Siirry suoraan sisältöön

VR/AR ja konsoliohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: TX00DC31-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

29.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

10.01.2022 - 13.03.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 43

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Antti Laiho

Ryhmät

  • TVT20-PE
    Pelisovellukset

Tavoitteet

Opintojakson VR/AR -osuuden suoritettuaan opiskelija osaa toteuttaa mobiili-AR sovelluksen Vuforia-alustalle, mobiili-VR sovelluksen Google Cardboardille ja PC-VR sovelluksen Vive VR -laitteille. Opiskelija on osallistunut myös kolmen päivän pituiselle pelintekoprojektille, jossa keskitytään vapaavalintaisesti yhteen yllämainituista laitteista.

Sisältö

- lisätyn todellisuuden sovelluskehitys
- virtuaalitodellisuussovelluksien kehitys ja 360-videoiden käyttö mobiiliympäristössä
- pelinkehitys virtuaalitodellisuutta, -kypäriä ja -ohjaimia hyödyntäen
- pelinkehittäminen konsolialustoille

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tietotekniikan alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tietotekniiikan alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Esitietovaatimukset

Unity pelimoottorin perusteet