Stay Well - Social Wellbeing and Mental HealthLaajuus (5 cr)
Code: XX00CH56
Credits
5 op
Objective
The Student
- becomes aware of the impact of the family background on wellbeing and mental health
- understands the impact that social relationships and the acceptance of difference have on wellbeing
- is able to identify possibilities to promote participation and equality from the perspective of their professional field
- understands the principles of emotional skills
- knows how to strengthen personal habits supporting and promoting mental wellbeing
- understands how the process of sympathy exhaustion and secondary traumatization work and is able to identify ways to protect themselves
- is able to identify traumatic crisis situations, the individual reactions related to them as well as protective factors against crisis
- is aware of the service system related with mental health and wellbeing within the Finnish social and healthcare system
Content
The effects of family background, surrounding community and society on mental and social wellbeing
Socialization, social capital and participation
Promotion of equality and acceptance of difference
Protective social networks
Personal strengths and resiliences
Emotional skills
Sympathetic exhaustion and secondary traumatization
Means to prevent sympathetic exhaustion and secondary traumatization
Crisis recognition and management skills
Promotion of social wellbeing and mental health within the social and health care system
Assessment criteria, satisfactory (1)
Students can:
- show their familiarization with the knowledge base of the field
- distinguish everyday knowledge from scientific knowledge
- use the concepts of the field appropriately
- evaluate their strengths and development needs
- show they have reached the goals set for the core competence
Assessment criteria, good (3)
Students can:
search for evidence-based knowledge diversely
use concepts of the field extensively
use rational justification for their actions
focus on their work and develop it
Assessment criteria, excellent (5)
Students can:
- use and evaluate evidence-based knowledge critically
- apply the concepts of their field extensively
- evaluate and apply alternative solutions to their decision-making
- work in a goal-oriented way and develop themselves
Assessment criteria, approved/failed
Students can:
- show their familiarization with the knowledge base of the field
- distinguish everyday knowledge from scientific knowledge
- use the concepts of the field appropriately
- evaluate their strengths and development needs
- show they have reached the goals set for the core competence
Enrollment
27.11.2023 - 10.01.2024
Timing
15.01.2024 - 15.04.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Health Care
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 100
Teachers
- Anu Jokinen
Teacher in charge
Anu Jokinen
Objective
Opiskelija
- tulee tietoiseksi perhetaustan vaikutuksesta hyvinvointiin ja mielenterveyteen
- ymmärtää sosiaalisten suhteiden ja erilaisuuden hyväksymisen vaikutuksen hyvinvointiin ja mielenterveyteen
- kykenee hahmottamaan osallisuuden ja yhdenvertaisuuden edistämisen mahdollisuuksia oman alansa näkökulmasta
- tuntee tunnetaitojen periaatteet
- tietää, miten voi edistää mielen hyvinvointia ylläpitäviä ja edistäviä toimintatapoja
- ymmärtää myötätuntouupumuksen ja sijaistraumatisoitumisen prosessin ja kykenee tunnistamaan tapoja niiltä suojautumiseen
- pystyy tunnistamaan traumaattisia kriisitilanteita, yksilöllisiä reaktioita niihin ja kriiseiltä suojaavia tekijöitä
- tietää mielenterveyden ja hyvinvoinnin toimintajärjestelmän suomalaisessa sosiaali- ja terveydenhuoltojärjestelmässä
Content
Perheen, yhteisön ja yhteiskunnan vaikutus hyvinvointiin ja mielenterveyteen
Sosialisaatio, sosiaalisen pääoman ja osallisuus
Erilaisuuden hyväksymisen ja yhdenvertaisuuden edistäminen
Suojaavat sosiaaliset verkostot
Henkilökohtaiset vahvuudet ja psykologinen joustavuus
Tunnetaidot
Myötätuntouupumus ja sijaistraumatisoituminen
Suojautuminen myötätuntouupumukselta ja sijaistraumatisoinnilta
Kriisien tunnistaminen ja hallintataidot
Sosiaalisen hyvinvoinnin ja mielenterveyden edistäminen sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmässä
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa:
- osoittaa perehtyneisyyden alan tietoperustaan
- erottaa arkitiedon tutkitusta tiedosta
- käyttää oikein useimpia alan käsitteitä
- tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan
- osoittaa saavuttaneensa ydinosaamisen tavoitteet
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa:
- etsiä näyttöön perustuvaa tietoa monipuolisesti
- käyttää alan käsitteitä laaja-alaisesti
- perustella toimintaansa johdonmukaisesti
- osaa toimia tavoitteellisesti ja kehittää itseään
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa:
- käyttää ja arvioida kriittisesti näyttöön perustuvaa tietoa
- soveltaa alan käsitteitä ja tietoa laaja-alaisesti
- arvioida ja soveltaa vaihtoehtoisia ratkaisuja päätöksenteossaan
- osaa toimia tavoitteellisesti ja kehittää itseään
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa:
- osoittaa perehtyneisyyden alan tietoperustaan
- erottaa arkitiedon tutkitusta tiedosta
- käyttää oikein useimpia alan käsitteitä
- tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan
- osoittaa saavuttaneensa ydinosaamisen tavoitteet
Enrollment
13.03.2023 - 02.04.2023
Timing
22.05.2023 - 31.07.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 100
Teachers
- Anu Jokinen
Teacher in charge
Anu Jokinen
Groups
-
VOKMetropolian yhteiset valinnaiset opintokokonaisuudet
Objective
Opiskelija
- tulee tietoiseksi perhetaustan vaikutuksesta hyvinvointiin ja mielenterveyteen
- ymmärtää sosiaalisten suhteiden ja erilaisuuden hyväksymisen vaikutuksen hyvinvointiin ja mielenterveyteen
- kykenee hahmottamaan osallisuuden ja yhdenvertaisuuden edistämisen mahdollisuuksia oman alansa näkökulmasta
- tuntee tunnetaitojen periaatteet
- tietää, miten voi edistää mielen hyvinvointia ylläpitäviä ja edistäviä toimintatapoja
- ymmärtää myötätuntouupumuksen ja sijaistraumatisoitumisen prosessin ja kykenee tunnistamaan tapoja niiltä suojautumiseen
- pystyy tunnistamaan traumaattisia kriisitilanteita, yksilöllisiä reaktioita niihin ja kriiseiltä suojaavia tekijöitä
- tietää mielenterveyden ja hyvinvoinnin toimintajärjestelmän suomalaisessa sosiaali- ja terveydenhuoltojärjestelmässä
Content
Perheen, yhteisön ja yhteiskunnan vaikutus hyvinvointiin ja mielenterveyteen
Sosialisaatio, sosiaalisen pääoman ja osallisuus
Erilaisuuden hyväksymisen ja yhdenvertaisuuden edistäminen
Suojaavat sosiaaliset verkostot
Henkilökohtaiset vahvuudet ja psykologinen joustavuus
Tunnetaidot
Myötätuntouupumus ja sijaistraumatisoituminen
Suojautuminen myötätuntouupumukselta ja sijaistraumatisoinnilta
Kriisien tunnistaminen ja hallintataidot
Sosiaalisen hyvinvoinnin ja mielenterveyden edistäminen sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmässä
Materials
Oppimateriaali kootaan Moodle-työtilaan
Teaching methods
Itsenäinen verkko-opiskelu Moodlessa:
Aktivoivat luennot
Oppimistehtävät
Oppimispäiväkirja
Student workload
5op = 135 tuntia opiskelijan työtä
Content scheduling
- Opintojakso koostuu viidestä osa-alueesta, jotka opiskelija suorittaa seitsemän viikon aikana.
- Seuraavaan jaksoon siirtyminen edellyttää edellisen jakson suorittamista, joten opiskelijan on palautettava oppimistehtävänsä viikoittain.
- Lopuksi opiskelija koostaa oppimispäiväkirjan, joka palautetaan opintojakson päätteeksi.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa:
- osoittaa perehtyneisyyden alan tietoperustaan
- erottaa arkitiedon tutkitusta tiedosta
- käyttää oikein useimpia alan käsitteitä
- tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan
- osoittaa saavuttaneensa ydinosaamisen tavoitteet
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa:
- etsiä näyttöön perustuvaa tietoa monipuolisesti
- käyttää alan käsitteitä laaja-alaisesti
- perustella toimintaansa johdonmukaisesti
- osaa toimia tavoitteellisesti ja kehittää itseään
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa:
- käyttää ja arvioida kriittisesti näyttöön perustuvaa tietoa
- soveltaa alan käsitteitä ja tietoa laaja-alaisesti
- arvioida ja soveltaa vaihtoehtoisia ratkaisuja päätöksenteossaan
- osaa toimia tavoitteellisesti ja kehittää itseään
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa:
- osoittaa perehtyneisyyden alan tietoperustaan
- erottaa arkitiedon tutkitusta tiedosta
- käyttää oikein useimpia alan käsitteitä
- tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan
- osoittaa saavuttaneensa ydinosaamisen tavoitteet
Assessment methods and criteria
Viikoittaiset oppimistehtävät Moodlessa
Oppimispäiväkirja
Viimeisien aihealueiden tehtävät, oppimispäiväkirja ja loppuarviointi tehdään vasta syyslukukauden alettua 2023.
