Skip to main content

Innovation Project (10 ECTS)

Code: XX00BH18-3502

General information


Enrollment
29.11.2021 - 16.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2022 - 31.08.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 ECTS
RDI portion
10 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 25
Degree programmes
Music
Teachers
Jukka Väisänen
Teacher in charge
Jukka Väisänen
Course
XX00BH18
No reservations found for implementation XX00BH18-3502!

Learning outcomes

On completion of the course the student can
- Develop practical, creative and innovative solutions, practices and services with multidisciplinary partners to meet the diverse needs in the Helsinki Metropolitan area.
The student participates in project or network-based work and applies his or her expertise in regional, national or international development work.
- Use his or her personal skills and abilities to work and collaborate in multidisciplinary teams.
- Create a culture of cooperation and negotiation with the team members and other actors.
- Use his or her skills in problem solving, collaboration and communication to support the social development and joint decision making of the team.

Content

Project and innovation work: brainstorming, planning, implementing, assessing, communicating, publishing, product development and marketing.
Cooperative skills, interest group activities and networking.
Innovative work methods.
Areas of communal development skills: development processes, coordinating and managing development, reforming the development concepts.

Teaching methods

Kesto JOKO periodi 1 seitsemän viikon sprintti Kivelän sairaalan kulttuuritoiminta ja sairaalamuusikkous. Opetus keskiviikkona klo 9-10:30

TAI kesto voi olla myös koko kevään 12 vko, 24.1--28.4.2022.- jolloin työryhmä suunnittelee oman aikataulun projektilleen. Ohjaajatapaamiset sovitaan erikseen Jukka Väisäsen kanssa.

Projektin tapaamispäivä keskiviikko 9-11. + muita erikseen sovittavia aikoja tilaajan kanssa.

KAIKILLE orientaatio etänä maanantaina 24.1.2022 klo 9-11 välillä. Tarkka aika ja zoom-osoite vahvistetaan myöhemmin kurssin osallistujille.

Ennakkotehtävä (ohjeet OMA tiedotteesta ennen opintojakson alkua. Tehtävän palautus 24.1.2022 mennessä OMA-työtilaan)

Opetus keskiviikkoisin, ryhmä- ja yksilötapaamisia projektin mukaan. Opetus pääosin etänä zoomissa: https://metropolia.zoom.us/j/5178243099 .

26.1. 9-10:30 Alkuinfo ja ohjeet, tehtävät ja aikataulut. Jukka väi

27.4. Minnofest. Projektin esittely. Valmis tuote /prototyyppi tai markkinointimateriaali. Jokin käyttöönotettu, hyödyllinen, lisäarvoa tuottava asia. Innovaation/proton esitys videoesittelynä. Oppimispäiväkirjan palautus. Aineiston luovutus tilaajalle.


Alustavia teemoja/kumppaneita innotyöskentelyyn: (toteutus riippuu siitä, minkä kokoinen ryhmä tulee)

Metka-speksI: yleisötyö

- Musikaali: Eetu Hämäläisen ja Janne Kovasen musikaalituotanto: puvustus & lavastus – ideointi ja toteutus. Myös tuottaja-tehtäviä. Tulee yksi esitys toukokuussa Metropolialla. 8 biisiä: Eetu säveltää ja Janne tekee tarinan. Hoitavat projektia pitkälti itse mutta puvustus ja lavastus tarvitsisi ideointia ja tuotantoa kohtuullisin kustannuksin.

o Kivelän Sairaala -Sairaalamuusikko-konsepti

o Voit ehdottaa myös omaa monialaista, työelämälähtöistä projektia, johon tulee muita opiskelijoita mukaan. Tulee olla tilaaja ja työryhmä. Toimita projekti-idea etukäteen viimeistään sunnuntaina 16.1.2022 sähköpostina jukka.vaisanen@metropolia.fi

Learning materials and recommended literature

Vehkaperä, Pirilä, Roivas 2013: Innosta ja innovoi.

