Skip to main content

Strategic Management and the Future of Leadership (5 ECTS)

Code: S000DJ89-3006

General information


Enrollment
02.05.2022 - 05.09.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Virtual portion
5 ECTS
Mode of delivery
Online
Unit
(2019-2024) School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 65
Degree programmes
Master's Degree Programme in Service and Business Management in Health Care and Social Services
Master's Degree Programme in Service and Business Management in Health Care and Social Services
Teachers
Helena Miettunen
Mari Virtanen
Petra Heino
Teacher in charge
Helena Miettunen
Groups
S2022S6
Sosiaali-ja terveysalan palvelujen ja liiketoiminnan johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
L0922S6
Sosiaali-ja terveysalan palvelujen ja liiketoiminnan johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
Course
S000DJ89
No reservations found for implementation S000DJ89-3006!

Objective

The student is able to evaluate his/her former development and skills and to plan strategic actions that support his/her career plans. The student is able to apply self-management tools to continuous development as a manager. The student masters the principles of strategic management and proactiveness and takes responsibility for implementing and reforming strategy as a front-line manager. The student is able to create, together with the personnel of an expert organization, an atmosphere that supports working and diversity. He/she encourages the personnel to enhance their skills for future needs and strategically useful work. The student can evaluate the results of chosen strategies in relation to targets.

Content

- Self-management and personnel management during change
- Principles of strategic management
- Expert organization
- Functional work community
- Diversity in the work community
- Evaluating and measuring strategic performance

Location and time

Lectures in Teams-channel:
15.9. at 9-12
11.10. at 13-16
8.11. at 9-12
8.12. at 9-12 including feedback seminar

Link to the channel in Teams: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3au1_Ic0yPuIdyBwxQLo6GR37qaq5E9iWCm389sfHd_7o1%40thread.tacv2/Yleinen?groupId=ce333727-58a3-4982-a535-296228605d43&tenantId=4d1a61d7-b6a5-4f64-8787-f074f87013ee

Materials

Strategiakirja - 20 työkalua (2017). Tero Vuorinen
Digiajan strategia (2016). Virpi Hämäläinen, Hanna Maula & Kimmo Suominen
ja
Uuden esimiehen kirja (2012). Jari Salminen
Asiantuntijasta esimies (2015 tai 2008, myös e-kirja). Vesa Ristikangas, Tapio Aaltonen & Eeva Pitkänen

lisälukemisena
Valmentava johtajuus. Dan Soback, Basam Books 2021.
Läsnä etänä. Seitsemän oppituntia tulevaisuuden työelämästä (2020). Kati Haapakoski, Anna Niemelä, Elina Yrjölä

Teaching methods

Aktivoiva luento etäyhteydellä, johon osallistuminen lasketaan osaksi opintosuoritusta. Luentojen ajankohdat löytyy kurssin toteutussuunnitelmasta.
Parityöskentely: Portfolio; arvot, osaaminen ja missio; opiskelijan itse itselle tekemä portfolio, jota reflektoi toisen opiskelijan kanssa ja lisää tähän liittyvät ajatukset reflektoivaan esseeseen.
Vartin menetelmäpajat johtamisen keskeisistä teemoista pienryhmätyöskentelynä; opiskelijat muodostavat itse pienryhmänsä ja sopivat live tai teams-tapaamisia (väh. 3 tapaamista), joissa keskustelevat johtamisen keskeisistä teemoista (kehityskeskustelu, rekrytointi, YT-neuvottelu ym.). Näitä tapaamisia reflektoidaan myös esseeseen.
Reflektoiva essee, johon kootaan kurssin teemoista asiat.

Exam schedules

Oppimistehtävät tulee palauttaa määräaikaan mennessä. Opintojaksoa ei arvioida, mikäli tehtävät palautetaan määräajan jälkeen.

Completion alternatives

Ei muita suoritustapoja

Student workload

1 op vastaa 27 tuntia työskentelyä. Kurssin hyväksytty suoritus edellyttää etäluennolle osallistumisen ja kurssikuvauksen sisältämien tehtävien palautusten 31.12.2022 mennessä.

Further information

If the student has individualized educational support / study arrangements, shall this student contact the teacher of the course immediately after the end of the registration period (or latest before the start of the course.)

It is not allowed to use or distribute any tasks, assignments or MATERIALS in any other way than in the student's own studies. Distributing ONLY with the teacher's personal permission

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.

Assessment criteria, good (3)

The student demonstrates good competence in the content of the course. He/she is able to actively search for information and to identify its connection to working life. The student is able to analyse and apply the learned content to the context of working life.

Assessment criteria, excellent (5)

The student demonstrates versatile and extensive competence in the content of the
course. He/she has an excellent ability to search for relevant information. The student’s solutions demonstrate independence, responsibility, and skills in guiding others. His/her ability to apply the learned content to the context of working life exhibits creativity and versatility.

Assessment criteria, approved/failed

The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.

Assessment methods and criteria

Opintojakson arvosanan perusteena on arvosana 5, kun kurssin tavoitteet täyttyy:
- Opiskelija osaa arvioida monipuolisesti omaa aiempaa kehittymistään ja osaamistaan sekä rakentaa näiden pohjalta strategisen toimintansa urasuunnitelmaa tukevaksi.
- Opiskelija on omaksunut itsensä johtamisen työvälineitä jatkuvaan johtajana kehittymiseen.
- Opiskelija hallitsee strategisen johtamisen periaatteet sekä ennakoinnin ja kykenee ottamaan vastuuta strategian toteuttamisesta ja uudistamisesta lähijohtajan roolissa.
- Opiskelija osaa luoda yhdessä asiantuntijaorganisaation henkilöstön kanssa työyhteisön työntekoa ja moninaisuutta tukevan työilmapiirin. Hän tukee henkilöstöä kehittämään osaamistaan tulevaisuuden tarpeisiin ja strategian mukaiseen toimintaan.
- Opiskelija osaa arvioida toimintastrategian mukaisen toiminnan tuloksia suhteessa asetettuihin tavoitteisiin.

Further information

Recognition of previously acquired competence: The study unit may not be fully accredited based on previous competence.

Further information

Recognition of previously acquired competence: The study unit may not be fully accredited based on previous competence.

Go back to top of page