Competence Development in Technological-Artistic Organization (5 cr)
Code: K000EZ95-3001
General information
Enrollment
02.12.2022 - 31.12.2022
Timing
01.01.2023 - 31.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
4 op
Mode of delivery
20 % Contact teaching, 80 % Distance learning
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
1 - 23
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Theatre and Performance Technology
Teachers
- Tero Aalto
Teacher in charge
Tero Aalto
Groups
-
K1322S6Esitys- ja teatteritekniikan tutkinto-ohjelma ylempiAMK
-
AVOINAMK_S22-K23_K13AVOINAMK_S22-K23_K13_Esitys- ja teatteritekniikka YAMK
Objective
Upon completion of the course, the student will be able to
• identify key concepts of organisation theory.
• acquire and apply information regarding the development of a technological-artistic organisation.
• take into account diversity in the workplace and apply principles of equality.
• promote activities that support well-being within a work community.
• acknowledge diversity management themes in a technological-artistic work community.
• identify key concepts, models and theories of change management
• identify the significance of communication when project changes occur.
• review change from the perspective of staff and management.
• plan and implement the reporting of a development project and understand the significance of assessment of the development project.
Content
• Organisation theory
• Organisational learning
• Change management
• Induction and training
• Learning as a process
• Project
Materials
Hatch, Mary-Jo & Cunliffe, Ann (2006): Organization Theory: Modern, Symbolic, and Postmodern Perspectives, Oxford University Press. 4. painos (2018)
Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge: Essentials of Organizational Behavior, Global Edition, Pearson Education Limited, Iso-Britannia, 15. painos (2021)
Kotter John P. (1996) Leading Change. Harvard Business Review Press (2012)
Teaching methods
Opintojakso koostuu etäopetusluennoista ja opetusta tukevasta itsenäisestä opiskelusta. Opintojakso päättyy pienryhmässä toteutettavaan essee- ja sen presentaatiotehtävään. Opintojakson vaihtoehtoinen suoritustapa on tentti.
Työmuodot:
Etäopetus
Lähiopetus
Aktivoiva luento
Essee ja presentaatio tai tentti
Pienharjoitustehtävät
Vertaisarviointi
On mahdollista, että osa opetuksena toteutettavasta opintojaksosta tallennetaan joustavaa opiskelua varten. Mikäli et halua olla mukana tallenteella, ilmoita tästä opettajalle opintojakson ensimmäisellä opetuskerralla. Opetustilanteiden tallenteet ovat nähtävissä opintojakson ajan opintojakson käyttämällä oppimisalustalla. Jos ryhmän kanssa ei sovita muuta, opetustilanteiden tallenteet poistetaan viimeistään 6 kk opintojakson päätyttyä.
Tietosuojaseloste
Kuvaus opintojaksolla tapahtuvasta henkilötietojen käsittelystä löytyy Metropolian julkisilla verkkosivuilla julkaistusta Metropolian opiskelija- ja
opintotietorekisterin tietosuojaselosteesta: https://www.metropolia.fi/fi/metropoliasta/tietosuoja-ja-gdpr/tietosuojaselosteet/metropolian-opiskelija-ja-opintotietorekisteri. Opintojakson julkisuutta ei ole rajoitettu (Ammattikorkeakoululaki 9 §).
Exam schedules
Tentin suoritusaika alkaa 3.5.2023 ja päättyy 31.8.2023. Tentti suoritetaan itsenäisesti EXAM sähköisessä tenttijärjestelmässä. Tenttikertoja on maksimissaan kolme.
Completion alternatives
Opintojakson voi suorittaa tenttimällä. Mikäli haluat suorittaa opintojakson tenttimällä, ilmoita siitä verkko-oppimisalustalla viimeistään viikolla 9.
Opintojakson tentti pidetään sähköisenä. Tenttikertoja on maksimissaan kolme ja jokainen voi käydä tekemässä tentin itselleen sopivana ajankohtana tentin aukioloajan puitteissa.
Tenttiin tulee kysymyksiä sekä luennoista että kirjallisesta tenttimateriaalista.
1. Kaikki opintojakson luennot
2. Kurssikirjat: Hatch, Mary-Jo & Cunliffe, Ann (2006): Organization Theory: Modern, Symbolic, and Postmodern Perspectives, Oxford University Press. 4. painos (2018) ja Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge: Essentials of Organizational Behavior, Global Edition, Pearson Education Limited, Iso-Britannia, 15. painos (2021).
3. Kotter John P. (1996) Leading Change. Harvard Business Review Press (2012)
Tarkempi tenttialue ilmoitetaan verkko-oppimisalustalla.
