Siirry suoraan sisältöön

Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi (15 op)

Toteutuksen tunnus: KX00ED28-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 09.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
10.01.2022 - 23.03.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
15 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettajat
Turkka Loimisto
Vastuuopettaja
Markku Luotonen
Ryhmät
KXE21S1XR
XR Design
Opintojakso
KX00ED28
Toteutukselle KX00ED28-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää pelimoottoreiden merkityksen interaktiivisten sovellusten toteuttamisessa ja XR-tuotannossa. Opiskelija osaa käyttää mediaelementtejä pelimoottorissa, ohjelmoida toiminnallisuuksia sekä tuottaa pelimoottorilla interaktiivisia julkaisuja eri alustoille.

Sisältö

Opintojaksolla opiskellaan reaaliaikaista renderointia pelimoottoreilla.
- 3D-mallinnus ja -animaatio pelimoottorikäyttöön
- mediaelementtien teko ja muokkaus pelimoottorikäyttöön.
- pelimoottorien toimintaperiaatteet ja käyttö
- interaktiivisuuden toteuttaminen ohjelmointityökaluilla
- julkaisualustat

Opetusmenetelmät

Opintojakson sisältö
Opintojaksolla opiskellaan reaaliaikaista renderointia pelimoottoreilla.
- 3D-mallinnus ja -animaatio pelimoottorikäyttöön
- mediaelementtien teko ja muokkaus pelimoottorikäyttöön.
- pelimoottorien toimintaperiaatteet ja käyttö
- interaktiivisuuden toteuttaminen ohjelmointityökaluilla
- julkaisualustat

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hahmottaa pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hallitsee pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia eri alustoille. Opiskelija osaa luoda omia interaktiivisia toiminnallisuuksia sovelluksiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija kykenee soveltamaan monipuolisesti ja pelimoottoreiden ominaisuuksia ja tuottamaan interaktiivisia sovelluksia eri alustoille. Opiskelija osaa luoda omia interaktiivisia toiminnallisuuksia sovelluksiin. Opiskelija osaa optimoida pelimoottorityöskentelyn ja mediaelemettien käytön.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija hahmottaa pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia.

Esitietovaatimukset

Opiskelijalla pitää olla suoritettuna opintojakso ”3D-ohjelmistot, polygonimallinnus ja animaatio”.

Siirry alkuun