Music Teaching and Creative Group Processes 2 (10 cr)
Code: KX00DW95-3003
General information
- Enrollment
-
27.11.2023 - 07.01.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2024 - 17.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- On-campus and online
- Unit
- (2019-2024) Music
- Campus
- Hämeentie 135 D
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Music
- Teacher in charge
- Minna Lamppu
- Course
- KX00DW95
Implementation has 53 reservations. Total duration of reservations is 300 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 16.01.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Tue 16.01.2024 time 09:00 - 17:00 (8 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Thu 18.01.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Thu 18.01.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Tue 23.01.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Tue 23.01.2024 time 09:00 - 17:00 (8 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Thu 25.01.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Thu 25.01.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Tue 30.01.2024 time 09:00 - 17:00 (8 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Tue 30.01.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Thu 01.02.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Thu 01.02.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Tue 06.02.2024 time 09:00 - 17:00 (8 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Tue 06.02.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Thu 08.02.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Thu 08.02.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Tue 13.02.2024 time 09:00 - 17:00 (8 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Tue 13.02.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Thu 15.02.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Thu 15.02.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Tue 27.02.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Tue 27.02.2024 time 09:00 - 17:00 (8 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Thu 29.02.2024 time 09:00 - 16:30 (7 h 30 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Thu 29.02.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Tue 05.03.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Tue 05.03.2024 time 09:00 - 17:00 (8 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Thu 07.03.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Thu 07.03.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Tue 19.03.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Tue 19.03.2024 time 09:00 - 17:00 (8 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Thu 21.03.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Tue 26.03.2024 time 09:00 - 17:00 (8 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Tue 26.03.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Thu 28.03.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Tue 02.04.2024 time 09:00 - 17:00 (8 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Thu 04.04.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Thu 04.04.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Thu 11.04.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Tue 16.04.2024 time 09:00 - 17:00 (8 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Thu 18.04.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Thu 18.04.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Tue 23.04.2024 time 09:00 - 17:00 (8 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Tue 23.04.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Thu 25.04.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Tue 30.04.2024 time 09:00 - 17:00 (8 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Tue 30.04.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Thu 02.05.2024 time 09:00 - 15:30 (6 h 30 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Thu 02.05.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Tue 07.05.2024 time 09:00 - 17:00 (8 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Tue 14.05.2024 time 09:00 - 17:00 (8 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Thu 16.05.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS102
Musiikkikasvatus Metropolia
|
Tue 21.05.2024 time 09:00 - 13:00 (4 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk KESÄOPINNOT |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Tue 28.05.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Metropolia Musiikki Vamuka 2. - 4. vsk |
AS411
Monitoimitila Metropolia
|
Objective
The student can describe and recognize the impact of music on the learning processes of different people. They can apply this knowledge when constructing group activities. They are also able to recognize special learning needs and search for suitable pedagogical approaches and methods. The student can develop methods of creativity, expression, improvisation and musical inventiveness in their pedagogical activities, and reflect on the acquired knowledge by connecting theory with practice. They can reflect on the challenges of the learners with special needs and the impacts of those challenges on the pedagogical approaches and music practices. The student is able to recognize different aspects related to group processes. They are able to reflect on the significance of creativity, expression and improvisation and how to facilitate these with different pedagogical approaches and theoretical knowledge. They can utilize an actively reflective approach to targeting their own learning and observing their own development.
Content
Creativity and the course of life, music learning and special needs, musical inventiveness and learner-oriented pedagogical practice, planning and implementing teaching situations, musicianship in music education, individual and group reflection.
Location and time
Opetus pääasiassa tiistaisin ja torstaisin klo 9-15 (18) välisinä aikoina. Tarkempi aikataulu vamukan lukujärjestys-lakanassa.
Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan tammikuussa 2024.
Materials
Opettajan ohjeistuksen mukaan; myös opettajan antama materiaali.
Teaching methods
Guided assignments
Guided assignments
Workshop
Small group tutorial
Study visit
Problem based learning
Interactive lecture
Completion alternatives
Pedagogiset sovellukset sovitaan vuosikurssivastuu-opettajan kanssa.
Further information
Tarkempi aikataulu vamukan lukujärjestys-lakanassa.
Luennot, workshopit, tehtävät ja megapäivät.
Kirjallisuuteen perustuvat oppimistehtävät.
Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan tammikuussa 2024.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, approved/failed
The student can construct learned-centred music activities that enhance self-expression, improvisation, invention and the joy of learning. They recognize the possibilities of supporting diverse and creative agency. The student is able to recognize different approaches and pedagogical methods suitable to certain teaching situations. They can recognize the impact of the teacher’s pedagogical choices on learning in the group. They are able to reflect on their own learning and the teaching situations they have observed and experienced. The student can act as an active member of a group and is able to give constructive feedback in different stages of group work. The student also takes an active role in facing the challenges emerging in group processes. They can direct their own positioning in different working groups and recognize their progress in professional interaction and collaboration.
Assessment methods and criteria
Continuous assessment
Learning journal
Portfolio
Qualifications
The students is able to construct musical activities and reflect on learning in various stages of life. They can take into account the differences between individuals and the level of the support needed when constructing musical activities. They can identify the impact of a teacher’s pedagogical approach on group learning. They are able to reflect on their own learning and the teaching situations they have observed and experienced. The student can act as an active member of a group and is able to give constructive feedback in different stages of group work.