Siirry suoraan sisältöön

Johdanto peliliiketoimintaan (5 op)

Toteutuksen tunnus: TX00EX20-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
19.12.2022 - 12.03.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.03.2023 - 07.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 40
Koulutus
Degree Programme in Information Technology
Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Suvi Kiviniemi
Vastuuopettaja
Suvi Kiviniemi
Ryhmät
TVT20-PE
Pelisovellukset
Opintojakso
TX00EX20
Toteutukselle TX00EX20-3003 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Kurssin suoritettuaan opiskelija ymmärtää pelialan ja peliyrittäjyyden keskeisimmät periaatteet. Hänellä on perusymmärrys asiakaskeskeisestä pelituotannosta, ja hän tunnistaa keskeisimmät liiketoiminnan kehittämisen välineet. Hän ymmärtää alkuvaiheen peliyrityksen kustannusrakenteen ja tärkeimmät rahoitusmekanismit Suomessa. Hän tunnistaa pelinkehitysprojektin vaatimukset startup-yrityksen näkökulmasta. Hän on tehnyt yksinkertaisen liiketoimintasuunnitelman peliyritykselle.

Sisältö

- johdanto peliyrittäjyyteen
- pelialan liiketoiminnan perusteet
- lain vaatimukset
- tuotestrategia
- kustannusten ymmärtäminen
- pelien rahoitus 101
- tiimi ja roolit
- asiakkaiden ymmärtäminen
- tuotekehityksen periaatteita startup-peliyrityksessä
- käyttäjätestaus
- peliyrityksen liiketoimintasuunnitelma -workshop

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet tyydyttävästi. Hän on tehnyt peliyrityksen liiketoimintasuunnitelman. Hän ymmärtää perusperiaatteet peliliiketoiminnasta, pelialan yrittäjyydestä, ja tuotekehityksestä pelialan startupin näkökulmasta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin joillain alueilla vielä kehitettävää. Hän on tehnyt peliyrityksen liiketoimintasuunnitelman, ja tunnistaa sen tärkeimmät vahvuudet ja riskit. Hän ymmärtää hyvin perusperiaatteet peliliiketoiminnasta, pelialan yrittäjyydestä, ja tuotekehityksestä pelialan startupin näkökulmasta, ja pystyy osallistumaan pelialan startupin kehittämiseen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Hän on tehnyt peliyrityksen liiketoimintasuunnitelman, ja pystyy analysoimaan sitä sujuvasti ja perustellusti. Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet tyydyttävästä. Hän on tehnyt peliyrityksen liiketoimintasuunnitelman. Hän ymmärtää kiitettävästi perusperiaatteet peliliiketoiminnasta, pelialan yrittäjyydestä, ja tuotekehityksestä pelialan startupin näkökulmasta, ja hänellä on hyvät valmiudet osallistua pelialan startupin kehittämiseen.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet tyydyttävästä. Hän on tehnyt peliyrityksen liiketoimintasuunnitelman. Hän ymmärtää perusperiaatteet peliliiketoiminnasta, pelialan yrittäjyydestä, ja tuotekehityksestä pelialan startupin näkökulmasta.

Esitietovaatimukset

Perusymmärrys digitaalisten pelien tekemisestä.

Siirry alkuun