MarkkinointitutkimusLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: LC00EG84
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Kurssin suoritettuaan opiskelija ymmärtää ja omaa kokemusta markkinointitutkimuksen keskeisestä roolista päätöksentekoporosessissa. Opiskelija tuntee erityyppiset markkinointitutkimukset jotka vaikuttavat päätöksentekoprosessin eri vaiheisiin. Opiskelijalla on tietoa erityyppisiin soveltaviin markkinoinitutkimuksiin liittyvistä metodeista. Opiskelija osallistuu tosielämän tiimiprojektiin ja osaa laatia projektin tuloksista asianmukaisen markkinointitukimusraportin.
Sisältö
• Johdatus markkinointitukimukseen
• Informaatiotarpeen todentaminen
• Päämäärien ja informaatiotarpeen spesifiointi
• Tutkimussuunnitelman määrittely, tiedonlähteet
• Lomakkeiden ja menettelytapojen laatiminen tiedon keräämistä varten
• Tiedon kerääminen, prosessointi ja anlyysi
• Tutkimustulosten esittely
Esitietovaatimukset
Markkinointi
Kvantittatiiviset tutkimusmenetelmät
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.