Enrollment
28.11.2022 - 12.01.2023
Timing
16.01.2023 - 05.03.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 100
Teachers
- Anu Jokinen
Teacher in charge
Anu Jokinen
Groups
-
VOKMetropolian yhteiset valinnaiset opintokokonaisuudet
Objective
Opiskelija
- tulee tietoiseksi perhetaustan vaikutuksesta hyvinvointiin ja mielenterveyteen
- ymmärtää sosiaalisten suhteiden ja erilaisuuden hyväksymisen vaikutuksen hyvinvointiin ja mielenterveyteen
- kykenee hahmottamaan osallisuuden ja yhdenvertaisuuden edistämisen mahdollisuuksia oman alansa näkökulmasta
- tuntee tunnetaitojen periaatteet
- tietää, miten voi edistää mielen hyvinvointia ylläpitäviä ja edistäviä toimintatapoja
- ymmärtää myötätuntouupumuksen ja sijaistraumatisoitumisen prosessin ja kykenee tunnistamaan tapoja niiltä suojautumiseen
- pystyy tunnistamaan traumaattisia kriisitilanteita, yksilöllisiä reaktioita niihin ja kriiseiltä suojaavia tekijöitä
- tietää mielenterveyden ja hyvinvoinnin toimintajärjestelmän suomalaisessa sosiaali- ja terveydenhuoltojärjestelmässä
Content
Perheen, yhteisön ja yhteiskunnan vaikutus hyvinvointiin ja mielenterveyteen
Sosialisaatio, sosiaalisen pääoman ja osallisuus
Erilaisuuden hyväksymisen ja yhdenvertaisuuden edistäminen
Suojaavat sosiaaliset verkostot
Henkilökohtaiset vahvuudet ja psykologinen joustavuus
Tunnetaidot
Myötätuntouupumus ja sijaistraumatisoituminen
Suojautuminen myötätuntouupumukselta ja sijaistraumatisoinnilta
Kriisien tunnistaminen ja hallintataidot
Sosiaalisen hyvinvoinnin ja mielenterveyden edistäminen sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmässä
Materials
Oppimateriaali kootaan Moodle-työtilaan
Teaching methods
Itsenäinen verkko-opiskelu Moodlessa:
Aktivoivat luennot
Oppimistehtävät
Oppimispäiväkirja
Student workload
5op = 135 tuntia opiskelijan työtä
Content scheduling
- Opintojakso koostuu viidestä osa-alueesta, jotka opiskelija suorittaa viiden viikon aikana.
- Seuraavaan jaksoon siirtyminen edellyttää edellisen jakson suorittamista, joten opiskelijan on palautettava oppimistehtävänsä viikoittain.
- Lopuksi opiskelija koostaa oppimispäiväkirjan, joka palautetaan opintojakson päätteeksi.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa:
- osoittaa perehtyneisyyden alan tietoperustaan
- erottaa arkitiedon tutkitusta tiedosta
- käyttää oikein useimpia alan käsitteitä
- tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan
- osoittaa saavuttaneensa ydinosaamisen tavoitteet
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa:
- etsiä näyttöön perustuvaa tietoa monipuolisesti
- käyttää alan käsitteitä laaja-alaisesti
- perustella toimintaansa johdonmukaisesti
- osaa toimia tavoitteellisesti ja kehittää itseään
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa:
- käyttää ja arvioida kriittisesti näyttöön perustuvaa tietoa
- soveltaa alan käsitteitä ja tietoa laaja-alaisesti
- arvioida ja soveltaa vaihtoehtoisia ratkaisuja päätöksenteossaan
- osaa toimia tavoitteellisesti ja kehittää itseään
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa:
- osoittaa perehtyneisyyden alan tietoperustaan
- erottaa arkitiedon tutkitusta tiedosta
- käyttää oikein useimpia alan käsitteitä
- tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan
- osoittaa saavuttaneensa ydinosaamisen tavoitteet
Assessment methods and criteria
Viikoittaiset oppimistehtävät Moodlessa
Oppimispäiväkirja
Enrollment
14.03.2022 - 19.05.2022
Timing
23.05.2022 - 26.06.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Health Care
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 100
Teachers
- Jukka Oksanen
Teacher in charge
Jukka Oksanen
Groups
-
VOKMetropolian yhteiset valinnaiset opintokokonaisuudet
Objective
Opiskelija
- tulee tietoiseksi perhetaustan vaikutuksesta hyvinvointiin ja mielenterveyteen
- ymmärtää sosiaalisten suhteiden ja erilaisuuden hyväksymisen vaikutuksen hyvinvointiin ja mielenterveyteen
