Siirry suoraan sisältöön

Kansainvälinen vaatetusalan markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: KX00EI08-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

28.11.2022 - 11.12.2022

Ajoitus

25.01.2023 - 04.04.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kulttuurituotannon ja vaatetuksen tiimi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

10 - 22

Koulutus

  • Vaatetusalan tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Päivi Lonka
  • Vaatetus Kulttuuripalvelut

Vastuuopettaja

Päivi Lonka

Ryhmät

  • KXI20S1
    Vaatetusalan tutkinto-ohjelma päivä
  • KXI19S1
    Vaatetusalan tutkinto-ohjelma

Tavoitteet

After completing the course, the students are able to:
• manage the branding techniques and understand the importance of product development and delivery.
• understand the importance of managing communication strategies across all media.
• understand the importance of managing a wide market and different cultures.
• observe the international marketing strategies and channels in the clothing industry.
• create an international marketing plan for a fashion company based on targeted market research.

Sisältö

Application of international marketing principles based on an extension of a company’s local marketing strategy, with special consideration for marketing identification, targeting, and decision-making internationally. Target market research, customer needs and behavior identification. The multinational processes of planning and executing the conception, pricing, offline and online promotion, as well as distribution of ideas, goods and services.

Aika ja paikka

Metropolia, Arabian kampus: Hämeentie 135 D, Helsinki
Lähiopetuksen ajoitukset (mahdolliset muutokset ilmoitetaan osallistujille)
25.1. / 8.2. / 15.2. / 7.3. / 14.3. / 21.3. klo 9 - 12
1.2. / 28.3. / 3.4. klo 9 - 15:30
80% läsnäolo lähiopetukseen vaaditaan kurssin suorittamiseksi

Oppimateriaalit

Etukäteismateriaalia / -luettavaa ei vaadita. Kirjat ja muu suositeltava oppimateriaali ilmoitetaan kurssin kuluessa

Opetusmenetelmät

Lähiopetus
Yksilötyöskentely sekä ryhmätyöt

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

ei tenttiä
kurssityön palauttaminen ajallaan sekä hyväksyttävästi suorittaminen vaaditaan

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 tuntia opiskelijan työtä
5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä
Työsketelyyn varattujen tuntien jakautuminen:
35 tuntia lähiopetus sekä ryhmätehtävät tunneilla
40 tuntia oppimistehtävien valmistelua
60 tuntia itsenäistä opiskelua

Sisällön jaksotus

ilmoitetaan ensimmäisellä lähiopetuskerralla

Lisätietoja opiskelijoille

Perustietoja muoti-ja vaatetusalasta tai brändäyksestä/markkinoinnista ei vaadita mutta suositeltavaa. Metropolian opiskelijoilta vaaditaan "Brändi ja markkinointi" kurssin suorittaminen
Kurssin suorittaminen vaatii lähiopetukseen osallistumista sekä kurssitehtävien palauttamista hyväksytysti sekä annetussa aikataulussa

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin painotus:
40% kurssitehtävä
40% tuntitehtävät (yksilö- tai ryhmätehtävät)
20% tuntiaktiivisuus ja osallistuminen

80% läsnäolo lähiopetukseen vaaditaan kurssin suorittamiseksi

Lisätiedot

Opintojakso toteutetaan englannin kielellä.