Further information for students

Kesto 12 vko, 24.1--28.4.2022. Innovaatioprojektin opintopäivät keskiviikko 9-11

Orientaatio etänä maanantaina 24.1.2022 klo 9-11 välillä. Tarkka aika ja zoom-osoite vahvistetaan myöhemmin kurssin osallistujille.

Ennakkotehtävä (ohjeet OMA tiedotteesta ennen opintojakson alkua. Tehtävän palautus 24.1.2022 mennessä OMA-työtilaan)

Opetus keskiviikkoisin

Keskiviikkopäivät:
26.1. 9-10:30 Oppimispäiväkirja. Visiointi, tiimit & tiimiosaaminen.
2.2. 9-10:30 Ideat ja niiden fokusointi. 25 ideaa.
9.3. 9-10:30 Ideoiden ja lähtötilanteen kirkastaminen. Idean tiivis kuvaus: konseptit.
16.2. 9-10:30 Projekti ja projektihallinta. Projektisuunnitelman teko. Omatoimista työskentelyä projektin parissa. Konkreettisen lopputuotteen tekeminen alkaa.

9.3. 9-10:30 Välicheck tiimeittäin/aika tarkennetaan ryhmittäin.. Konkreettinen hahmotelma kehittymissä tuotteesta, palvelusta, esityksestä, toiminnasta. Esitys-kokeilu-harjoittelu-testaus.
30.3.. 9-10:30 Välicheck tiimeittäin/aika tarkennetaan ryhmittäin.
13.4. 9-10:30 Projekti valmistuu, viimeistelyvaihe. Esittelyvideon tekeminen.
Viikko 16 (-Minnofest -esittelyohjaus -erillinen aika.
27.4. Minnofest. Projektin esittely. Valmis tuote /prototyyppi tai markkinointimateriaali. Jokin käyttöönotettu, hyödyllinen, lisäarvoa tuottava asia. Innovaation/proton esitys videoesittelynä. Oppimispäiväkirjan palautus. Aineiston luovutus tilaajalle.

Assessment methods and criteria

Hyväksytty suoritus koostuu seuraavista kokonaisuuksista: Osallistuminen luennoille ja oppimistehtävien hyväksytty palautus. Projektisuunnitelma, projekti, loppuraportti ja videoesittely.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student knows the principles of project and network-based work.
The student recognizes his/her own project- and network-based work competences.
The student uses co-operation and communication skills in cooperative development processes and decision making.
The student can develop together with the other actors solutions and modes of operation to meet the multi-faceted needs of the residents of the Helsinki metropolitan area.

Assessment criteria, good (3)

The student uses the principles of project and network-based work in regional, national or international development oriented work.
The student uses his or her co-operation and communication skills well in cooperative development processes and decision making.
The student helps to set-up a cooperative negotiation culture with other actors in the field. The student uses his/her personal skills and abilities to contribute to the work of a multidisciplinary team.
The student develops together with the other actors practical, creative and innovative solutions, modes of operation or services to meet the multi-faceted needs of the residents of the Helsinki metropolitan area.

Assessment criteria, excellent (5)

The student's ability to use principles of project and network-based work in regional, national or international development oriented work is on a high level.
The student is able to analyse and develop his/her co-operation and communication skills in cooperative development processes and decision making.
The student understands cooperative negotiation culture and helps to build it with the other actors.
The student is able to analyse and develop his/her professional competence and put it in the service of a multidisciplinary team.
The student develops together with the other actors practical, creative and innovative solutions, modes of operation or services to meet the multi-faceted needs of the residents of the Helsinki metropolitan area.

Assessment criteria, approved/failed

The student knows the principles of project and network-based work.
The student recognizes his/her own project- and network-based work competences.
The student uses co-operation and communication skills in cooperative development processes and decision making.
The student can develop together with the other actors solutions and modes of operation to meet the multi-faceted needs of the residents of the Helsinki metropolitan area.

Go back to top of page