- kykenee hahmottamaan osallisuuden ja yhdenvertaisuuden edistämisen mahdollisuuksia oman alansa näkökulmasta
- tuntee tunnetaitojen periaatteet
- tietää, miten voi edistää mielen hyvinvointia ylläpitäviä ja edistäviä toimintatapoja
- ymmärtää myötätuntouupumuksen ja sijaistraumatisoitumisen prosessin ja kykenee tunnistamaan tapoja niiltä suojautumiseen
- pystyy tunnistamaan traumaattisia kriisitilanteita, yksilöllisiä reaktioita niihin ja kriiseiltä suojaavia tekijöitä
- tietää mielenterveyden ja hyvinvoinnin toimintajärjestelmän suomalaisessa sosiaali- ja terveydenhuoltojärjestelmässä
Content
Perheen, yhteisön ja yhteiskunnan vaikutus hyvinvointiin ja mielenterveyteen
Sosialisaatio, sosiaalisen pääoman ja osallisuus
Erilaisuuden hyväksymisen ja yhdenvertaisuuden edistäminen
Suojaavat sosiaaliset verkostot
Henkilökohtaiset vahvuudet ja psykologinen joustavuus
Tunnetaidot
Myötätuntouupumus ja sijaistraumatisoituminen
Suojautuminen myötätuntouupumukselta ja sijaistraumatisoinnilta
Kriisien tunnistaminen ja hallintataidot
Sosiaalisen hyvinvoinnin ja mielenterveyden edistäminen sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmässä
Location and time
Aika: kurssi alkaa 23.5.2022 ja päättyy 26.6.2022 (eli viisi viikkoa).
Paikka: etänä Moodle-oppimisalustalla.
Materials
Oppimateriaali jaetaan Moodlessa. Opiskelijalle on suuri vapaus valita itseään kiinnostavaa materiaalia oman lähtötasonsa perusteella.
Teaching methods
Kurssi on täysin Moodlessa tehtävä etäkurssi.
Moodlessa viikkotehtäviä (keskustelualue pienryhmässä viikkomateriaalista).
Oppimispäiväkirja.
Kurssi koostuu viidestä viikosta.
1. viikko: hyvinvointi ja sen taustatekijät
2. viikko: stressinhallinta ja ongelmienratkaiseminen
3. viikko: tunne- ja ajattelunhallintataidot TAI kriisit
4. viikko sosiaalisuus TAI kriisit
5. viikko: oppimispäiväkirjan palautus
Employer connections
Materiaalissa käytetään yhteistyökumppanien materiaalia.
Exam schedules
Kurssilla ei ole tenttiä, vaan oppimispäiväkirja pitää olla palautettuna 26.6.2022.
International connections
Halutessaan materiaalina voi käyttää kansainvälistä materiaalia.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
Jokainen viikko vastaa työmäärältään yhtä opintopistettä (27 t). Työmäärän voi jakaa vapaasti viikon aikana, mutta tehtävät pitää olla tehtävänä kunkin viikon loppuun mennessä.
Content scheduling
Kurssi koostuu viidestä viikosta.
1. viikko: hyvinvointi ja sen taustatekijät
2. viikko: stressinhallinta ja ongelmienratkaiseminen
3. viikko: tunne- ja ajattelunhallintataidot TAI kriisit
4. viikko sosiaalisuus TAI kriisit
5. viikko: oppimispäiväkirjan palautus
Further information
Kurssi järjestetään suomeksi.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa:
- osoittaa perehtyneisyyden alan tietoperustaan
- erottaa arkitiedon tutkitusta tiedosta
- käyttää oikein useimpia alan käsitteitä
- tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan
- osoittaa saavuttaneensa ydinosaamisen tavoitteet
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa:
- etsiä näyttöön perustuvaa tietoa monipuolisesti
- käyttää alan käsitteitä laaja-alaisesti
- perustella toimintaansa johdonmukaisesti
- osaa toimia tavoitteellisesti ja kehittää itseään
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa:
- käyttää ja arvioida kriittisesti näyttöön perustuvaa tietoa
- soveltaa alan käsitteitä ja tietoa laaja-alaisesti
- arvioida ja soveltaa vaihtoehtoisia ratkaisuja päätöksenteossaan
- osaa toimia tavoitteellisesti ja kehittää itseään
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa:
- osoittaa perehtyneisyyden alan tietoperustaan
- erottaa arkitiedon tutkitusta tiedosta
- käyttää oikein useimpia alan käsitteitä
- tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan
- osoittaa saavuttaneensa ydinosaamisen tavoitteet
Assessment methods and criteria
Oppimispäiväkirja (asteikolla 0-5).
