Trends in the Printing IndustryLaajuus (5 cr)
Code: XX00FC38
Credits
5 op
Objective
The student
• understands the ongoing changes in the printing industry (trends) in the big picture
• understands the influences of the trends to the companies in printing industry
• understands the changes needed in company decision making and in preparing for the future
• has an overview of companies operating in media as well as in packaging industry, and learns the basic elements in the production
• perceives the overall influence of the printing industry to the society
Content
The course is built out of six subthemes and an individual practical learning task
• change processes in the industry
• new and future technologies in the printing industry (research)
• basics of the printing process concerning quality issues
• productivity and how companies handle the issue?
• sustainability’s influence on the printing segment
• challenges and solutions by enhancing service
• better logistics for better customer service
• individual practical learning task
Prerequisites
The are no mandatory preceding courses, but recommended study courses are: Marketing and business economics 5 ECTS and Printing methods, materials and visuality 5 ECTS
Assessment criteria, satisfactory (1)
Students have achieved the course objectives fairly. Students will be able to identify, define and use the course subject area’s central concepts, models and is able to utilize the most common tools. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Assessment criteria, good (3)
Students have achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement in some areas. Students know the course concepts and models well and are able to justify their decisions. The students are capable in applying their knowledge in new situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyse his/her own expertise and areas requiring further development.
Assessment criteria, excellent (5)
Students have achieved the objectives of the course with excellent marks. Students master commendably the course subject area’s concepts, models and tools. Students are capable in making justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The students are well prepared to apply their knowledge in new situations. Students are mature to analyse the business sector expertise and the evolvement of their own expertise in graphic arts.
Assessment criteria, approved/failed
Students have achieved the course objectives fairly. Students will be able to identify, define and use the course subject area’s central concepts, models and is able to utilize the most common tools. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Further information
Trends in the printing industry 5 ECTS is a web-based study course to be conducted independently in Metropolia’s Moodle Learning Platform (course management system).
Timing
16.04.2024 - 31.12.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 5000
Degree programmes
- Information and Communication Technology
Teachers
- Virve Prami
Teacher in charge
Janne Salonen
Groups
-
ATX25TV_MAKSULLINEN_JÄRJESTELMÄOpen UAS 2025
-
ATX24TV_MAKSULLINEN_JÄRJESTELMÄATX24TV Open UAS
Objective
Opiskelija
• ymmärtää graafisella alalla menossa olevan muutoksen (trendit) kokonaiskuvan
• ymmärtää trendien vaikutuksia alan yrityksiin
• ymmärtää yritysten tarpeet muuttaa alan päätöksentekoa ja varautua tulevaisuuteen
• tuntee graafisen teollisuuden yrityksiä mediasta ja pakkaustuotannosta sekä niiden tuotteita ja tietää tuotannon keskeiset elementit
• hahmottaa painoalan kokonaisvaikutuksen yhteiskuntaan
Content
Sisältö rakentuu kuudesta teemasta ja henkilökohtaisesta harjoitustyöstä
• Alan muutosprosessit
• Alan uudet ja tulevat tekniikat (tutkimus)
• Painamisen tekninen laatu tuotantoprosessin näkökulmasta
• Tuottavuus ja sen varmistaminen
• Kestävä kehitys ja sen vaikutus alan kaikkeen toimintaan
• Yritysten ratkaisut markkinamuutoksiin palvelujen kehittämisen näkökulmasta
• Asiakaspalvelu logistiikan toimivuuden näkökulmasta
• Henkilökohtainen harjoitustyö
Location and time
Kurssi on Metropolian Moodlessa ja sen voi suorittaa täysin omaan tahtiin.
Materials
Löytyy oppimisympäristöstä
Teaching methods
Kurssi on 100% netin kautta itsenäisesti suoritettava kurssi jonka voi suorittaa täysin omaan tahtiin.
Employer connections
N/A
Exam schedules
Tiedot löytyvät oppimisympäristöstä.
International connections
N/A
Completion alternatives
N/A
Student workload
Riippuu opiskelijan lähtötasosta.
Content scheduling
Opiskelija voi jaksottaa opintonsa itsenäisesti.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen modernissa myyntityössä ja osaa määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit ja työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija hallitsee painoalan toiminnan pääperiaatteet. Opiskelija on sisäistänyt painoalan asiantuntijuusalueet ja pystyy jatkamaan kehittymistä painoalaan valitsemallaan tavalla.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Prerequisites
Opintojaksolla ei ole pakollisia edeltäviä kursseja, mutta suositeltuja ovat: Markkinointi ja yritystalous 5 op sekä Painomenetelmät, materiaalit ja visuaalisuus 5 op
Further information
Graafisen alan trendit 5 op suoritetaan itsenäisesti verkossa Moodle-oppimisympäristössä.
