Siirry suoraan sisältöön

Unity Game DevelopmentLaajuus (5 op)

Tunnus: TT00EY83

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.

Sisältö

1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Grading is pass after Student has done at least 80% of course.

Ajoitus

16.04.2024 - 31.12.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 5000

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Virve Prami
Vastuuopettaja

Janne Salonen

Ryhmät
  • VIOPE_2025_MAKSULLINEN_JARJESTELMA
    VIOPE 2025 MAKSULLINEN JARJESTELMA
  • VIOPE_2024_MAKSULLINEN_JARJESTELMA
    Viope TiVi (NonStop), vuosi 2024

Tavoitteet

This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.

Sisältö

1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game

Aika ja paikka

Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

N/A

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Depends on student baseline.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Grading is pass after Student has done at least 80% of course.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pass after you have done at least 80% of tasks.

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 5000

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mika Hyyryläinen
  • Virve Prami
Vastuuopettaja

Janne Salonen

Ryhmät
  • VIOPE_2024_MAKSULLINEN_JARJESTELMA
    Viope TiVi (NonStop), vuosi 2024

Tavoitteet

This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.

Sisältö

1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game

Aika ja paikka

Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

N/A

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Depends on student baseline.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Grading is pass after Student has done at least 80% of course.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pass after you have done at least 80% of tasks.

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 1000

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mika Hyyryläinen
  • Virve Prami
Vastuuopettaja

Janne Salonen

Ryhmät
  • VIOPE_NonStop6
    VIOPE_NonStop6

Tavoitteet

This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.

Sisältö

1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game

Aika ja paikka

Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

N/A

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Depends on student baseline.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Grading is pass after Student has done at least 80% of course.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pass after you have done at least 80% of tasks.

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 1000

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mika Hyyryläinen
  • Virve Prami
Vastuuopettaja

Janne Salonen

Ryhmät
  • Viope_nonstop_9
    Viope_nonstop_9

Tavoitteet

This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.

Sisältö

1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game

Aika ja paikka

Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

N/A

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Depends on student baseline.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Grading is pass after Student has done at least 80% of course.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pass after you have done at least 80% of tasks.

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 1000

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mika Hyyryläinen
  • Virve Prami
Vastuuopettaja

Janne Salonen

Ryhmät
  • Viope_nonstop_11
    Viope_nonstop_11

Tavoitteet

This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.

Sisältö

1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game

Aika ja paikka

Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

N/A

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Depends on student baseline.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Grading is pass after Student has done at least 80% of course.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pass after you have done at least 80% of tasks.

Ajoitus

01.08.2023 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 1000

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mika Hyyryläinen
  • Virve Prami
Vastuuopettaja

Janne Salonen

Ryhmät
  • Viope_nonstop_12
    Viope_nonstop_12

Tavoitteet

This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.

Sisältö

1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game

Aika ja paikka

Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

N/A

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Depends on student baseline.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Grading is pass after Student has done at least 80% of course.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pass after you have done at least 80% of tasks.

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 1000

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mika Hyyryläinen
  • Virve Prami
Vastuuopettaja

Janne Salonen

Ryhmät
  • ATX22TV_Study_Packages
    Avoin amk: NonStop opintopaketit

Tavoitteet

This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.

Sisältö

1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game

Aika ja paikka

Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

N/A

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Depends on student baseline.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Grading is pass after Student has done at least 80% of course.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pass after you have done at least 80% of tasks.

Ajoitus

31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 1000

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mika Hyyryläinen
Ryhmät
  • VIOPE_NonStop3
    VIOPE_NonStop3

Tavoitteet

This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.

Sisältö

1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game

Aika ja paikka

Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

N/A

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Depends on student baseline.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Lisätietoja opiskelijoille

ENROLLING

Open UAS Student via https://hakija.oma.metropolia.fi/
CampusOnline Students via eform which can be find via https://campusonline.fi

Metropolia's Degree Student
- Go to https://vw4.viope.com/login?org=metropolia
- Register to system -> Click the link “Enroll on the course”
- Choose any course of (NonStop).
- Fill the others fields

If you have problems with enrolling into this course or questions about it, please contact to viopesupport@metropolia.fi

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Grading is pass after Student has done at least 80% of course.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pass after you have done at least 80% of tasks.

