Skip to main content

Steps Toward Sustainable Well-being in Social and Health Care professionsLaajuus (5 cr)

Code: SX00FT64

Credits

5 op

Objective

Students understand the significance of well-being at work in the social and health care field.
They Identify various factors related to well-being at work. Students familiarize themselves with the specific characteristics of well-being at work in social and health care. They evaluate their own well-being at work and possess concrete skills to promote personal and team well-being. Students apply methods and practices related to well-being at work in their own professional context. They recognize the importance of identifying and verbalizing their own competencies and utilizing them as part of well-being at work.

Content

Job demands and resources. Work-life balance. Coping at work. Ethical challenges and communication in client work. Multidisciplinary collaboration and networking and well-being at work. Violence and the threat of violence at work. Strengthening well-being at work individually, within teams, and within organizations. Individual, work community and organizational resilience. Recognizing and articulating competencies as part of well-being at work.

Enrollment

06.05.2024 - 19.05.2024

Timing

16.09.2024 - 18.11.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

15 - 35

Degree programmes
  • Occupational Therapy
  • Elderly Care
  • Social Services (in English)
  • Social Services
Teachers
  • Niina Pietilä
  • Miia Ojanen

Objective

Opiskelijat ymmärtävät työhyvinvoinnin merkityksen sosiaali- ja terveysalan työssä. He tunnistavat erilaisten tekijöiden yhteyksiä työhyvinvointiin. Opiskelijat tuntevat sosiaali- ja terveysalan työhyvinvoinnin erityispiirteitä. He osaavat arvioida omaa työhyvinvointiaan ja hallitsevat konkreettisia taitoja oman ja työyhteisön työhyvinvoinnin edistämiseksi. Opiskelijat osaavat soveltaa työhyvinvointiin liittyviä menetelmiä ja käytäntöjä omassa työssään. He ymmärtävät oman osaamisen tunnistamisen ja sanallistamisen sekä osaamisen hyödyntämisen merkityksen osana työhyvinvointia.

Content

Työn voimavara- ja kuormitustekijät, työ ja muu elämä, työssä jaksaminen, eettiset haasteet ja vuorovaikutus asiakastyössä, työhyvinvointi ja moniammatillinen yhteistyö ja verkostoissa toimiminen, väkivalta ja sen uhka, työhyvinvoinnin vahvistaminen omassa työssä ja työyhteisössä, yksilö-, työyhteisö- ja organisaatioresilienssi, osaamisen tunnistaminen, sanallistaminen ja hyödyntäminen osana työhyvinvointia.

Location and time

Opiskelu tapahtuu itsenäisesti Moodlessa 16.9-18.11.2024 välisenä aikana opiskelijan valitsemalla tahdilla. Opiskelijan tulee jättää opinnot arvioitavaksi 18.11.2024 mennessä, minkä jälkeen opettajat arvioivat koko kurssin.

Materials

Ilmoitetaan Moodlessa

Teaching methods

Verkkokurssi, jossa opiskelija tutustuu itsenäisesti opintojakson materiaaleihin ja tekee tehtäviä. Opintojaksolla on kuhunkin kokonaisuuteen liittyviä tehtäviä, jotka muodostavat oppimisportfolion.

Employer connections

-

Exam schedules

-

Completion alternatives

-

Student workload

5 op = 135 h opiskelijan työtä

Further information

Opiskelu tapahtuu verkossa moodle -oppimisympäristössä, johon opiskelija kirjautuu itse.
Moodlen kirjautumisavain ilmoitetaan opintojakson alkamisajankohtaan, 16.9 mennessä

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan: Hyväksytty/Hylätty