Timing
01.01.2024 - 31.07.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 5000
Degree programmes
- Information and Communication Technology
Teacher in charge
Janne Salonen
Groups
-
ATX24TV_MAKSULLINEN_JÄRJESTELMÄATX24TV Open UAS
Objective
Opiskelija
• ymmärtää graafisella alalla menossa olevan muutoksen (trendit) kokonaiskuvan
• ymmärtää trendien vaikutuksia alan yrityksiin
• ymmärtää yritysten tarpeet muuttaa alan päätöksentekoa ja varautua tulevaisuuteen
• tuntee graafisen teollisuuden yrityksiä mediasta ja pakkaustuotannosta sekä niiden tuotteita ja tietää tuotannon keskeiset elementit
• hahmottaa painoalan kokonaisvaikutuksen yhteiskuntaan
Content
Sisältö rakentuu kuudesta teemasta ja henkilökohtaisesta harjoitustyöstä
• Alan muutosprosessit
• Alan uudet ja tulevat tekniikat (tutkimus)
• Painamisen tekninen laatu tuotantoprosessin näkökulmasta
• Tuottavuus ja sen varmistaminen
• Kestävä kehitys ja sen vaikutus alan kaikkeen toimintaan
• Yritysten ratkaisut markkinamuutoksiin palvelujen kehittämisen näkökulmasta
• Asiakaspalvelu logistiikan toimivuuden näkökulmasta
• Henkilökohtainen harjoitustyö
Location and time
Kurssi on Metropolian Moodlessa ja sen voi suorittaa täysin omaan tahtiin.
Materials
Löytyy oppimisympäristöstä
Teaching methods
Kurssi on 100% netin kautta itsenäisesti suoritettava kurssi jonka voi suorittaa täysin omaan tahtiin.
Employer connections
N/A
Exam schedules
Tiedot löytyvät oppimisympäristöstä.
International connections
N/A
Completion alternatives
N/A
Student workload
Riippuu opiskelijan lähtötasosta.
Content scheduling
Opiskelija voi jaksottaa opintonsa itsenäisesti.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen modernissa myyntityössä ja osaa määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit ja työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija hallitsee painoalan toiminnan pääperiaatteet. Opiskelija on sisäistänyt painoalan asiantuntijuusalueet ja pystyy jatkamaan kehittymistä painoalaan valitsemallaan tavalla.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Prerequisites
Opintojaksolla ei ole pakollisia edeltäviä kursseja, mutta suositeltuja ovat: Markkinointi ja yritystalous 5 op sekä Painomenetelmät, materiaalit ja visuaalisuus 5 op
Further information
Graafisen alan trendit 5 op suoritetaan itsenäisesti verkossa Moodle-oppimisympäristössä.
Enrollment
01.01.2022
Timing
01.08.2023 - 31.07.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of ICT
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 30
Teachers
- Hannu Saarnilehto
- Tuire Ranta-Meyer
Teacher in charge
Hannu Saarnilehto
Objective
Opiskelija
• ymmärtää graafisella alalla menossa olevan muutoksen (trendit) kokonaiskuvan
• ymmärtää trendien vaikutuksia alan yrityksiin
• ymmärtää yritysten tarpeet muuttaa alan päätöksentekoa ja varautua tulevaisuuteen
• tuntee graafisen teollisuuden yrityksiä mediasta ja pakkaustuotannosta sekä niiden tuotteita ja tietää tuotannon keskeiset elementit
• hahmottaa painoalan kokonaisvaikutuksen yhteiskuntaan
Content
Sisältö rakentuu kuudesta teemasta ja henkilökohtaisesta harjoitustyöstä
• Alan muutosprosessit
• Alan uudet ja tulevat tekniikat (tutkimus)
• Painamisen tekninen laatu tuotantoprosessin näkökulmasta
• Tuottavuus ja sen varmistaminen
• Kestävä kehitys ja sen vaikutus alan kaikkeen toimintaan
• Yritysten ratkaisut markkinamuutoksiin palvelujen kehittämisen näkökulmasta
• Asiakaspalvelu logistiikan toimivuuden näkökulmasta
• Henkilökohtainen harjoitustyö
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen modernissa myyntityössä ja osaa määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit ja työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija hallitsee painoalan toiminnan pääperiaatteet. Opiskelija on sisäistänyt painoalan asiantuntijuusalueet ja pystyy jatkamaan kehittymistä painoalaan valitsemallaan tavalla.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Prerequisites
Opintojaksolla ei ole pakollisia edeltäviä kursseja, mutta suositeltuja ovat: Markkinointi ja yritystalous 5 op sekä Painomenetelmät, materiaalit ja visuaalisuus 5 op
Further information
Graafisen alan trendit 5 op suoritetaan itsenäisesti verkossa Moodle-oppimisympäristössä.