Ajoitus

31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 1000

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mika Hyyryläinen
Ryhmät
  • VIOPE_NonStop3
    VIOPE_NonStop3

Tavoitteet

This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.

Sisältö

1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game

Aika ja paikka

Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

N/A

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Depends on student baseline.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Lisätietoja opiskelijoille

ENROLLING

Open UAS Student via https://hakija.oma.metropolia.fi/
CampusOnline Students via eform which can be find via https://campusonline.fi

Metropolia's Degree Student
- Go to https://vw4.viope.com/login?org=metropolia
- Register to system -> Click the link “Enroll on the course”
- Choose any course of (NonStop).
- Fill the others fields

If you have problems with enrolling into this course or questions about it, please contact to viopesupport@metropolia.fi

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Grading is pass after Student has done at least 80% of course.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pass after you have done at least 80% of tasks.

Ajoitus

31.12.2022 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 1000

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mika Hyyryläinen
Ryhmät
  • ATX22TVS
    Avoin amk: NonStop kevät 2022

Tavoitteet

This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.

Sisältö

1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game

Aika ja paikka

Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

N/A

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Depends on student baseline.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Lisätietoja opiskelijoille

ENROLLING

Open UAS and CampusOnline Student via https://hakija.oma.metropolia.fi/

Metropolia's Degree Student: https://vw4.viope.com/login?org=metropolia

- Register to system -> Click the link “Enroll on the course”
- Choose any course of (NonStop).
- Fill the others fields

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Grading is pass after Student has done at least 80% of course.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pass after you have done at least 80% of tasks.

Ajoitus

31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 1000

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mika Hyyryläinen
Ryhmät
  • VIOPE_NonStop4
    VIOPE_NonStop4

Tavoitteet

This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.

Sisältö

1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game

Aika ja paikka

Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

N/A

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Depends on student baseline.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Lisätietoja opiskelijoille

ENROLLING

Open UAS Student via https://hakija.oma.metropolia.fi/
CampusOnline Students via eform which can be find via https://campusonline.fi

Metropolia's Degree Student
- Go to https://vw4.viope.com/login?org=metropolia
- Register to system -> Click the link “Enroll on the course”
- Choose any course of (NonStop).
- Fill the others fields

If you have problems with enrolling into this course or questions about it, please contact to viopesupport@metropolia.fi

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Grading is pass after Student has done at least 80% of course.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pass after you have done at least 80% of tasks.

Ajoitus

31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 1000

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mika Hyyryläinen
Ryhmät
  • VIOPE_NonStop5
    VIOPE_NonStop5

Tavoitteet

This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.

Sisältö

1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game

Aika ja paikka

Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

N/A

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Depends on student baseline.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Lisätietoja opiskelijoille

ENROLLING

Open UAS Student via https://hakija.oma.metropolia.fi/
CampusOnline Students via eform which can be find via https://campusonline.fi

Metropolia's Degree Student
- Go to https://vw4.viope.com/login?org=metropolia
- Register to system -> Click the link “Enroll on the course”
- Choose any course of (NonStop).
- Fill the others fields

If you have problems with enrolling into this course or questions about it, please contact to viopesupport@metropolia.fi

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Grading is pass after Student has done at least 80% of course.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pass after you have done at least 80% of tasks.

Ajoitus

31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 1000

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mika Hyyryläinen
Ryhmät
  • VIOPE_NonStop5
    VIOPE_NonStop5

Tavoitteet

This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.

Sisältö

1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game

Aika ja paikka

Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

N/A

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Depends on student baseline.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Lisätietoja opiskelijoille

ENROLLING

Open UAS Student via https://hakija.oma.metropolia.fi/
CampusOnline Students via eform which can be find via https://campusonline.fi

Metropolia's Degree Student
- Go to https://vw4.viope.com/login?org=metropolia
- Register to system -> Click the link “Enroll on the course”
- Choose any course of (NonStop).
- Fill the others fields

If you have problems with enrolling into this course or questions about it, please contact to viopesupport@metropolia.fi

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Grading is pass after Student has done at least 80% of course.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pass after you have done at least 80% of tasks.

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 1000

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mika Hyyryläinen
Ryhmät
  • VIOPE_NonStop4
    VIOPE_NonStop4

Tavoitteet

This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.

