Siirry suoraan sisältöön

3D-ohjelmistot; polygonimallinnus ja animaatio (15 op)

Toteutuksen tunnus: KX00ED23-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 04.09.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.09.2022 - 07.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
15 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettajat
Markku Luotonen
Vastuuopettaja
Markku Luotonen
Ryhmät
KXE22S1XR
XR Design
Opintojakso
KX00ED23
Toteutukselle KX00ED23-3003 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen ja renderoinnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia ja animaatioita sekä yhdistää niitä valokuviin ja videoon.

Sisältö

- 3D-grafiikan ja -animaation terminologia ja sovelluskohteet
- mallintamisen, teksturoinnin, valaisun ja renderoinnin menetelmät
- 3D-animaation peruskäsitteet, työkalut ja menetelmät
- 3D-animaation renderointi ja jälkikäsittely

Työmuodot

Kurssilla perehdytään 3D-animaation perusteisiin ja animointiin.

Opintojakson osaamistavoitteet:
Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen ja renderoinnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia ja animaatioita sekä yhdistää niitä valokuviin ja videoon.
Opintojakson sisältö:
- 3D-grafiikan ja -animaation terminologia ja sovelluskohteet
- mallintamisen, teksturoinnin, valaisun ja renderoinnin menetelmät
- 3D-animaation peruskäsitteet, työkalut ja menetelmät
- 3D-animaation renderointi ja jälkikäsittely

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija hahmottaa 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian, sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderöinnin perusteet.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija hallitsee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian, sekä mallintaa, teksturoi, valaisee ja renderöi laadukkaita kuvia ja animaatioita. Opiskelija osaa tuottaa 3D-sisältöä eri julkaisukanaviin.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Opiskelija hallitsee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä soveltaa luovasti mallinnus-, teksturointi-, valaisu-, animointi- ja renderöintityökaluja. Opiskelija osaa tuottaa laadukasta 3D-sisältöä eri julkaisukanaviin.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Opiskelija hahmottaa 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderoinnin perusteet.

Siirry alkuun