3D-ohjelmistot; polygonimallinnus ja animaatio (15 op)
Toteutuksen tunnus: KX00ED23-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.05.2022 - 04.09.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 13.09.2022 - 07.12.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 15 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähi- ja etäopetus
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 20
- Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Markku Luotonen
- Vastuuopettaja
- Markku Luotonen
- Ryhmät
-
KXE22S1XRXR Design
- Opintojakso
- KX00ED23
Tavoitteet
Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen ja renderoinnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia ja animaatioita sekä yhdistää niitä valokuviin ja videoon.
Sisältö
- 3D-grafiikan ja -animaation terminologia ja sovelluskohteet
- mallintamisen, teksturoinnin, valaisun ja renderoinnin menetelmät
- 3D-animaation peruskäsitteet, työkalut ja menetelmät
- 3D-animaation renderointi ja jälkikäsittely
Työmuodot
Kurssilla perehdytään 3D-animaation perusteisiin ja animointiin.
Opintojakson osaamistavoitteet:
Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen ja renderoinnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia ja animaatioita sekä yhdistää niitä valokuviin ja videoon.
Opintojakson sisältö:
- 3D-grafiikan ja -animaation terminologia ja sovelluskohteet
- mallintamisen, teksturoinnin, valaisun ja renderoinnin menetelmät
- 3D-animaation peruskäsitteet, työkalut ja menetelmät
- 3D-animaation renderointi ja jälkikäsittely
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija hahmottaa 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian, sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderöinnin perusteet.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija hallitsee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian, sekä mallintaa, teksturoi, valaisee ja renderöi laadukkaita kuvia ja animaatioita. Opiskelija osaa tuottaa 3D-sisältöä eri julkaisukanaviin.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija hallitsee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä soveltaa luovasti mallinnus-, teksturointi-, valaisu-, animointi- ja renderöintityökaluja. Opiskelija osaa tuottaa laadukasta 3D-sisältöä eri julkaisukanaviin.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Opiskelija hahmottaa 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderoinnin perusteet.