullisuusviestinnän merkitystä ja tunnistaa vastuullisuusviestinnän keskeisiä elementtejä. Hän tietää vastuullisuusraportoinnin eri osa-alueita ja raportointivelvoitteen taustalla vaikuttavaa lainsäädäntöä. Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja osallistunut oppimistilanteisiin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija ymmärtää vastuullisuudesta viestimisen merkityksen. Hän tunnistaa vastuullisuusviestinnän keskeisiä elementtejä ja kykenee suunnittelemaan vastuullisuusviestintään liittyvää kehitystyötä alansa organisaatiossa erilaiset viestintäkanavat ja sidosryhmät huomioiden. Opiskelija ymmärtää vastuullisuusraportoinnin eri osa-alueita ja raportointivelvoitteen taustalla vaikuttavaa lainsäädäntöä. Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja osallistunut aktiivisesti oppimistilanteisiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää kokonaisvaltaisesti vastuullisuudesta viestimisen merkityksen. Hän osaa analysoida toimintaympäristönsä vastuullisuusviestintää sekä suunnitella ja johtaa vastuullisuusviestintään liittyvää kehitystyötä alansa organisaatiossa erilaiset viestintäkanavat ja sidosryhmät huomioiden. Opiskelija ymmärtää vastuullisuusraportoinnin eri osa-alueita ja osaa soveltaa oppimaansa alansa toimintaympäristöissä. Opiskelija ymmärtää raportointivelvoitteen taustalla vaikuttavaa lainsäädäntöä. Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät määräajassa ja osallistunut rakentavasti oppimistilanteisiin.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa kuvailla brändin vastuullisuusviestinnän merkitystä ja tunnistaa vastuullisuusviestinnän keskeisiä elementtejä. Hän tietää vastuullisuusraportoinnin eri osa-alueita ja raportointivelvoitteen taustalla vaikuttavaa lainsäädäntöä. Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja osallistunut oppimistilanteisiin.
Esitietovaatimukset
Seuraavia opintojaksoja vastaava osaaminen:
K000FA53 Arvoketjut ja vastuullisuuden mittarit tekstiili- ja vaatetusalalla 5 op