Siirry suoraan sisältöön

Markkinointitutkimus (5 op)

Toteutuksen tunnus: LC00EG84-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 14.08.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
29.08.2022 - 18.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
Degree Programme in International Business and Logistics
Opettajat
William Simcoe
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
LC20B_BA_M
Incoming DD HWR Berlin, BA Marketing
LC20R_M
Incoming DD Rennes 3rd year students Marketing
LXC20_MAR
LXC20_MAR
LB20L_M
Incoming DD La Rochelle 3rd year students Marketing
LB20S_M
Incoming DD Stuttgart Marketing
LB21K
Incoming DD Krems 2nd year students
LC20B_IB_M
Incoming DD HWR Berlin, IBMAN Marketing
Opintojakso
LC00EG84
Toteutukselle LC00EG84-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Kurssin suoritettuaan opiskelija ymmärtää ja omaa kokemusta markkinointitutkimuksen keskeisestä roolista päätöksentekoporosessissa. Opiskelija tuntee erityyppiset markkinointitutkimukset jotka vaikuttavat päätöksentekoprosessin eri vaiheisiin. Opiskelijalla on tietoa erityyppisiin soveltaviin markkinoinitutkimuksiin liittyvistä metodeista. Opiskelija osallistuu tosielämän tiimiprojektiin ja osaa laatia projektin tuloksista asianmukaisen markkinointitukimusraportin.

Sisältö

• Johdatus markkinointitukimukseen
• Informaatiotarpeen todentaminen
• Päämäärien ja informaatiotarpeen spesifiointi
• Tutkimussuunnitelman määrittely, tiedonlähteet
• Lomakkeiden ja menettelytapojen laatiminen tiedon keräämistä varten
• Tiedon kerääminen, prosessointi ja anlyysi
• Tutkimustulosten esittely

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Esitietovaatimukset

Markkinointi
Kvantittatiiviset tutkimusmenetelmät

Siirry alkuun