Student workload
Kurssin opintopistemäärä on viisi opintopistettä. Laskennallisesti yhden opintopisteen suorittaminen edellyttää 27 tuntia työtä. Opintojakson kokonaistuntimäärä on tämän laskelman mukaan 135 tuntia. Opintojaksolla on opetuskertoja 28 tuntia eli työmäärästä 107 tuntia sijoittuu opetuskertojen ulkopuolelle. Tämä tuntimäärä jakautuu luentoihin valmistautumiseen (etukäteen luettaviin materiaaleihin tai tehtäviin), kurssimateriaalin lukemiseen, esseen ja presentaation valmistamiseen (yksilötyöskentely ja ryhmätyöskentely) tai vaihtoehtoisesti tenttiin valmistautumiseen ja sen suorittamiseen. Pystyt näiden tuntimäärien mukaan arvioimaan, millaista panostusta sinulta kurssityöskentelyyn odotetaan ja miten kurssin kuormittavuus suhteutuu muihin kursseihin.
Työmäärämitoitus on ohjeellinen ja suuntaa antava opintojakson osaamistavoitteiden saavuttamiseksi ja arvosanaan 3/5 tarvittava keskimääräinen työmäärä. Opiskelijan aiemmasta osaamis- ja kokemustaustasta riippuen työmäärä voi olla vähemmän tai enemmän. Opintojaksossa hankittua osaamista arvioidaan tehtävien ja muiden suoritteiden kautta, ei tehtyjen tuntien määrällä.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student understands the key concepts of organisation theory and can acquire information to develop a technological-artistic organisation. The student recognises and acknowledges diversity in a workplace and is able to apply principles of equality. The student understands the significance of promoting well-being in a work community and is familiar with diversity management. The student is familiar with concepts of induction and training. The student understands key theories of change management from the perspective of different staff groups and communication. The student is able to report the results of a development project.
Assessment criteria, good (3)
The student knows the key concepts of organisation theory and understands the development needs of a technological-artistic organisation. The student can acquire information to support development work. The student recognises and acknowledges diversity in a workplace and is able to apply principles of equality. The student promotes well-being in a work community and understands diversity management. The student is familiar with the concepts and practices of induction and training. The student knows the key theories and models of change management from the perspective of different staff groups and communication. The student is able to report and reflect on their work.
Assessment criteria, excellent (5)
The student masters the key concepts of organisation theory and understands the development needs of a technological-artistic organisation. The student can acquire and apply information to develop a technological-artistic organisation. The student recognises and acknowledges diversity in a workplace and is able to apply principles of equality. The student develops well-being in a work community and is able to utilise diversity management themes in their work. The student masters the concepts and practices of induction and training. The student is proficient in the key theories and models of change management and is able to communicate change to different staff groups. The student is able to report and analytically reflect on their work.
Assessment criteria, approved/failed
The student understands the key concepts of organisation theory and can acquire information to develop a technological-artistic organisation. The student recognises and acknowledges diversity in a workplace and is able to apply principles of equality. The student understands the significance of promoting well-being in a work community and is familiar with diversity management. The student is familiar with concepts of induction and training. The student understands key theories of change management from the perspective of different staff groups and communication. The student is able to report the results of a development project.
Assessment methods and criteria
Mikäli opiskelija suorittaa opintojakson osallistumalla opetukseen ja laatimalla esseen ja presentaation arviointiperusteet muodostuvat esseestä ja sen presentaatiomateriaalista. Itse presentaatiota ei arvioida. Tällöin opintojaksolla on vähintään 50 % läsnäolovelvollisuus.
Arvioinnin perusteet ja painotukset:
Essee ja presentaatiomateriaali (50 % arvosanasta)
Pienharjoitustehtävät (20 % arvosanasta)
Jatkuva arviointi (20 % arvosanasta)
Vertaisarviointi (10 % arvosanasta)
Aktiivisella osallistumisella luentoihin ja luentotehtäviin on mahdollista ansaita lisäpisteitä, joilla voi korottaa opintojakson arvosanaa.
Mikäli opiskelija suorittaa opintojakson tenttimällä arviointi muodostuu kokonaisuudessaan tentin ja pienharjoitustehtävien arvosanasta. Tällöin opintojaksolla ei ole läsnäolovelvollisuutta.
Arvioinnin perusteet ja painotukset:
Tentti (80 %)
Pienharjoitustehtävät (20 %)
Aktiivisella osallistumisella luentoihin ja luentotehtäviin on mahdollista ansaita lisäpisteitä, joilla voi korottaa opintojakson arvosanaa.
Prerequisites
Production Process Design in Live Performance Engineering or corresponding prior learning.