Timing
01.08.2023 - 31.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 5000
Degree programmes
- Information and Communication Technology
Teacher in charge
Janne Salonen
Groups
-
ATX23TV_SYKSYOpen UAS TestOut and Moodle courses
Objective
Opiskelija
• ymmärtää graafisella alalla menossa olevan muutoksen (trendit) kokonaiskuvan
• ymmärtää trendien vaikutuksia alan yrityksiin
• ymmärtää yritysten tarpeet muuttaa alan päätöksentekoa ja varautua tulevaisuuteen
• tuntee graafisen teollisuuden yrityksiä mediasta ja pakkaustuotannosta sekä niiden tuotteita ja tietää tuotannon keskeiset elementit
• hahmottaa painoalan kokonaisvaikutuksen yhteiskuntaan
Content
Sisältö rakentuu kuudesta teemasta ja henkilökohtaisesta harjoitustyöstä
• Alan muutosprosessit
• Alan uudet ja tulevat tekniikat (tutkimus)
• Painamisen tekninen laatu tuotantoprosessin näkökulmasta
• Tuottavuus ja sen varmistaminen
• Kestävä kehitys ja sen vaikutus alan kaikkeen toimintaan
• Yritysten ratkaisut markkinamuutoksiin palvelujen kehittämisen näkökulmasta
• Asiakaspalvelu logistiikan toimivuuden näkökulmasta
• Henkilökohtainen harjoitustyö
Location and time
Kurssi on Metropolian Moodlessa ja sen voi suorittaa täysin omaan tahtiin.
Materials
Löytyy oppimisympäristöstä
Teaching methods
Kurssi on 100% netin kautta itsenäisesti suoritettava kurssi jonka voi suorittaa täysin omaan tahtiin.
Employer connections
N/A
Exam schedules
Tiedot löytyvät oppimisympäristöstä.
International connections
N/A
Completion alternatives
N/A
Student workload
Riippuu opiskelijan lähtötasosta.
Content scheduling
Opiskelija voi jaksottaa opintonsa itsenäisesti.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen modernissa myyntityössä ja osaa määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit ja työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija hallitsee painoalan toiminnan pääperiaatteet. Opiskelija on sisäistänyt painoalan asiantuntijuusalueet ja pystyy jatkamaan kehittymistä painoalaan valitsemallaan tavalla.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Prerequisites
Opintojaksolla ei ole pakollisia edeltäviä kursseja, mutta suositeltuja ovat: Markkinointi ja yritystalous 5 op sekä Painomenetelmät, materiaalit ja visuaalisuus 5 op
Further information
Graafisen alan trendit 5 op suoritetaan itsenäisesti verkossa Moodle-oppimisympäristössä.
Enrollment
31.08.2022 - 30.09.2022
Timing
01.08.2022 - 31.07.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 30
Teachers
- Hannu Saarnilehto
Teacher in charge
Hannu Saarnilehto
Objective
Opiskelija
• ymmärtää graafisella alalla menossa olevan muutoksen (trendit) kokonaiskuvan
• ymmärtää trendien vaikutuksia alan yrityksiin
• ymmärtää yritysten tarpeet muuttaa alan päätöksentekoa ja varautua tulevaisuuteen
• tuntee graafisen teollisuuden yrityksiä mediasta ja pakkaustuotannosta sekä niiden tuotteita ja tietää tuotannon keskeiset elementit
• hahmottaa painoalan kokonaisvaikutuksen yhteiskuntaan
Content
Sisältö rakentuu kuudesta teemasta ja henkilökohtaisesta harjoitustyöstä
• Alan muutosprosessit
• Alan uudet ja tulevat tekniikat (tutkimus)
• Painamisen tekninen laatu tuotantoprosessin näkökulmasta
• Tuottavuus ja sen varmistaminen
• Kestävä kehitys ja sen vaikutus alan kaikkeen toimintaan
• Yritysten ratkaisut markkinamuutoksiin palvelujen kehittämisen näkökulmasta
• Asiakaspalvelu logistiikan toimivuuden näkökulmasta
• Henkilökohtainen harjoitustyö
Further information
Opintojakson voi suorittaa erillisinä opintoina, mutta se kuuluu osaksi 30 op:n printtimedian vapaasti valittavaa sivuainetta, ks. https://opinto-opas.metropolia.fi/fi/tarjontakorit/fi/60102.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen modernissa myyntityössä ja osaa määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit ja työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija hallitsee painoalan toiminnan pääperiaatteet. Opiskelija on sisäistänyt painoalan asiantuntijuusalueet ja pystyy jatkamaan kehittymistä painoalaan valitsemallaan tavalla.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Prerequisites
Opintojaksolla ei ole pakollisia edeltäviä kursseja, mutta suositeltuja ovat: Markkinointi ja yritystalous 5 op sekä Painomenetelmät, materiaalit ja visuaalisuus 5 op
Further information
Graafisen alan trendit 5 op suoritetaan itsenäisesti verkossa Moodle-oppimisympäristössä.