Moodle-keskustelu voi nostaa tai laskea numeroa yhdellä arvosanalla.
Enrollment
29.11.2021 - 21.12.2021
Timing
17.01.2022 - 06.03.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Health Care
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 100
Teachers
- Jaana Meriläinen
Teacher in charge
Jaana Meriläinen
Groups
-
VOKMetropolian yhteiset valinnaiset opintokokonaisuudet
Objective
Opiskelija
- tulee tietoiseksi perhetaustan vaikutuksesta hyvinvointiin ja mielenterveyteen
- ymmärtää sosiaalisten suhteiden ja erilaisuuden hyväksymisen vaikutuksen hyvinvointiin ja mielenterveyteen
- kykenee hahmottamaan osallisuuden ja yhdenvertaisuuden edistämisen mahdollisuuksia oman alansa näkökulmasta
- tuntee tunnetaitojen periaatteet
- tietää, miten voi edistää mielen hyvinvointia ylläpitäviä ja edistäviä toimintatapoja
- ymmärtää myötätuntouupumuksen ja sijaistraumatisoitumisen prosessin ja kykenee tunnistamaan tapoja niiltä suojautumiseen
- pystyy tunnistamaan traumaattisia kriisitilanteita, yksilöllisiä reaktioita niihin ja kriiseiltä suojaavia tekijöitä
- tietää mielenterveyden ja hyvinvoinnin toimintajärjestelmän suomalaisessa sosiaali- ja terveydenhuoltojärjestelmässä
Content
Perheen, yhteisön ja yhteiskunnan vaikutus hyvinvointiin ja mielenterveyteen
Sosialisaatio, sosiaalisen pääoman ja osallisuus
Erilaisuuden hyväksymisen ja yhdenvertaisuuden edistäminen
Suojaavat sosiaaliset verkostot
Henkilökohtaiset vahvuudet ja psykologinen joustavuus
Tunnetaidot
Myötätuntouupumus ja sijaistraumatisoituminen
Suojautuminen myötätuntouupumukselta ja sijaistraumatisoinnilta
Kriisien tunnistaminen ja hallintataidot
Sosiaalisen hyvinvoinnin ja mielenterveyden edistäminen sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmässä
Materials
Oppimateriaali kootaan Moodle-työtilaan
Teaching methods
Itsenäinen verkko-opiskelu Moodlessa:
Aktivoivat luennot
Oppimistehtävät
Oppimispäiväkirja
Student workload
5op = 135 tuntia opiskelijan työtä
Content scheduling
Opintojakso koostuu viidestä osa-alueesta, jotka opiskelija suorittaa viiden viikon aikana. Seuraavaan jaksoon siirtyminen edellyttää edellisen jakson suorittamista, joten opiskelijan on palautettava oppimistehtävänsä viikoittain. Lopuksi opiskelija koostaa oppimispäiväkirjan, joka palautetaan opintojakson päätteeksi.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa:
- osoittaa perehtyneisyyden alan tietoperustaan
- erottaa arkitiedon tutkitusta tiedosta
- käyttää oikein useimpia alan käsitteitä
- tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan
- osoittaa saavuttaneensa ydinosaamisen tavoitteet
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa:
- etsiä näyttöön perustuvaa tietoa monipuolisesti
- käyttää alan käsitteitä laaja-alaisesti
- perustella toimintaansa johdonmukaisesti
- osaa toimia tavoitteellisesti ja kehittää itseään
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa:
- käyttää ja arvioida kriittisesti näyttöön perustuvaa tietoa
- soveltaa alan käsitteitä ja tietoa laaja-alaisesti
- arvioida ja soveltaa vaihtoehtoisia ratkaisuja päätöksenteossaan
- osaa toimia tavoitteellisesti ja kehittää itseään
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa:
- osoittaa perehtyneisyyden alan tietoperustaan
- erottaa arkitiedon tutkitusta tiedosta
- käyttää oikein useimpia alan käsitteitä
- tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan
- osoittaa saavuttaneensa ydinosaamisen tavoitteet
Assessment methods and criteria
Viikoittaiset oppimistehtävät Moodlessa
Oppimispäiväkirja