Sisältö

1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game

Aika ja paikka

Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

N/A

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Depends on student baseline.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Lisätietoja opiskelijoille

ENROLLING

Open UAS Student via https://hakija.oma.metropolia.fi/
CampusOnline Students via eform which can be find via https://campusonline.fi

Metropolia's Degree Student
- Go to https://vw4.viope.com/login?org=metropolia
- Register to system -> Click the link “Enroll on the course”
- Choose any course of (NonStop).
- Fill the others fields

If you have problems with enrolling into this course or questions about it, please contact to viopesupport@metropolia.fi

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Grading is pass after Student has done at least 80% of course.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pass after you have done at least 80% of tasks.

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 1000

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mika Hyyryläinen
  • Virve Prami
Vastuuopettaja

Janne Salonen

Tavoitteet

This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.

Sisältö

1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game

Aika ja paikka

Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

N/A

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Depends on student baseline.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Grading is pass after Student has done at least 80% of course.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pass after you have done at least 80% of tasks.

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 1000

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mika Hyyryläinen
  • Virve Prami
Vastuuopettaja

Janne Salonen

Tavoitteet

This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.

Sisältö

1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game

Aika ja paikka

Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

N/A

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Depends on student baseline.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Grading is pass after Student has done at least 80% of course.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pass after you have done at least 80% of tasks.

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 1000

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mika Hyyryläinen
  • Virve Prami
Vastuuopettaja

Janne Salonen

Ryhmät
  • VIOPE_NonStop7
    VIOPE_NonStop7

Tavoitteet

This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.

Sisältö

1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game

Aika ja paikka

Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

N/A

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Depends on student baseline.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Grading is pass after Student has done at least 80% of course.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pass after you have done at least 80% of tasks.

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 1000

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mika Hyyryläinen
  • Virve Prami
Vastuuopettaja

Janne Salonen

Ryhmät
  • VIOPE_NonStop7
    VIOPE_NonStop7

Tavoitteet

This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.

Sisältö

1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game

Aika ja paikka

Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

N/A

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Depends on student baseline.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Grading is pass after Student has done at least 80% of course.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pass after you have done at least 80% of tasks.

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 1000

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mika Hyyryläinen
  • Virve Prami
Vastuuopettaja

Janne Salonen

Ryhmät
  • VIOPE_NonStop7
    VIOPE_NonStop7

Tavoitteet

This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.

Sisältö

1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game

Aika ja paikka

Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

N/A

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Depends on student baseline.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Grading is pass after Student has done at least 80% of course.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pass after you have done at least 80% of tasks.

Ajoitus

01.01.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 1000

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mika Hyyryläinen
Ryhmät
  • VIOPE_NonStop
    Viope (NonStop)
  • ATX22TV
    NonStop virtuaaliopinnot vuosi 2022
  • VIOPE_2022_MAKSULLINEN_JÄRJESTELMÄ
    Viope TiVi (NonStop), vuosi 2022

Tavoitteet

This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.

Sisältö

1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game

Aika ja paikka

Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

N/A

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Depends on student baseline.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Lisätietoja opiskelijoille

ENROLLING

Open UAS and CampusOnline Student via https://hakija.oma.metropolia.fi/

Metropolia's Degree Student: https://vw4.viope.com/login?org=metropolia

- Register to system -> Click the link “Enroll on the course”
- Choose any course of (NonStop).
- Fill the others fields

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Grading is pass after Student has done at least 80% of course.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pass after you have done at least 80% of tasks.

Ajoitus

01.01.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 1000

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mika Hyyryläinen
Ryhmät
  • ATX22TVK
    Avoin amk: NonStop kevät 2022

Tavoitteet

This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.

Sisältö

1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game

Aika ja paikka

Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

N/A

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Depends on student baseline.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Lisätietoja opiskelijoille

ENROLLING

Open UAS and CampusOnline Student via https://hakija.oma.metropolia.fi/

Metropolia's Degree Student: https://vw4.viope.com/login?org=metropolia

- Register to system -> Click the link “Enroll on the course”
- Choose any course of (NonStop).
- Fill the others fields

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Grading is pass after Student has done at least 80% of course.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pass after you have done at least 80% of tasks.